Yngel på Grønn pansermalle (side 2)

Vet det er klissete, men MÅ bare:

Hælledussen!!
Å, den er så nusselig =))
Enda flere bilder av den nusselige tassen, Jan Erik =))

Hvor stort er det karet som han/hun går i ??

Hvor stor må han/hun være før du introduserer den nusselige tassen til de andre fiskene ??

Klem Maren =))
Jeg har brukt en 19 liter med ca 5 cm vann. Nå i det siste har jeg økt vannstanden til ca 10 cm og den lille krabaten, svømmer opp og ned langs ruten. Hadde tenkt å vente til den ligner på foreldrene eller i alle fall i noen uker til, slik at jeg kan føre den på klubbens oppdrettsliste neste år. Mye mindre pes å drette L 260. Når forholdene ligger til rette, så klarer de seg selv. Her må jeg skifte vann hver dag
Utrolig flott! Gratulerer!

Hvis du vil legge inn bilder av yngelen og oppdrettsbeskrivelse i basen så hadde det vært supert!
Tone Andreassen
Utrolig flott! Gratulerer! Hvis du vil legge inn bilder av yngelen og oppdrettsbeskrivelse i basen så hadde det vært supert!

Vi får se hva vi klarer å få til. I mellomtiden, så er den nå blitt 5 uker og ser slik ut. Lurer på når den skal ligne på foreldrene,
Jan Erik
Vi får se hva vi klarer å få til. I mellomtiden, så er den nå blitt 5 uker og ser slik ut. Lurer på når den skal ligne på foreldrene,

Du har ikke andre typer cory i det samme karet som kan ha lagt egg...?
Jan Erik

De er jo bare kjempenydelige.. skulle nesten bare vært sånn og ikke fått voksen-farger. Syns yngel av Brochis splendens er mye penere enn de voksne

TTT: Det er ikke en cory, og de skal se sånn ut som yngel altså
He,he enige i at de unge er mye søtere og jeg skjønner godt at man kan tvile på opphavet, men det er ingen andre i nærheten.
Nå er den blitt 6 uker !!! Og jeg bare brenner etter å reistrere oppdrett....... Med litt hjelp fra Noen med fotoshop, så kan kanskje dette bli et bra bilde.
gratulerer med spennende oppdrett.

De var jo bare nydelige som yngel.
Terapitanktenker
Du har ikke andre typer cory i det samme karet som kan ha lagt egg...?

TTT:
Det er ingen tvil overhodet om at det der er et yngel av en Brochis Splendens
Garantert! De har et helt unikt utseende, og den ryggfinnen...vel, den er det vanskelig å matche!

Jan Erik;
En artikkel på Planet Catfish som jeg har lagret under favoritter
(jeg hadde jo håpet å få egg på mine egne også en gang...) kan kanskje svare deg på spørsmålet om når de egentlig begynner å ligne foreldrene; rundt tolv uker gamle (!)

Du kan lese artikkelen her:
http://www.planetcatfish.com/shanesworld/97.PHP
Syntes no den lille rakkeren var super søt jeg! Kjempe fin ryggfinne!
Trenger vel ikke være noen andre cory'er i tanken, når man helt klart kan se at "fru Grønn Malle" har latt det stå til med postmannen!

Får vel bare si Gratulerer med bastarden!

Klem fra solcat
Skal gi deg bastard

Mona: Siden er nå linket opp til akvariet ! Takk.
Mona: Var bare jeg som var litt kjapp i huet mitt med å oversette pansermalle til corydoras. :op Er heller ikke i tvil om at det er B.splendens vi snakker om. ;o) Nok om det.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap