hva slags alge ? (side 2)

Dette må vel kunne kalles en monolog, hehe? ;-p
fåes dette "vidundermiddelet" i norge tro ?
Tone Andreassen
Dette må vel kunne kalles en monolog, hehe? ;-p

ey.. er her jeg og.. bare lar andre gjøre jobben
Stina Engerud
[QUOTE=Tone Andreassen]Dette må vel kunne kalles en monolog, hehe? ;-p

ey.. er her jeg og.. bare lar andre gjøre jobben

Latsabb ;-p

Natta
Monolog, ja Tror jeg skal roe meg litt og hoppe til køys. Penselalgene løper jo ikke sin vei til i morgen
he he, er ikke lat jeg vel... bare bøyer meg i støvet for Håvards overlegne gravekunnskaper innen dette emnet på den store vide webben
Har noe som heter algweg3+ liggende å støve i en skuff. Har ikke turt å bruke denne ennå, selv om den skal være harmløs.
Skal vistnok ta kverken på alle algetyper (tro det den som kan).
Prosessen med dette algemidlet er imidlertid ganske kjeitete, med så og si daglige beahndlinger i form av x antall dråper av ditt og datt.
Akvasia har denne,

Noen som har prøvd "vidundret"??
kunne vært spennende å testet i et fisketomt kar... har faktisk et stående, kanskje hive noe algebefengte planter oppi der og se ?
Hvor mange Kelvin har du i lysrørene dine?

Den typen alge har dukket opp hos meg to ganger;
den ene gangen hadde jeg 10.000 Kelvin i lysrørene, noe som var altfor høyt. Da dukket de opp. Fjernet det jeg kunne mekanisk (plukket vekk angrepne blader osv) og byttet lysrør, og byttet vann. Problemet løst

Den andre gangen dukket de opp da jeg forsøkte meg med en ny type tilleggs-plantegjødning. Denne nye skulle være et substitutt for akvarier der man ikke bruker CO2 tilførsel, og ble kalt "Organisk carbon" som plantene skulle kunne ta opp. Og det gjorde de, jeg så veksten tiltok - men det gjorde disse fæle grønnsvarte pensel-tust algene også! De spratt frem som paddehatter over natta omtrent.

Har nå kuttet ut tilsetningen, fjernet så mye jeg kan av angrepne blader og bytter mye vann. Det som er igjen i karet er på røttene, men siden algen nå er dødd er det bare å gni på dem med hevertslangen så faller de av og suges lett opp (som du vet sitter de som spikret fast når de lever!).
kelvin ? øh... hva er det det pleier å være i sånne butikk-kjøpte rør da ?
Var det denne du brukte?.

Har lagt merke til at denne ofte anbefales brukt mot penselalger på diverse planteforum.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap