Fikk nytt bord, men leverandøren var ikke enig! (side 2)

Vet ikke helt om jeg forsto innlegget ditt, No Clue? Tenker du å bygge karet i marmor, eller å bruke denne utvendig til dekor?

Er litt usikker på hvorvidt marmor er å anbefale til innvendig dekro i kar. Marmor er jo så og si ren kalk (marmor har kjemisk formel CaCO3) , som vil påvirke vannets hardhet. En del marmor inneholder også arsen.

Siden jeg ikke er noen stein-ekspert, tør jeg ikke gi noen helt klare fasittsvar på dette med marmor Jeg hadde heller ikke turt bruke denne, selv om det sikkert hadde blitt ett fint resultat
Tror han tenkte på platen/bordet til karret. Ihvertfall det jeg trodde når jeg la inn svaret.
Marmor
Har tenkt å bygge akvarium i sunnmørs steinen, eklogitt,ikke granat.sorry. høypolert " alla "smykkestein.

Marmor hvit"ikke svart tror jeg" høypolert.
Tenker 5-600 l

Vet hvor jeg finner steinen og det er en gamling som lager smykke stein eller peis stein i denne typen.

Får ham til å skjære til steinen, så bygger jeg en innsats i sporet som blir frest.

Driver å tegner : )
ang stein
Før folk tror jeg er soss.

Steinen finner jeg gratis, tar den på traktor og transporterer det til en pensjonist som lager klokkeinnsatser i denne steinen på samme plassen.
Altså det koster meg maks 1300 kr.
Blir ganske "off-topic" dette med steinkar i forhold til hva tråden egentlig går ut på, så jeg syntes at vi skal fortsette disskusjonen i en ny tråd, om du vil det

Når det gjelder denne steintypen, har jeg funnet ut ved litt lett googling, at den for det første er meget verdifull (fant en kube på 16cm som skulle selges for 3600+mva...)
Steintypen inneholder en god del kalsium og magnesium, og metaller som jern, natrium, mangan, krom, sink og aluminium.
Jeg vil anse at det er en overhengende fare for at noe av dette vil kunne skilles ut i vannet, og skape problemer.

Jeg ville i allefall puttet en del av denne steinen i en bøtte med vann en måneds tid, for så å få tatt ett fullverdig analyse av vannet.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap