Nitrivec (side 2)

Ja, jeg mener dette har med filteret å gjøre....vi har vel mer eller mindre utelukket andre årsaker. Og som du selv har selv : en god del vann lurer seg utenom filtersvampen. Jeg mistenkte allerede dette filteret FØR du var ordentlig i gang, husker du.

Jeg tror det billigste stedet du får dette filteret akkurat nå er Akvafisken. Og hvis det er slik at du bor på Hvaler og vil ha filteret fort, kjører du til dem i Moss. Jeg ville vel ringt Anders først, for å være sikker på at han har det inne. Ellers finner du dette filteret også hos Aquamanias, men spørsmålet er også der om de har det på lager eller må bestille.

Når du skal gå over til nytt filter, kjører du begge samtidig i 4-5 uker.
SilverShaded
Ja, jeg mener dette har med filteret å gjøre....vi har vel mer eller mindre utelukket andre årsaker. Og som du selv har selv : en god del vann lurer seg utenom filtersvampen. Jeg mistenkte allerede dette filteret FØR du var ordentlig i gang, husker du. Jeg tror det billigste stedet du får dette filteret akkurat nå er [URLBLOCK1]. Og hvis det er slik at du bor på Hvaler og vil ha filteret fort, kjører du til dem i Moss. Jeg ville vel ringt Anders først, for å være sikker på at han har det inne. Ellers finner du dette filteret også hos [URLBLOCK2], men spørsmålet er også der om de har det på lager eller må bestille. Når du skal gå over til nytt filter, kjører du begge samtidig i 4-5 uker.


Tusen takk for all din tid!!!
Du har vært suveren, veldig godt å ha noen erfarne å støtte seg på
Ser ut som det blir nytt filter ja
Takk igjen!!
Så bra med nytt filter...hyggelig å bidra.
Da får du god kapasitet og med riktig behandling holder filteret leeenge. Du får holde oss oppdatert med hvordan det går etter hvert, da
SilverShaded
Så bra med nytt filter...hyggelig å bidra. Da får du god kapasitet og med riktig behandling holder filteret leeenge. Du får holde oss oppdatert med hvordan det går etter hvert, da :-)


Hei igjen, tor anders på akvafisken sier jeg kan få et fuval u4 til samme pris som eheim biopower 200.
Er det filteret like godt tror du? Noen erfaring der? Det blir vel ikke for stort?
Jeg ville ikke valgt Fluvalfilteret. For det første har det kapasitet i høyeste laget...denne kan strupes, og den har valg av utblåshøyde. Men, for å være bra må dette filteret modifiseres en del. Det er utstyrt med kullfiltersvamper som er limt på tynn blåsvamp. Dette må strippes bort og eventuelt erstattes med tyntt tilklippet blåfiltermatte. Liker heller ikke det biologiske filtermediet (som jeg har byttet mot Eheim SubstratPro). I tilleg er det svært vanskelig å yngelsikre.
.
Sier altså dette fordi jeg har et U3 selv, som er samme filteret, bare en anelse mindre. Det jeg beskriver over er hva jeg har gjordt med mitt....og jeg mener det er nødvendige modifikasjoner. Hvorfor starte med noe som ikke er Plug-and-Play ? Biopower har samme oppsett som et utvendig filter, og har bedre filtermedier, etter min mening.
Ny filterpumpe!!!!
Hei igjen
Har venta og venta på ny filterpumpe, endelig er den i hus og i karet bytta vann utallige ganger og klart og holde nitritt nivået så lavt som mulig. To fisk har riktignok måtte bøte med livet men men, ikke noe å gjøre med.
Nå kjøres begge filterene i karet en god stund og vannbyttene fortsetter til no2 er på 0
Men, har du noe formening om hvilket strålerør jeg bør kjøre på eheim biopower 200?
Jeg valgte å gå for det lange røret med 6 stk mindre hull.
Enig?
Ja, det blir nok bra....tipper jeg ville gjordt det same.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap