Gravende Nanochromiser ;) (side 2)

Den er grei =) Da flytter jeg Kuhliiålene til et annet kar !
Håper de ikke har tatt eggene ! Nå er det bare å fange dem men hvor lang tid tar det mon tro ? Sikkert hele kvelden haha (ler) =(

Klemz Maren =)
Kunne jeg tatt Pansermallene fra 28 literen, og flyttet dem til 63 literen ? Eller vil de stresse Nanochromisene like mye som det Kuhliiålene gjorde ?

Kuhliiålene er flyttet til 54 literen nå, men Palettparet mitt er ikke så veldig glad for det

Klemz Maren =)

Jeg har flyttet et par med transvestitus over i 45 literen, der er det to otto'er og et partre guppyer.
Og reker.

Har tenkt å ha noen pygme-corydoras der også etterhvert.

Jeg kommer ikke til å fjerne noen fisker, transvetitusene får hversågod klare å passe på sine egne barn hvis de kommer!
Litt dårlig gravebilde

Oppdaget at mine transvestituser har gjort en fin-fin gravejobb.
Og klart å plassere grusen PÅ en moseball..
Det er ganske morsomt, OooOooOoo at både dine og mine Nanoer stifter familie nesten samtidig =) Kanskje det er noe i lufta =)

Hvordan er Ph`en i karet forresten ?

Klemz Maren =)

Den er for høy enda, tipper den er veldig nær 7.
Å snipp, snapp, snute så var eventyret ute + spørsmål
Ja, så gikk det som jeg fryktet =( Idag tok jeg sjansen med å titte inn i hulen til Nanochromisene, men der var det dessverre ingen yngel =( Jeg tror det var Kuhliiålene som raidet "redet" bare 1 dag etter at eggene var lagt. Dette var ikke Nanochromisene glade for i det hele tatt. Ja, ja jeg har flyttet Kuhliiålene, så nå kan Nanochromisene forsøke på nytt =) Men oppi alt Kuhliiålstyret så er Nanochromisene blitt uvenner. Vell, hunnen viser den røde magen sin mer eller mindre hele tiden til hannen, men han jager og biter henne når han får sjansen. Nå håper jeg at det går seg til igjen =)
Ph`en er ca. 6. Er det for høyt ? Eller høres det greit ut ? Dessverre så har jeg ikke mer torv igjen =( Jeg gidder ikke kjøpe en diger sekk på Plantasjen, hvis jeg bare trenger en liten håndfull.

Klemz Maren
At hannen jager hunnen er normalt etter noe slikt. Er gjerne slik at hanner skylder på huene hvis noe slår feil.

PH'n din er ok. Torv kan du kjøpe svært billig på HAK-møtet i morgen kveld
Nå er det på ann igjen =)
I hele kveld har Nanochromisene flørtet villt. Både hunnen og hannen blåser opp hodet, og stritter med finnene =) Nå gleder jeg meg til den forestående familieforøkelsen. Håper det går bedre denne gangen enn hva det gjorde forrige gang ;(
Nanochromishannen har også valgt en ny bolig (en keramikkpotte). Egentlig hadde jeg tenkt å drette dem i en 40 liter som jeg skal overta, men jeg får vell bare la dem drive på i 63 literen så lenge =)
Naturen får gå sin gang uten noen form for tukkel

Klemz Maren =)

PS ! Oppdatering følger naturligvis =)
Upps! Egg hos meg :D

Som bildet viser har mine transvestitter virkelig gått inn for å begrave mosekulene mine.
Pluss at noen små avleggere av vallisneria nesten druknet.

Så i dag tenkte jeg at jeg skulle flytte de små gresstustene, og koste litt grus av mosekulene.
Tenkte også jeg skulle flytte litt på hulen jeg har gitt de, jeg synes åpningen var altfor stor etter hva jeg hadde lest de ville ha.

Men- hadde Espen og Esther lest den samme boken?
Nei.
Da jeg løfter litt på hulen kom Esther fykende mot hånda mi, og jeg så fort hvorfor.
Et skjønt lite teppe av egg dekte taket på hula!

Ikke har jeg sett noe særlig lek mellom disse to, og ikke har jeg fått med med at hun har vært spesielt rognstinn.

Men- HURRA!!
Gratulerer med eggene OooOooOoo !!!!!
Dette var kult =)

Hos meg er det noen forandringer. Nanochromisene har nå funnet en ny bolig som jeg bare må le av, hihi. Tror du ikke deres nye bolig befinner seg under pumpa, hehe. Den var nå litt original syns nå jeg.

Dessuten så har jeg fått 2 nye innbyggere i karet. Det er 2 ciklider med det latinske navnet Laetacara Dorsigera. Vakre fisker er de =) Jeg håper å få lek på dem også =) De ble kjøpt på auksjonen som HAK holdt i helga. Auksjonen var litt av en happening =))))))

Klemz Maren
Kanskje egg + spørsmål =)
God kveld alle akvarister !

Nå tror jeg at Nanochromisene mine har lagt egg igjen, men jeg er ikke sikker. Uansett så har de de siste dagene oppholdt seg under pumpa mer eller mindre hele tiden. Noen ganger tar en eller begge en liten tur rundt omkring i karet. Men ser de at en av Ancistrusene nærmer seg pumpa, ja da tar det ikke lang tid før en av Nanoene er på plass under pumpa =) Betyr det at Nanoene har egg under pumpa, eller er det bare en innbilling fra min side ? Jeg er ikke sikker, for jeg har ikke sett noen egg i taket( dvs. bunnen på pumpa ).

Derfor lurte jeg på om Nanoene av og til kan legge eggene i grusen ?

Nå har jeg sjekket ph`en i karet, og den er 6,5. Høres den grei ut, eller må jeg senke den ?

Klemz Maren =)

Det høres unektelig ut til at de har noe på gang i allefall. pH'n er ikke ille den, men å forsøke å få den noe lavere burde heller ikke gjøre noe.
Den er grei Bjarne =)

Men hvor mye torv skal jeg putte i strømpen ? Jeg er litt usikker =( Jeg tenker et par spiseskjeer kanskje, eller er det for mye/lite ?

Klemz Maren =)
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap