Ny og trenger råd om hvilken fisk (side 2)

Hei og velkommen til forumet!

Synes det er flott at du velger å starte med et 110 liter, selv om du er nybegynner! De fleste velger altfor små akvarier og mister fort interessen fordi ting "ikke fungerer". I et 110 liter har du også mange flere muligheter

Når det kommer til fisk så har flere her allerede fortalt deg at afrikanske cichlider trenger mye hardere vann enn de andre artene du vil ha. Disse blir også veldig store så de kan du egentlig bare droppe for denne gang, ta dem heller i ditt neste akvarium, som sikkert vil være større, hehe. Har man først fått litersyken er det ingen kur

Hva med å ha noen dvergcichlider, noen maller og kanskje noen tetra? Du kan feks ha sommerfuglcichlider, et par l144 og en stim sitrontetra? Da får du gult til gardinene dine Sett inn huler til både cichlidene og mallene så kommer det nok frem yngel etterhvert.

Når man er akvarist kommer mye kunnskap etterhvert. Har selv vært der at jeg tok med meg en liste til nærmeste dyrebutikk med fiskene jeg ville kjøpe... Husker det sto golden, kampfisk og scalarer, haha... Vi har alle vært nybegynnere.

Når det kommer til at du ikke føler deg velkommen her, så er du ikke den første som har følt det slik. Er mange oppgjennom som har følt at de ikke tørr å spørre om ting osv, i frykt for å bli "hoppet på". Du får bare stille spørsmål og ta til deg masse info fra gode svar og ellers blåse i svar du finner uhyggelige. Er heldigvis frivillig for alle erfarne akvarister om de vil skrive til en nybegynner i en tråd

Men som de skriver over her, så er fiskebasen her utrolig kjekk å lese i, men helst fra pc, da jeg er ganske enig i at denne siden ikke er god fra mobil.

Håper du finner ut av det og finner noen fisker som kan leve bra sammen!
Tilfeldig bekjentskap
© Remi Horsgård
Reklame for plussmedlemskap