Erfaring med hjemmelagd filtervatt til utvendig pumpe (eks. Eheim Pro 2224)? (side 2)

Pleier å bruke slangen til bytting av vann til å suge vekk den verste dritten av svampen, før jeg løfter den ut. Det hjelper mye.
Man kan også ta en hov rundt hele greia før man løfter den ut, men det er jo litt mere komel å få til

Har også sett at det har vært brukt tomme melkepakker eller lignende, til å tre over slike firkanta svamper.
Er vel bare fantasien som setter grenser

Dette med støy fra pumpene: har du forsøkt å legge f.eks en bit gummi mellom pumpehode og armaturet, eller en bit svamp? Dette pleier å begrense vibrasjonene noe.
Det er også fult mulig å jukse til noe med utblåset, slik at det kommer lengre opp i karet, med hodet (altså pumpehodet), fullt nedsenket. En vanlig slangebit, tredd på utblåset, og festet med en sugekopp lengre opp på glasset er alt som skal til
Frank Angell
Pleier å bruke slangen til bytting av vann til å suge vekk den verste dritten av svampen, før jeg løfter den ut. Det hjelper mye.


* slår meg oppgitt i panna*
Den løsningen var jo klar som dagen....
at jeg ikke har tenkt på det selv.

Frank Angell
Dette med støy fra pumpene: har du forsøkt å legge f.eks en bit gummi mellom pumpehode og armaturet, eller en bit svamp? Dette pleier å begrense vibrasjonene noe. Det er også fult mulig å jukse til noe med utblåset, slik at det kommer lengre opp i karet, med hodet (altså pumpehodet), fullt nedsenket. En vanlig slangebit, tredd på utblåset, og festet med en sugekopp lengre opp på glasset er alt som skal til :)


Nå skal det eksperimenteres her Takk skal du ha.

Jeg kjøpte alle de 3 Sera powerhead-filterne samtidig, uten å ha testet ett først. Så da satt jeg liksom der, med 3 stk som i bunn og grunn er supre filtere, særlig flotte i yngelkar og mallekar, men ubrukelige i mine kar pga det ovenfornevnte...
Kjøpte ett av hver størrelse, hvor det største var tiltenkt L-maller.
Det minste tenkte jeg å ha i et yngelkar.

Nå skal jeg imidlertid prøve meg frem litt, så får vi se om jeg ikke kan blåse støv av dem der de ligger i skapet
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap