Problemer med no2 no3,uforklarlig.... (side 2)

Som mal tar jeg en standard 1,5liter plastflaske og skjærer av bunn. Teiper deretter et knivblad på kanten slik at jeg med flasken kan skjære ut perfekte sylindre. Bruker til slutt et lite rør med knivblad for å lage et lite hull til rista. Til slutt lager jeg spor i sylinderen som løse plantedeler ol. kan feste seg mellom.

Jeg handler mine blåmatter fra Webzoo. Foretrekker de fine, siden de egentlig er ganske grove. De grove føler jeg slipper gjennom for mye. Kommer selvsagt an på hva man vil oppnå.
Pumpe,
Hei dårlig med innvendig pumpe?Hvorfor?

"ekspertene"mener det er for lite filter volum på et innvendig filter.
i får se, skal bruke det en stund og se hvordan det virker og skal komme med tilbakemeldinger på det.
Skal til å kjøpe et karr til, også det med innvendig filter power head 802 med svamp på innsuget-JBL selger noen fine blå svamper som passer bra på.(ny karret skal være kona sitt).
Ken Myrseth
"ekspertene"mener det er for lite filter volum på et innvendig filter. i får se, skal bruke det en stund og se hvordan det virker og skal komme med tilbakemeldinger på det. Skal til å kjøpe et karr til, også det med innvendig filter power head 802 med svamp på innsuget-JBL selger noen fine blå svamper som passer bra på.(ny karret skal være kona sitt).

Vell ! med forsiktig fiskemengde er det jo greit...men skal du ha stor fiskebestand og fisk som griser, er det bedre med stor utvendigt filter
No clue
Hei dårlig med innvendig pumpe?Hvorfor?

Det er vanskelig å forhindre yngel i å bli sugd inn i filterhuset. Bortsett fra dette kan innvendige pumper være praktiske hvis man ikke trenger stort filtervolum.

Når det gjelder store utvendige bøttefilter har jo dette også noen betydelige ulemper. Først og fremst tar de altfor stor plass til at de kan benyttes i reolsystemer, dessuten er de ganske dyre.
Jeg liker denne filterpatronen fra Aquabee. Temmelig stor og den passer rett på en Maxijet uten noe fikling i det hele tatt. Den svarte dingsen ved siden av er en Hagen quickfilterpatron for vatt.
Tilfeldig bekjentskap
© Ann Kristin H
Reklame for plussmedlemskap