- Hjem
- Forum
- Hva skjer?
- Jæren Ak storauksjon i Stavanger (side 2)
Jæren Ak storauksjon i Stavanger (side 2)
BjarneJepp, Stig. Det er nemlig det jeg også oppdaget i dag. De ligner nok mye mer på P. signatus. Er litt i tvil ang. kjønn ja. Kan se ut som kun hanner. Det er jo litt kjipt.
Den som venter på noe godt.....
I dag kom 6 hunner P. signatus. Én var dessverre død ved ankomst, men de 5 andre ser veldig fine ut. Nå får disse gå i karantene en stund og fetes litt opp før de blir introdusert til hver sin hann.
Mao. så har jeg jo et overskudd med P. signatus. Vel, et par eller to er lovet bort allerede. Ett eller to par tenkte jeg å beholde selv. Vi får se
Postet 16.03.06 kl 15:56
Endret: 16.03.06 kl 15:57
Postet 16.03.06 kl 21:06
Postet 16.03.06 kl 21:46
Postet 21.03.06 kl 22:24
Flott hue det ja.
Signatus og Rubroen har huer som ser veldig like ut, men ut fra min literatur så ser det ut til at det bare er Signatus hua som har det blåe partiet på halefinnen.
Har bestilt Signatus huer fra Imazoo i dag, henter på torsdag, håper jeg.
Er litt redd for hva som eventuelt dukker opp, det er jo Imazoo som har miksa disse to fra starten av.
Men nå har de ikke P.Rubrolabiatusen på lista lenger, så da er det jo håp.
Fortsettelse følger.......
Signatus og Rubroen har huer som ser veldig like ut, men ut fra min literatur så ser det ut til at det bare er Signatus hua som har det blåe partiet på halefinnen.
Har bestilt Signatus huer fra Imazoo i dag, henter på torsdag, håper jeg.
Er litt redd for hva som eventuelt dukker opp, det er jo Imazoo som har miksa disse to fra starten av.
Men nå har de ikke P.Rubrolabiatusen på lista lenger, så da er det jo håp.
Fortsettelse følger.......
Postet 21.03.06 kl 22:51
Endelig !
4 stk hunnkjønn av arten P.Signatus er i hus. Det har tatt meg nesten ett år å få fatt i disse 4 små, alt pga av Imazoo sin mix up.
Et annet spørsmål til deg Bjarne, eller andre moderatorer, jeg ser at Pelvicachromis Sp Blue Fin ligger inne i fiskebasen som P.Taeniatus er det riktig ?
Denne er vel foreløpig regnet som en egen art i Pelvicachromis familien, eller tar jeg feil der?
Mvh Stig J.
4 stk hunnkjønn av arten P.Signatus er i hus. Det har tatt meg nesten ett år å få fatt i disse 4 små, alt pga av Imazoo sin mix up.
Et annet spørsmål til deg Bjarne, eller andre moderatorer, jeg ser at Pelvicachromis Sp Blue Fin ligger inne i fiskebasen som P.Taeniatus er det riktig ?
Denne er vel foreløpig regnet som en egen art i Pelvicachromis familien, eller tar jeg feil der?
Mvh Stig J.
Postet 23.03.06 kl 23:09
Flott at du har fått fatt i P. signatus-hunner
Ang. P. sp "Blue fin" så var det jeg som puttet bildene inn under P. taeniatus (inntil videre). Arten er såvidt meg bekjent ennå ikke beskrevet som egen art. Fint at du nevner denne. Den var nevnt, på Apistogramma.com med likhet, eller en mellomting, til både P. roloffi og P. rubrolabiatus. Kanskje vi kan opprette en "sp-profil" på den inntil den er beskrevet og får sitt vit. navn.
Ang. P. sp "Blue fin" så var det jeg som puttet bildene inn under P. taeniatus (inntil videre). Arten er såvidt meg bekjent ennå ikke beskrevet som egen art. Fint at du nevner denne. Den var nevnt, på Apistogramma.com med likhet, eller en mellomting, til både P. roloffi og P. rubrolabiatus. Kanskje vi kan opprette en "sp-profil" på den inntil den er beskrevet og får sitt vit. navn.
Postet 23.03.06 kl 23:26
Postet 23.03.06 kl 23:35
Postet 23.03.06 kl 23:41
Postet 23.03.06 kl 23:54
Postet 23.03.06 kl 23:56