Trenger råd! anskaffelse av akvarie (side 2)

MrSpock
Når det gjelder filter anbefaler jeg på det sterkeste at du river i et med stor kapasitet - det er veldig greit å ha et som gir solid headroom - da får du robuste stabile vannverdier. Eheim 2080 anbefales sterkt, men det koster mer enn 2500,- Havner vel på rundt 4500,- med filtermedia. Strøm i karet er ingen problemer å regulere - du kan benytte Eheim utstrålingsrør og bygge slik at det blir helt stille i karet - selv med høy liter/time.

Ah ok, jeg kommer til å hensyn til disse rådene. Da gjelder det for meg å sette i gang å spare, gleder meg til å få liv i dette prosjektet. Takk til alle som har tatt seg tid til å hjelpe meg =)
Planleggingen er jo halve moroa - du får fortelle og knipse noen bilder, og legge inn her, når du får karet i hus.
MrSpock
Planleggingen er jo halve moroa - du får fortelle og knipse noen bilder, og legge inn her, når du får karet i hus.

Ja, det skal jeg gjøre! Vet ikke når det blir, men jeg kommer til å lage en tråd. =D
Akvastabil LED ville jeg styrt unna om du ønsker ett lys gunstig for planter.
Akvastabil ferskvannslys har ett meget snevert lys-spektrum som ikke er egnet til optimal fotosyntese.

å benytte lysets Kelvin verdi som en indikator på om det er egnet til planter er feil forøvrig.
Tilfeldig bekjentskap
© O.J.Brett
Reklame for plussmedlemskap