Hjelp med vannverdier (side 2)

Så bra...da har du jamen vært flink Og det er sånn innsats som skal til i slike krise-situasjoner !
Kjempebra oppladbar Tommel opp
Har lest tråden din, men ikke kommentert fordi du allerede hadde meget gode hjelpere.
Derfor bare en liten kommentar til strømforbruk på filteret. Jeg har et Eheim som pumper 600 liter pr time og bruker 8 watt, samt en AMtop på 1000 liter pr time som drar 30 watt. Strømforbruket til det første koster 70 pr år med en pris pr kWh (1000 watt pr. time) på kr 1,00 inklusive nettleie, og det andre kr 260 pr år.

Det er med andre ord ikke dyrt å drifte filtere!

Ellers, godt jobbet.
Blir å ha to pumper i bruk hele tiden, hvor mye strøm jeg bruker et det samme siden strømmen er inkl i leien hær jeg bor men er glad jeg kjøpte en utvendig pumpe. Ble mye bedre plass til annet i karet
Oppladbar
Nå er vannet i karet helt uten nitrit! Mistet kun to fisker. Takk får all hjelp! :)

Nå har keg vært nitrit fri i snart 3 uker, er det får tidlig å kjøpe noen fisker?
Ja, da kan du nok kjøpe inn noe nytt. Men ta det forsiktig, med få fisk av gangen. Lurt å la det gå litt tid mellom hver gang du øker bestanden, og at du holder kontroll på vannverdiene hele tiden så du vet at ikke ammoniakk og nitritt kommer tilbake.
Bra jobbet
Okei da skal jeg passe på vannverdiene å ta inn fisket rolig har ennå panikk å måler nitrit flere ganger i uken :p
Når du setter inn fisk, bør du nok måle hver dag en stund fremover, siden det vært problemer.
Det skal jeg gjøre, vis det blir endringer så starter jeg med vannskift
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap