CO2 får KH til å stige! (side 2)

Da vurderer jeg å begynne å ta ut CO2 tilførselen om natten. Skal jeg bare legge steinen i en skål ellernoe?

Jeg mener, akvariet det gjelder står på soverommet. Det er ikke skadelig for meg eller andre dyr i rommet at steinen ligger og slipper ut CO2 om natten? Det er vel ike store mengder det er snakk om uansett.
Jeg ville nok lagt brusesteinen i noe væske, slik at den ikke tørker ut Vet ikke om det er det som var grunnen til at mine luftesteiner fort smuldra bort når jeg dreiv med dette

Og litt Co2 på soverommet skulle ikke skade, med mindre rommet er potte tett, og knøttlite

Det man må spørre seg om er hvorfor man skal ta ut Co2 tilførselen om natta. Hvis man ønsker at plantene skal vokse optimalt så lenge lyset er på skal man tilføre CO2 24/7. Så lenge fiskene ikke får for lite O2 og at Co2 nivået ikke kommer over 30 mg/liter er det ingen fare.

Jeg kjører CO2 24/7 i to av karrene mine og har aldri hatt problemer av den grunn. Hvis CO2 tilførselen er av DIY er det bare å regulere satsmengden til vannvolumet og på denne måten regulere mg/liter. Jeg synes at det er et godt poeng i å ikke lage seg mer arbeid enn det som er nødvendig.
Tilfeldig bekjentskap
© Thomas Johansen
Reklame for plussmedlemskap