- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Sivi sin lille akvarie-dagbok (side 2)
Sivi sin lille akvarie-dagbok (side 2)
Så langt to levende yngler, en spist og to dø-fødte som jeg har sett så langt.
Hunnen svømmer rundt med de andre så da rekner jeg med hun er ferdig for denne gang.
De 11 jeg har fra før er ialle fall nesten 3 ganger større en de nyfødte og jeg håper om noen uker er de blitt så store at ikke Little Mac engang får de i munnen.
Hunnen svømmer rundt med de andre så da rekner jeg med hun er ferdig for denne gang.
De 11 jeg har fra før er ialle fall nesten 3 ganger større en de nyfødte og jeg håper om noen uker er de blitt så store at ikke Little Mac engang får de i munnen.
Postet 19.01.15 kl 08:46
Postet 19.01.15 kl 19:04
Postet 19.01.15 kl 19:55
Postet 20.01.15 kl 07:19
Har ofte sett kuli "leke" i en av plantene som egentlig skulle kastes, men trur han skal få lov å ha den litt til.
Fikk "leken" hans på video dene gangen;
https://www.youtube.com/watch?v=27OJ77wIl-Y
De hvite flekkene på ryggen er arr, men hvor han fikk det fra vet jeg ikke, hunnen har en og. Men sett på begge og det ser helt reine og fine ut.
Dus er og en ut av de nyeste ynglene som kom i helgen(la ikke merke tild en før jeg så gjennom videoen).
Fikk "leken" hans på video dene gangen;
https://www.youtube.com/watch?v=27OJ77wIl-Y
De hvite flekkene på ryggen er arr, men hvor han fikk det fra vet jeg ikke, hunnen har en og. Men sett på begge og det ser helt reine og fine ut.
Dus er og en ut av de nyeste ynglene som kom i helgen(la ikke merke tild en før jeg så gjennom videoen).
Postet 21.01.15 kl 15:39
Endret: 21.01.15 kl 15:40
Postet 23.01.15 kl 09:10
Postet 24.01.15 kl 09:03
sjekket litt på nett og på youtube, Kan ha vært en kulhii ål parringsdans jeg fikk vitne igår .
Siden Kuli og Milli ikke har gjort slik dans så lurer jeg på om Kuli kan være en hunne og. men igår var det ialle fal Milli og den nye som tok seg en leik. Han er ennå aktiv og holdte på å svømme i handa mi når jeg fikset på steinen til luftpumpen. Han er ikke sjenert slik som de andre, men var imponært at Milli lot meg sitte nær tanken igår og spionerte siden hun er den mest sjenerte av alle i tanken.
Hadde vært koselig med mini åler. Får holde øye etter Milli om hun blir større og titte rundt plantene etter egg(lest de er grønne så dette blir ikke enkelt).
Siden Kuli og Milli ikke har gjort slik dans så lurer jeg på om Kuli kan være en hunne og. men igår var det ialle fal Milli og den nye som tok seg en leik. Han er ennå aktiv og holdte på å svømme i handa mi når jeg fikset på steinen til luftpumpen. Han er ikke sjenert slik som de andre, men var imponært at Milli lot meg sitte nær tanken igår og spionerte siden hun er den mest sjenerte av alle i tanken.
Hadde vært koselig med mini åler. Får holde øye etter Milli om hun blir større og titte rundt plantene etter egg(lest de er grønne så dette blir ikke enkelt).
Postet 24.01.15 kl 12:36
Postet 24.01.15 kl 14:25
Trond VSå gøy at de er så lite redde. Blir spennende å se om det kanskje kommer noe yngel. Fine tegninger også forresten :)
Det er artig å se etter de nå, for plutselig stikker ett hode ut fra røttene og titter tilbake. Det hadde virkelig vært noe vist det kom for da vet jeg at ålene trives.
Takk takk .
Postet 26.01.15 kl 08:48
Idag ble de 11 ynglene slippet fri fra ynglenettet. Heldigvis har ikke de voksne brydd seg så mye. Skal bli spennende å se dem vokse opp.
Blir vel annonse her seinere om Platy yngler til salgs eller gis vekk, ingenplaner om innavl her.
På kunst delen av hobbyen:
Liker kampfisker for farger og slør. Blir å skaffe seg kampfisk en dag.
Blir vel annonse her seinere om Platy yngler til salgs eller gis vekk, ingenplaner om innavl her.
På kunst delen av hobbyen:
Liker kampfisker for farger og slør. Blir å skaffe seg kampfisk en dag.
Postet 26.01.15 kl 09:04
Postet 26.01.15 kl 19:04
Postet 29.01.15 kl 15:33
Postet 31.01.15 kl 22:04
Har isolert den ene guppy hunnen(muligens moren til de 11 eldste ynglene) på grunn av kraftig vekttap. Søsteren ser dobbel så tjukk ut enn den syke. hun gjesper litt vel mye så hun skal medisineres og trur det blir enklere i ynglenettet.
vis hun ikke viser noe tegn til forbedring må jeg nok avlive henne.
Hun er ikke den første hunnen som plutselig blir tynn og spytter ut mer mat en det går inn. Dette rammer platy hunnene jeg har hatt en etter en.
Det frustrerer meg litt vel mye. Får lage noe på sykdom forumet og kanskje finne svar.
vis hun ikke viser noe tegn til forbedring må jeg nok avlive henne.
Hun er ikke den første hunnen som plutselig blir tynn og spytter ut mer mat en det går inn. Dette rammer platy hunnene jeg har hatt en etter en.
Det frustrerer meg litt vel mye. Får lage noe på sykdom forumet og kanskje finne svar.
Postet 01.02.15 kl 11:28
Postet 01.02.15 kl 11:35
Så hva er nytt
- Igår kveld ble 20l gjort klar til å huse de eldste ynglene som er over en 1cm.
- Igår på lagunen fant jeg ut dyrebutikken stilte ut dråpetester gått ut på dato for lenge siden og har ingen planer om å bestille inn nye eller kaste den de har utstilt(prislappen var under 400kr).
- Omgangs sjuken som har sniket seg rundt internatet har tatt tak i meg idag.
- Den syke hunn-platyen fant jeg død under noen planter i morgentimene.
Trur det blir en liten handel mens jeg er hjemme i helgen, vet ialle fall Førdes dyrebutikk har hva jeg trenger.
- Igår kveld ble 20l gjort klar til å huse de eldste ynglene som er over en 1cm.
- Igår på lagunen fant jeg ut dyrebutikken stilte ut dråpetester gått ut på dato for lenge siden og har ingen planer om å bestille inn nye eller kaste den de har utstilt(prislappen var under 400kr).
- Omgangs sjuken som har sniket seg rundt internatet har tatt tak i meg idag.
- Den syke hunn-platyen fant jeg død under noen planter i morgentimene.
Trur det blir en liten handel mens jeg er hjemme i helgen, vet ialle fall Førdes dyrebutikk har hva jeg trenger.
Postet 03.02.15 kl 13:24
Postet 03.02.15 kl 14:30
Postet 03.02.15 kl 18:56
Postet 03.02.15 kl 21:57