Hjelp ved plutselig massiv fiskedød (side 2)

Å rutinemessig tilsette "bakteriekultur" til et fungerende akvarium har svært lite for seg. Faktisk kan disse gjøre skade ved å forurense vannet fordi de ikke overlever.
Har lite tro på at disse bakteriekultuene har noe for seg, hvilke bakterier er det i flaskene? Hvordan overlever dem i en flaske uten oksygen og sirkulasjon?
Vet ikke jeg, men jeg har alltid tilsatt bakteriekultur i mine akvarium (5stk), jeg bytter vann 25% hver uke, dette er ganske hyppig og jeg er iallefall av den mening at det hjelper. Tilsetter alltid 2 dager etter vannskifte. Hadde en liten periode jeg prøvde uten, da fikk jeg alger på plantene, disse forsvant etterhvert da jeg fortsatte å tilsette bakterie kultur. Dette er det eneste problemet jeg har hatt. Utenom den lille perioden med alger har alle mine akvarium kjørt problemfritt. Ser ingen grunn for at ikke det er verd å prøve en periode. Dette akvariumet det er snakk om har ikke blitt ordentlig innkjørt, men fiskene er da i, og det kan være verdt ett forsøk iallefall, det skader ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap