Det er ikke så enkelt som man tror! nybegynner søker svar. (side 2)

SilverShaded
Syns du det var et rart spørsmål, MrSpock ? Vet det er folk som ikke gidder å bruke den riktige metoden og sammenligner glasset ved å holde det inntil slik om på bildet. Og da kan resultatet bli lysere/bedre enn det faktisk er.


Tror vi bare tenker forskjellig - jeg har tatt en del biler av prøveresultater selv - og å knipse i holderen gir feil inntrykk - er vanskelig å få riktig lys der.

Så jeg har bestandig knipset rørene uten holderen:

[External Image]

Dermed tok jeg det som en selvfølge at ts gjorde det samme. Slik hun/han også bekrefter - flere ganger. Synes det er litt rart at du ikke er fornøyd med ts første bekreftelse.
Jaja, deg om det. Tar ingenting som en selvfølge.
SilverShaded
Jaja, deg om det. Tar ingenting som en selvfølge.


Hehe, selv etter personen forteller at den følger bruksanvisningen?

Men du har vel rett. Jeg er litt naiv slik.
Virker som om alt er riktig med verdiene mine nå vertfall, fisken trivst og ciklidene har laget rugegrop og lagt egg! Utrolig fornøyd
Nå tramper jeg vel i klaveret - men altså, jeg bruker tetra tester, men til Nitrit bruker jeg JBL siden den er mer presis. Men jeg bruker altså de plastglassene som følger med til tetra sine tester, for jeg har mange av de. Og jeg holder inntil fargekartet slik jeg gjør med tetra sine, og leser av, og det blir jo rett hver gang .

Synes jbl sin måte med den svarte holderen og de to glassene med og uten dråper ble kjempeforvirrende og komplisert å bruke. Tester gjerne 6-7 ting når jeg tester og vil da at det skal gå effektivt, og har innarbeidet meg en rutine på det. Jeg har lest av på denne måten i flere år. Ved å holde glasset /plastbeholderen inntil fargekartet. Bruker godt lys. Og det er ingen problemer med å skille på gult og helt fint vann - og litt mer fersken farget og utslag.

Når det virker, hvorfor gjøre det komplisert har jeg tenkt. Noen som har erfart at det IKKe fungerer å bruke bare ett glass og holde opp mot fargekartet ?
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap