- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Malle som graver (side 2)
Malle som graver (side 2)
Rogerjeg er ikke mer en 23 og husker godt ubåtkapteinen og mange andre av de gode gamle wesensteen klasikerne
Men visste du at den er basert på en sann hendelse? Det var jo egentlig samfunns.....hvaerordet... harselas?
Ellers er det både gledelig og overraskende å se at så mange unge har fått med seg norske høydepunkter innen genren!
Postet 07.11.05 kl 10:46
Postet 07.11.05 kl 16:12
TorbjørnÅ jeg melder meg ut her nå.. Hva prater dere om:P
Aha! Èn som ikke kjenner til denne klassikeren
tidlig på 80-tallet - sent på 70 tallet var det en russisk Ubåt som kjørte på grunne i den svenske skjærgården. Russland fikk jo et aldri så lite forklaringsproblem i forbindelse med hva Ubåten gjorde i den svenske skjærgården - uten å ha tillatelse til å være der... Spionasje var det noen som mumlet.
Og da var jo scenen satt for Heide Steen JR. Han lot seg intervjue av pressen som russisk Ubåtkaptein og forklarte hvordan det hele hang sammen.
Blant annet var årsaken at man ikke kunne se grenser under vann!
Jeg husker vi lo så vi gråt, og humrer fortsatt ved tanken på denne skjetsjen. Han lot seg også intervjue som flykaptein for Spantax så vidt jeg husker. Jeg tror ikke Spantax finnes lengre, men det var et flyselskap som fraktet en god del, og de aller fleste trygt, mellom Spania og Norge pr charter
edit
Det ble jo ikke bare så rent lite off topic dette, men problemet ditt var løst ikke sant? Mallen har det fint i sin nye hule?
Postet 07.11.05 kl 16:34
Endret: 07.11.05 kl 16:36
Postet 07.11.05 kl 17:12
Det er ikke et problem at maller graver, det er naturlig adferd Men de gjør det for å finne et gjemmsted hvor de føler seg trygge, og som er utenfor de dominerende mallenes territorie, eller fordi de har bestemt seg for hvor deres territorie skal være, og da passer det med en hule akkurat *der*.
Stedet mallen din valgte seg ut var utenfor territoriet til de andre og sørre mallene, så han er nok glad for å ha fått et skikkelig hjem der
Du har rett, det var aldri et problem, bare spørsmål om å forstå hva som skjedde og hvorfor - og tilrettelegge tilsvarende - og det har du gjort. Alt er vel
Stedet mallen din valgte seg ut var utenfor territoriet til de andre og sørre mallene, så han er nok glad for å ha fått et skikkelig hjem der
Du har rett, det var aldri et problem, bare spørsmål om å forstå hva som skjedde og hvorfor - og tilrettelegge tilsvarende - og det har du gjort. Alt er vel
Postet 07.11.05 kl 17:21