- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- 720 liter Amazonas på tegnebrettet... (side 2)
720 liter Amazonas på tegnebrettet... (side 2)
Hm.. tror det holder. Gulvet er av betong. Men jeg håper at ikke selve bordet megynner å sige. Tror det skal holde. Jeg har benyttet meg av veldimensjonerte skruer og PL 400 trelim over alt. (PL 400 er super).
Får ikke gjordt mer akkurat nå da jeg har influensa for øyeblikket, men håper å få karet på bordet til helgen.
Får ikke gjordt mer akkurat nå da jeg har influensa for øyeblikket, men håper å få karet på bordet til helgen.
Postet 07.02.06 kl 17:37
Postet 09.02.06 kl 00:03
Postet 09.02.06 kl 00:28
Ble inspirert av bordet til 375 literen din, Bjarne..
Gleder meg til endelig å ha et akvarium med bord som ser bra ut utvendig.. Har hatt mange kar, men jeg har aldri brydd meg om annet enn innholdet. Kjekt når det ikke ligger ledninger og slanger over alt... Skal få alt som har med elektronikk og flitrering å gjøre godt skjult.
Gleder meg til endelig å ha et akvarium med bord som ser bra ut utvendig.. Har hatt mange kar, men jeg har aldri brydd meg om annet enn innholdet. Kjekt når det ikke ligger ledninger og slanger over alt... Skal få alt som har med elektronikk og flitrering å gjøre godt skjult.
Postet 09.02.06 kl 00:41
Postet 09.02.06 kl 14:30
Postet 09.02.06 kl 16:08
Karet på plass..
Da var endelig karet på plass. Flere bilder av dette og nye planer og tegninger av filtersystem er lagt ut på hjemmesiden:
Bilder av karet
Tegninger av overrenningsfilter
Bilder av karet
Tegninger av overrenningsfilter
Postet 15.02.06 kl 00:23
Postet 15.02.06 kl 01:50
Postet 15.02.06 kl 07:02
Postet 15.02.06 kl 09:22
Vann!
Fikk endelig fyllt på med vann i helgen. Verken bordet eller karet brøt sammen. Herlig.
Kommer til å innrede karet om noen dager. Venter med sump og overrenning... Får ikke tid til alt.. Jeg har jo kjøpt meg 10 stk Uaru som jeg har gående i en 180 liter.. De vokser svært fort og må flyttes snart. (Skal bare beholde seks på sikt)...
Mer om karet...
Kommer til å innrede karet om noen dager. Venter med sump og overrenning... Får ikke tid til alt.. Jeg har jo kjøpt meg 10 stk Uaru som jeg har gående i en 180 liter.. De vokser svært fort og må flyttes snart. (Skal bare beholde seks på sikt)...
Mer om karet...
Postet 13.03.06 kl 23:33
Postet 13.03.06 kl 23:38
Postet 13.03.06 kl 23:46
Are GjerdeHar ikke helt bestemt meg for noen bakgrunn enda, men jeg kommer uansett til å velge noe mørkt og dempet. Klarte ikke å holde meg nei... Nå vurderer jeg om jeg skal gå for Biltema sin blåsesand. Noen innvendinger på det?
Personlig så mener jeg den er for lys og for lett til et slikt oppsett. Så Uaru og flaggciklider i vill tilstand på DVDn Viggo hadde fått tak i og der gikk de blant masse røtter og fin sand så det ut som. Rådasand er tingen da og en vi begge kjenner skaffer denne til en god pris
Postet 13.03.06 kl 23:59
hmm...
Ta en titt på hva det står her om rådasand VS biltema sand.
Har sett filmen fire- fem ganger alt. Da de endelig finner klart vann, 1 time og 11 minutter fra start, filmer de et par flotte Uaru. Om du ser på stranden på land ser sanden virkelig lys ut. Farget vann og svak belysning vil også være med på å dempe den lyse effekten... Om det stemmer at Biltema-sanden er av ren kvarts, samt at den er rundere enn rådasand, begynner jeg å få sansen for den.
Ta en titt på hva det står her om rådasand VS biltema sand.
Har sett filmen fire- fem ganger alt. Da de endelig finner klart vann, 1 time og 11 minutter fra start, filmer de et par flotte Uaru. Om du ser på stranden på land ser sanden virkelig lys ut. Farget vann og svak belysning vil også være med på å dempe den lyse effekten... Om det stemmer at Biltema-sanden er av ren kvarts, samt at den er rundere enn rådasand, begynner jeg å få sansen for den.
Postet 14.03.06 kl 01:00
Postet 15.03.06 kl 07:30
Postet 15.03.06 kl 07:33
Postet 15.03.06 kl 11:48
Postet 15.03.06 kl 12:32
Postet 15.03.06 kl 12:41