- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- Tanganyika-karet under oppbygging (side 2)
Tanganyika-karet under oppbygging (side 2)
Postet 20.11.05 kl 19:48
Takk skal alle ha
Jeg var medlem på det andre forumet, og fikk se sarten på akvariet ditt, Vibsi. Men jeg meldte meg ut, og inn her, og fikk ikke gitt deg komenterer for ditt kar. Kjempeflott Syns det ble veldig fint med blått lys!
Liker Telmatochromis vittatusen din. Litt sjalu på prinsessene. Planen var jo å ha et par av dem, men så kjøpte jeg meg N. brevis og fant ut at prinsessene gravde ned brevisene, og da var jo det uaktuelt med prinsesser.
Nå vet jeg ikke hva jeg skal velge. Skal til Oslo to ganger neste uke, og da blir det sikkert noe! Blir sikkert fler breviser, men er åpen for for alle forslag!
Jeg var medlem på det andre forumet, og fikk se sarten på akvariet ditt, Vibsi. Men jeg meldte meg ut, og inn her, og fikk ikke gitt deg komenterer for ditt kar. Kjempeflott Syns det ble veldig fint med blått lys!
Liker Telmatochromis vittatusen din. Litt sjalu på prinsessene. Planen var jo å ha et par av dem, men så kjøpte jeg meg N. brevis og fant ut at prinsessene gravde ned brevisene, og da var jo det uaktuelt med prinsesser.
Nå vet jeg ikke hva jeg skal velge. Skal til Oslo to ganger neste uke, og da blir det sikkert noe! Blir sikkert fler breviser, men er åpen for for alle forslag!
Postet 20.11.05 kl 21:21
Kristian :)
Ja litt kjipt det der med den ned gravingen. Eg snakket med en som har god peiling på nordås zoo og han sa at neolamprologus multifasciatus gikk sammen med prinsesser. Men det e vel fordi den e hissig og passer på husene sine uansett Så det skal eg prøve meg på når de får inn ny forsyning snart. Håper det går bra!! Stakkars fisker som blir begravd levende isåfall..
Takk for komplimentene på karet mitt Ble fornøyd selv. Men har litt flere planer som eg tar etterhvert.
Takk for komplimentene på karet mitt Ble fornøyd selv. Men har litt flere planer som eg tar etterhvert.
Postet 21.11.05 kl 17:35
VibsiMen har litt flere planer som eg tar etterhvert.
Det er sånn det må gjøres
Jeg lurer egentlig på om jeg skal kjøpe det paret jeg har bestilt? Kan jo prøve? Brevisene er bøse de også Men nå som gruppa på 5 går alene i karet, så svømmer de over alt, faktisk mest i overflaten, og vil ikke at de skal bli tvunget ned i sneglehusa..
Butikken fikk inn prinsessene torsdag sist uke, lovte at jeg skulle hente dem en gang denne uka. Men nå har denne informasjonen dukket opp. Er det for dumt å si at jeg kan dessverre ikke kjøpe fiskene pga. grunnene nevnt over?
Postet 21.11.05 kl 17:55
Endret: 21.11.05 kl 18:00
Har de bestilt prinsessene spesielt til deg? Visst de har det så er det kanskje litt dumt og si at du ikke skal ha dem. Det eg mener med dumt er at da vil de kanskje ikke bestille til deg flere ganger... Vet ikke. Spørs hvor snille de e Men du kan jo høre med de? Eller du kan prøve og kjøpe de og se hva som skjer.. Om de er skikkelig greie så kan du jo kjøpe de med deg og se hvordan det går...? Og om det går til h...... så kan du kanskje få levere dem tilbake? Det kunne eg gjøre både på midtun og Nordås. Var bare og komme tilbake med fisker visst det var noe som skar seg. Det hadde eg gjort hadde eg vert deg Prinsesser er jo veldig fine fisker. Mine er ikke på laangt nær så hissig som folk skal ha det til. Men regner med at de blir hissig visst det kommer egg/yngler. Og sneglehus lekere må jo bare være det mest facinerende som fins
Postet 21.11.05 kl 18:05
Postet 21.11.05 kl 18:12
Postet 21.11.05 kl 18:21
Postet 21.11.05 kl 18:24
Postet 21.11.05 kl 18:32
I dag har jeg igjen vært og kjøpt fisk. Kom hjem med 2 prinsesser. Kjempeflotte Håper bare jeg har fått tak i en av hvert kjønn.
Også var det spørsmålet om prinsesser med sneglehuslekere. Desverre ser det ut som prinsessene ser på sneglehusa som et hjem, mer enn hulene jeg har bygd opp.
Fiskene krangler og glefser litt, men tror ikke jeg skal ta det for alvorlig. Ser ut som om prinsessene har lagt den ene brevisen for hat, de tvinger den ned i huset sitt hele tia. Tror kanskje jeg flytter sneglehusa i morgen hvis det ikke roer seg.
Også var det spørsmålet om prinsesser med sneglehuslekere. Desverre ser det ut som prinsessene ser på sneglehusa som et hjem, mer enn hulene jeg har bygd opp.
Fiskene krangler og glefser litt, men tror ikke jeg skal ta det for alvorlig. Ser ut som om prinsessene har lagt den ene brevisen for hat, de tvinger den ned i huset sitt hele tia. Tror kanskje jeg flytter sneglehusa i morgen hvis det ikke roer seg.
Postet 26.11.05 kl 21:55
Postet 26.11.05 kl 21:58
Postet 26.11.05 kl 22:00
Postet 26.11.05 kl 22:03
Postet 26.11.05 kl 22:10
hei hei
kult at du endelig har fått prinsessene i hus da De holdt seg rundt sneglehusene mine også til to av de gravde seg en hule under en stein. To av de lever litt hips om haps hehe... Men så har ikke eg hentet mine sneglehuslekere ennå. Skal på mandag. Gleeeder meg!!
Men et lite tips er at sneglehusene ikke må berøre steinene til prinsessene har eg hørt? E jo rimelig fersk på detter her eg og hehehe så eg skal ikke si sikkert. Prøv med og flytte de først og se hva som skjer. Prinsessene finner seg sikkert en hule når de får blitt litt vant til karet får vi håpe
Men et lite tips er at sneglehusene ikke må berøre steinene til prinsessene har eg hørt? E jo rimelig fersk på detter her eg og hehehe så eg skal ikke si sikkert. Prøv med og flytte de først og se hva som skjer. Prinsessene finner seg sikkert en hule når de får blitt litt vant til karet får vi håpe
Postet 27.11.05 kl 00:46
Postet 27.11.05 kl 09:48
Kristian..?
Har du flere bilder..?
Postet 07.03.06 kl 10:17
Ja, det her jeg! Men sånn står tingene til: Mitt nye nikon D50 var en dag ødelagt og ble sendt inn for å se hva som var feil. Faktisk så fikk jeg det tilbake for 15 min siden, med nytt objektiv, for det hadde vært noe galt med det andre.
Problem to er at det har vært en del kluss med PCen min, og jeg måtte slette hele saken og legge inn alt på ny. Og da kan du vel tenke deg hvilket redigeringsprogram som ikke lenger er her..?
Ikke at jeg er den som hyppigst bruker Photoshop, men bildene blir, som alle vet, bedre når de er på størrelse maks 500x500.
Vel, jeg skal se om jeg finner et redigeringsprogram som ikke koster noe på nettet. Mener det finnes noe gratis..?
Jeg kan legge inn noen bilder i kveld, men da i litt dårlig kvalitet pga. problemet over?
Vil meddele at en brevis er død. Dette er synd, for jeg fikk ingen forvarsel. Det er som er veldig tynn (men blir større) og oppfører seg rart, den har jeg fryktet har vært i "faresonen" lenge og plutselig i dag finner jeg en brevis som jeg annså som 100% frisk, død. Dette er kjipt. Men skal jeg frykte det verste, eller skal jeg ta det som et av de dødsfallene som skjer uventet en gang i blandt?
Problem to er at det har vært en del kluss med PCen min, og jeg måtte slette hele saken og legge inn alt på ny. Og da kan du vel tenke deg hvilket redigeringsprogram som ikke lenger er her..?
Ikke at jeg er den som hyppigst bruker Photoshop, men bildene blir, som alle vet, bedre når de er på størrelse maks 500x500.
Vel, jeg skal se om jeg finner et redigeringsprogram som ikke koster noe på nettet. Mener det finnes noe gratis..?
Jeg kan legge inn noen bilder i kveld, men da i litt dårlig kvalitet pga. problemet over?
Vil meddele at en brevis er død. Dette er synd, for jeg fikk ingen forvarsel. Det er som er veldig tynn (men blir større) og oppfører seg rart, den har jeg fryktet har vært i "faresonen" lenge og plutselig i dag finner jeg en brevis som jeg annså som 100% frisk, død. Dette er kjipt. Men skal jeg frykte det verste, eller skal jeg ta det som et av de dødsfallene som skjer uventet en gang i blandt?
Postet 07.03.06 kl 16:48
Her står det noe om gratis bilderedigeringsprogram
Synd at du mistet en fisk, ble den større- men ikke tykkere?
Jeg opplevde det samme med en stappersii, jeg avlivet den til slutt.
Synd den så så syk og svak ut.
Jeg skrev det opp på "døde bare"- lista. Når bare en fisk av flere dør gidder jeg ikke å forske og spekulere så mye.
Du trenger ikke ta bilder NÅ, men jeg måtte bare løfte opp tråden litt for jeg liker å se bilder av andres kar
Og nå er jo ditt mer oppe og kjører enn ved siste bilde.
Ta bilder og legg inn når det passer
Postet 07.03.06 kl 16:54
Skal jeg gjøre
Når det gjeller den døde fisken så er det en annen enn den tynne som døde. Var det jeg syns var så rart, for den avdøde så ut som om den var i toppform!
Mente at den tynne blir tykkere og større, altså den får bedre fasong og kommer mer i form ettersom tiden går. Og det er jo bra
Men setter denne opp på "døde bare lista."
Skal prøve så godt jeg kan å legge ut nye bilder i kveld
Når det gjeller den døde fisken så er det en annen enn den tynne som døde. Var det jeg syns var så rart, for den avdøde så ut som om den var i toppform!
Mente at den tynne blir tykkere og større, altså den får bedre fasong og kommer mer i form ettersom tiden går. Og det er jo bra
Men setter denne opp på "døde bare lista."
Skal prøve så godt jeg kan å legge ut nye bilder i kveld
Postet 07.03.06 kl 17:20