Storauksjon i Haugesund 19 nov. 2005 (side 2)

Jan Erik
Hvor lang tid tar det med snøgg båten fra Bergen ? Eller er det like greit å kjøre ? Jeg har vært der noen ganger, men husker aldri hvor lang tid jeg brukte... Kanskje dykkingen har satt sine spor :) Killi er spennende ! Kor nørdete kan jeg bli.... For noen år siden himlet jeg med øynene over slike ting.

ca.. 2,5 time med nydelig skjærgård...
Velkommen skal du være..
Inaktiv bruker
Har da bestemt meg for å ta med et ungt par med denne godbiten:

Betta (spec. aff.) albimarginata “Malinau” (Dickman/Grams)
[External Image]

samt Betta picta : http://www.akvarieforum.no/profile.cfm?id=6704&tab=1

samt en levendefødende goodeidae Girardinichthys multiradiatus
[External Image]
+ Killier selvfølgelig )
Skal bli hyggelig å få treffe Haugaland folket!
Svein
De bildene der var virkelig gode teasere Svein Det kommer nok til å sitte noen siklende akvarister på første rad på lørdag

I tillegg til noe fisk og planter tar jeg og trolig med en "liten" BTN-bakgrunn. Kommer til å sette minsteprisen godt lavere enn hva den er til salgs for i kjøp/salg her på AF.
Utrolig morrp at dte kommer noe uvanlig på auksjonen!
Skulle gjene hatt kloa i noen av de der Svein, men desverr eer nok antall kar på grensen av det akseptable her hjemme nå!

Hva er foresten siste frist for innlevering av objekter? Jeg må jbbe litt fra morgene av og skulle gjerne vist det, så jeg har en absolutt deadline å rekke. Vil jo ha med foredraget til Svein da!

Mikkel
Siste frist blir kl. 13. Da vil selvsagt alle høre på Svein og killiforedraget
Er det noen som skal ta båten over da?

Isåfall... hvor mye koster den, o når har dere tenkt å ta den?

Mvh Torjus
ok...da har jeg bestemt meg for buss (avreise,10:15-ankomst,12:15)...

er det noen som kan gi meg en god beskrivelese fra hvor det er hen dette lokale der auksjonen skal foregå fra bussterminalen?

Skal forresten ta med meg:
Rød pleco
en ensom SAE(ca.7-8cm)

Mvh Torjus

Kart over lokasjonen

Rødt kryss viser buss-stoppet (si du skal av ved Lidl). Gå forbi Maxi/Plantasjen og Statoil. Vi setter opp skilt ved veien nedenfor Hemmingstad. Kun ca. 200 m å gå fra bussen.
En liten "teaser" fra riggingen i kveld:

[External Image]
Svein A. og Kåre Johan rigger utstillingskarene til killiene

[External Image]
Utstillingskarene begynner å klarne opp
Supert bjarne!

Det eneste er... jeg fårstår ikke helt det der utfylling skjemaet :-S

Har du et eksempel å vise meg?.. hadde vert litt greit så jeg slapp å gjøre det på auksjonen... da jeg kommer litt sent...

Mvh Torjus
Det står en rimelig grei forklaring nederst på reg. skjemaet.

Navn på objektet, antall og evt. minstepris.

Antall på fisk oppgis med antall hanner+antall hunner+antall yngel.

Eks. ett par med ciklider: 1+1+0

Eks. en enkelt SAE: 1 (da holder det å skrive kun antallet når du ikke vet kjønn)

Eks. en enkelt pleco: 1
Har akkuratt fanga gibbien å SAE`n....

Fytti så raks en SAE er... slet meg helt ut jeg

GLEDER MEG!
Jeg har pakka 7 poser med fisk! Skal bli spennende dette! Siden dette er første gang HAK arrangerer noe slikt skal det også bli spennende å se hvor mange som kommer. I går satt vi ut ca 100 stoler. Håper flere kommer! Det er plass!

Mikkel
Dett var dett... fikk med meg 10 "kees"... fornøyd... fikk og solgt gibbien og SAEn...*jippi*!

edit: Du var flink bjarne !!
Plussmedlem
Fortell meir om korleis det gjekk! Var det mange der? Mange objekt? Bra foredrag av Svein?
Dette ble virkelig bra!!!

Dagen begynte med innmelding av salgsobjekter. Totalt var det ca 25 selgere, med masse fisk og planter. Det var også en del utstyr til salgs som utvendige pumper, bakgrunner, og kar.

Svein holdt et knall foredrag om killi. Killi gjengen her borte hadde også laget stand, med ca 11 arter killi. Disse ble vist frem i små kar med eikeblader, torv, røtter osv osv. Flott gjort av den gjengen!!!!

Auksjonen begynte om trent vart på to, og sluttet 1730. Vi måtte være ute av huset kl 18 så det ble en hektisk avsluttnng.

Oppmøte var det ikke noe å si på. Under foredraget var det ca 50 personer i salen. Under auksjonen var det en del fler uten at jeg kan si noe om hvor mange.

Det var også representanter fra lokalavisen samt kommunen der som lager hver sin repportasje. Det er tatt mange bilder. Når disse er samlet og lokalet er ryddet i morgen vil nok Bjarne lage en repportasje om dette som legges på klubbens hjemme side.

Arrangementet gikk veeeldig bra for å være vår første gang! All honør til alle bak dette. Dette ga mersmak, og var en inspirasjon til styret for videre arbeid!!

Mikkel
Så var det allerede over,gå så lenge å glede seg og så er det slutt.
Kjempe dag på Hemningstad bydelshus. Hadde med en gibbiceps + en bakgrund. Fikk solgt dette ogkjøpte en del fisk +utstyr. Var veldig fornøyd. Ser frem mot ny storauksjon. Styret har gjort en kjempe jobb.
ariel
Takk til alle som bidro til å gjennomføre denne "jomfru-storauksjonen". Vi klarte oss godt synes jeg og kan gå med hevet hode etter dette

Det jobbes med bilder på flere hold i kveld

Mange bilder fra foredraget og auksjonen vil nok dukke opp etterhvert. En større sak på vår hjemmeside selvsagt vil det bli. Jeg kan nevne at både regionsavisa Haugesunds Avis var der, lokalavisa Karmsund samt fotograf fra kommunen som dekket saken for kommunens hjemmeside. I tillegg så blir det kanskje omtale i mer nisjepregede blader
He he.. ... ser at foredraget til svein slo an ...flere som ønsker seg killi her ser jeg

Eksempel..:)

og gjett hvor han er fra??...kan det være mulig han har vært på HAK sin storauksjon?

Vell... Gratulerer med en super vellyket storauksjon!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap