Hva passer? (side 2)
Den 15.10 ble karret Ottoen(e) går i satt opp, så det er bare 1mnd gammelt.
Driver å sjekker daglig om det trengs vannbytte siden det er egentlig i innkjøringsfasen enda for er litt usikker på om kickstarten fungerer som den skal.
Innkjøringen skjer på gamlemåten IKKE salmi-metoden.
For dette ble totalt krise ciklidene er skikkelig drapsmaskiner når dem er i egg/yngel tid. så fikk som dere ser Otto som forslag siden disse kommer seg unna i en fei.
Tilvenningstiden ble det brukt 4t på så det burde holde.
Verdiene unntatt PH(på 7) er midt på treet til Ottoene
Har for lang lystid (+/-12t) for vet Ottoene trenger masse algemat.
Når det nyste karret (Rio 180l) er skikkelig på plass får ciklidene 93l (26.06 ble det satt i gang) tilbake.
Dette tar noen flere dagen enn regnet med, men det er nok oppe å går innen ukeslutt.
Driver å sjekker daglig om det trengs vannbytte siden det er egentlig i innkjøringsfasen enda for er litt usikker på om kickstarten fungerer som den skal.
Innkjøringen skjer på gamlemåten IKKE salmi-metoden.
For dette ble totalt krise ciklidene er skikkelig drapsmaskiner når dem er i egg/yngel tid. så fikk som dere ser Otto som forslag siden disse kommer seg unna i en fei.
Tilvenningstiden ble det brukt 4t på så det burde holde.
Verdiene unntatt PH(på 7) er midt på treet til Ottoene
Har for lang lystid (+/-12t) for vet Ottoene trenger masse algemat.
Når det nyste karret (Rio 180l) er skikkelig på plass får ciklidene 93l (26.06 ble det satt i gang) tilbake.
Dette tar noen flere dagen enn regnet med, men det er nok oppe å går innen ukeslutt.
Postet 17.11.15 kl 06:50
Postet 17.11.15 kl 15:14
Postet 17.11.15 kl 15:44
Postet 17.11.15 kl 15:55
Det kommer igjen an på vannverdiene i dette karet. Jeg tenkte å foreslå SAE på et tidlig tidspunkt, men da hadde du allerede bestemt deg for ottoer. Og ottoer i et nyoppsatt kar fungerer uansett dårlig. SAE er mer robuste..."ulempen" med dem er at de blir mye større. Mine er ikke aggressive i det hele tatt, ihvertfall...og de er høyere i vannet, henger ikke på rutene og er raske til å svømme...virker litt 'smartere'.
Hvis ikke, kan snegler være en brukbar løsning...hvis du absolutt MÅ ha algespisere. Virker på meg som disse palett-morderne burde få karet for seg selv.
Hvis ikke, kan snegler være en brukbar løsning...hvis du absolutt MÅ ha algespisere. Virker på meg som disse palett-morderne burde få karet for seg selv.
Postet 17.11.15 kl 16:10
Endret: 17.11.15 kl 16:11
Ja disse er hissige :-/ derfor hadde jeg trengt noe robuste og raske fisker.
Skal nå sjekke opp SAE om dem i det heletatt passer inn i en 93l. Snegler kommer ikke på tale siden det er flere i huset som skal bortpå og drive med karret da det er vannbytter m.m.
Denne?
Om det er feil kom gjerne med linken her
Skal nå sjekke opp SAE om dem i det heletatt passer inn i en 93l. Snegler kommer ikke på tale siden det er flere i huset som skal bortpå og drive med karret da det er vannbytter m.m.
Denne?
Om det er feil kom gjerne med linken her
Postet 17.11.15 kl 18:01
Endret: 17.11.15 kl 18:05
Postet 17.11.15 kl 18:24
Jeg er ikke kresen, men mann min har sagt blankt nei til snegler og krabber i akvariet (krabber er trolig ikke algespisende da) men dem er flinke til og rømme og bli tråkket i hjel innen kort tid.
Har og et par andre som vil lære litt om akvariet og dem liker heller ikke disse type dyrene.
Så derfor er ikke snegler og krabber aktuelt i karret.
Men skal se om jeg får tak i SAE jeg
Har og et par andre som vil lære litt om akvariet og dem liker heller ikke disse type dyrene.
Så derfor er ikke snegler og krabber aktuelt i karret.
Men skal se om jeg får tak i SAE jeg
Postet 17.11.15 kl 18:50
Postet 17.11.15 kl 20:00
Endret: 17.11.15 kl 20:01
Postet 17.11.15 kl 21:18
Postet 17.11.15 kl 21:27
Endret: 17.11.15 kl 21:28
Postet 17.11.15 kl 22:16
Postet 17.11.15 kl 22:45