Scalare egg (side 2)

hei... jeg har akkurat fått egg på scalarene mine igjen, sist gang gikk det ikke så bra, for de er i et selskapsakvarium...=D men nå vurderer jeg å flytte bladet oppi en 40liter som har stått i en uke nå ca... går dette bra? vanner er like varmt, men har ikke noe tester, så jeg vet ikke om ph og alt det derre er likt... men går det bra at jeg bare knekker av bladet og putter oppi? blir ikke foreldrene litt lei seg?=S

å går det ann å ta bladet over vann? jeg vil ikke drepe egga:P men de dør vel ikke momentant?

blir glad for svar... =D
noen??? vil ha svar før jeg lewgger meg..:P (ja, jeg legger meg tidlig....)
Hei
Det går fint å knipe av bladet, og forsiktig løfte det over i yngelkar.

Men....Dette karet er lite, og skalareyngel vokser fort om de overlever, så du må ha en annen løsning klar etter kort tid.

Du bør ha inn en luftestein, for eggene trenger mye oksygen.

Du må også være forberedt på å fjerne alle døde egg, ellers har kan mugg spre seg til levende egg, og de dør.

Dette er noe foreldre gjør selv. de plaserer eggene høyt i karet, og vifter stadig oksygenrikt vann over de.
De er også nøye med å flytte de levende eggene til rene steder, og fjerner døde egg.

Når Yngelen blir frittsvømmende må du ha klart egnet for (nyklekket artemia eller microorm er bra)
okay! takk for svar rose u... jeg har to tomme kar til, som jeg kan flytte de andre fiska i når de er klekka, men sliter litt med å få de i gang...=D men får se hva som skjer...
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap