- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Storauksjon i Haugesund 19 nov. 2005 (side 2)
Storauksjon i Haugesund 19 nov. 2005 (side 2)
Jan ErikHvor lang tid tar det med snøgg båten fra Bergen ? Eller er det like greit å kjøre ? Jeg har vært der noen ganger, men husker aldri hvor lang tid jeg brukte... Kanskje dykkingen har satt sine spor :) Killi er spennende ! Kor nørdete kan jeg bli.... For noen år siden himlet jeg med øynene over slike ting.
ca.. 2,5 time med nydelig skjærgård...
Velkommen skal du være..
Postet 13.11.05 kl 20:17
Inaktiv bruker
Har da bestemt meg for å ta med et ungt par med denne godbiten:
Betta (spec. aff.) albimarginata “Malinau” (Dickman/Grams)
samt Betta picta : http://www.akvarieforum.no/profile.cfm?id=6704&tab=1
samt en levendefødende goodeidae Girardinichthys multiradiatus
+ Killier selvfølgelig )
Skal bli hyggelig å få treffe Haugaland folket!
Svein
Betta (spec. aff.) albimarginata “Malinau” (Dickman/Grams)
samt Betta picta : http://www.akvarieforum.no/profile.cfm?id=6704&tab=1
samt en levendefødende goodeidae Girardinichthys multiradiatus
+ Killier selvfølgelig )
Skal bli hyggelig å få treffe Haugaland folket!
Svein
Postet 14.11.05 kl 22:43
Endret: 14.11.05 kl 22:45
Postet 17.11.05 kl 17:32
Utrolig morrp at dte kommer noe uvanlig på auksjonen!
Skulle gjene hatt kloa i noen av de der Svein, men desverr eer nok antall kar på grensen av det akseptable her hjemme nå!
Hva er foresten siste frist for innlevering av objekter? Jeg må jbbe litt fra morgene av og skulle gjerne vist det, så jeg har en absolutt deadline å rekke. Vil jo ha med foredraget til Svein da!
Mikkel
Skulle gjene hatt kloa i noen av de der Svein, men desverr eer nok antall kar på grensen av det akseptable her hjemme nå!
Hva er foresten siste frist for innlevering av objekter? Jeg må jbbe litt fra morgene av og skulle gjerne vist det, så jeg har en absolutt deadline å rekke. Vil jo ha med foredraget til Svein da!
Mikkel
Postet 17.11.05 kl 22:55
Postet 17.11.05 kl 23:25
Postet 18.11.05 kl 11:44
Postet 18.11.05 kl 20:49
Endret: 18.11.05 kl 20:49
Postet 18.11.05 kl 22:22
Postet 18.11.05 kl 22:33
Postet 18.11.05 kl 22:37
Det står en rimelig grei forklaring nederst på reg. skjemaet.
Navn på objektet, antall og evt. minstepris.
Antall på fisk oppgis med antall hanner+antall hunner+antall yngel.
Eks. ett par med ciklider: 1+1+0
Eks. en enkelt SAE: 1 (da holder det å skrive kun antallet når du ikke vet kjønn)
Eks. en enkelt pleco: 1
Navn på objektet, antall og evt. minstepris.
Antall på fisk oppgis med antall hanner+antall hunner+antall yngel.
Eks. ett par med ciklider: 1+1+0
Eks. en enkelt SAE: 1 (da holder det å skrive kun antallet når du ikke vet kjønn)
Eks. en enkelt pleco: 1
Postet 18.11.05 kl 23:29
Postet 19.11.05 kl 07:45
Postet 19.11.05 kl 08:39
Postet 19.11.05 kl 10:07
Postet 19.11.05 kl 19:07
Endret: 19.11.05 kl 19:08
Postet 19.11.05 kl 19:42
Dette ble virkelig bra!!!
Dagen begynte med innmelding av salgsobjekter. Totalt var det ca 25 selgere, med masse fisk og planter. Det var også en del utstyr til salgs som utvendige pumper, bakgrunner, og kar.
Svein holdt et knall foredrag om killi. Killi gjengen her borte hadde også laget stand, med ca 11 arter killi. Disse ble vist frem i små kar med eikeblader, torv, røtter osv osv. Flott gjort av den gjengen!!!!
Auksjonen begynte om trent vart på to, og sluttet 1730. Vi måtte være ute av huset kl 18 så det ble en hektisk avsluttnng.
Oppmøte var det ikke noe å si på. Under foredraget var det ca 50 personer i salen. Under auksjonen var det en del fler uten at jeg kan si noe om hvor mange.
Det var også representanter fra lokalavisen samt kommunen der som lager hver sin repportasje. Det er tatt mange bilder. Når disse er samlet og lokalet er ryddet i morgen vil nok Bjarne lage en repportasje om dette som legges på klubbens hjemme side.
Arrangementet gikk veeeldig bra for å være vår første gang! All honør til alle bak dette. Dette ga mersmak, og var en inspirasjon til styret for videre arbeid!!
Mikkel
Dagen begynte med innmelding av salgsobjekter. Totalt var det ca 25 selgere, med masse fisk og planter. Det var også en del utstyr til salgs som utvendige pumper, bakgrunner, og kar.
Svein holdt et knall foredrag om killi. Killi gjengen her borte hadde også laget stand, med ca 11 arter killi. Disse ble vist frem i små kar med eikeblader, torv, røtter osv osv. Flott gjort av den gjengen!!!!
Auksjonen begynte om trent vart på to, og sluttet 1730. Vi måtte være ute av huset kl 18 så det ble en hektisk avsluttnng.
Oppmøte var det ikke noe å si på. Under foredraget var det ca 50 personer i salen. Under auksjonen var det en del fler uten at jeg kan si noe om hvor mange.
Det var også representanter fra lokalavisen samt kommunen der som lager hver sin repportasje. Det er tatt mange bilder. Når disse er samlet og lokalet er ryddet i morgen vil nok Bjarne lage en repportasje om dette som legges på klubbens hjemme side.
Arrangementet gikk veeeldig bra for å være vår første gang! All honør til alle bak dette. Dette ga mersmak, og var en inspirasjon til styret for videre arbeid!!
Mikkel
Postet 19.11.05 kl 20:03
Postet 19.11.05 kl 20:12
Takk til alle som bidro til å gjennomføre denne "jomfru-storauksjonen". Vi klarte oss godt synes jeg og kan gå med hevet hode etter dette
Det jobbes med bilder på flere hold i kveld
Mange bilder fra foredraget og auksjonen vil nok dukke opp etterhvert. En større sak på vår hjemmeside selvsagt vil det bli. Jeg kan nevne at både regionsavisa Haugesunds Avis var der, lokalavisa Karmsund samt fotograf fra kommunen som dekket saken for kommunens hjemmeside. I tillegg så blir det kanskje omtale i mer nisjepregede blader
Det jobbes med bilder på flere hold i kveld
Mange bilder fra foredraget og auksjonen vil nok dukke opp etterhvert. En større sak på vår hjemmeside selvsagt vil det bli. Jeg kan nevne at både regionsavisa Haugesunds Avis var der, lokalavisa Karmsund samt fotograf fra kommunen som dekket saken for kommunens hjemmeside. I tillegg så blir det kanskje omtale i mer nisjepregede blader
Postet 19.11.05 kl 21:11
He he.. ... ser at foredraget til svein slo an ...flere som ønsker seg killi her ser jeg
Eksempel..:)
og gjett hvor han er fra??...kan det være mulig han har vært på HAK sin storauksjon?
Vell... Gratulerer med en super vellyket storauksjon!
Eksempel..:)
og gjett hvor han er fra??...kan det være mulig han har vært på HAK sin storauksjon?
Vell... Gratulerer med en super vellyket storauksjon!
Postet 19.11.05 kl 23:25
Endret: 19.11.05 kl 23:28