Jeg har et Tanganyika-kar i magen....:-) (side 2)

Tanganyika
Sorry, bildet viser en Tropheus sp"red" fra Moliro. Hjørnekar er helt topp til troffer. Areal er cluet.

Da skal det bli en gruppe slike på meg en gang i tiden
Har lest man aldri bør blande ulike Tropheus-varianter i samme kar, stemmer det? Og er det fordi det vil bli for trangt i de aller fleste akvarier, med mindre man har et "basseng" i kjellern eller no ?

Men...du mener kubikk-areal ("rom") og ikke bunnflate-arealet, altså?

Og så tusenkroners spørsmålet
Har du fått yngel eller oppdrett på Tropheus? F.eks. av den varianten du viser bilde av, eller andre?
Jeg leser og jeg leser

Kom over denne siden til en svenske som driver med Tanganyika, og da særlig Tropheus'er Virker som han har en del peiling, da han har vokst opp med akvarier og skriver han har drevet med akvariefisk i 45 (!) år!

Så ser jeg på bildene hans at han har ulike fargeformer av Tropheus sp. i samme kar? De er ulike farger, alt etter lokasjon, og de er jo bare helt supre alle sammen. Men jeg trodde det var litt fy-fy jeg, å ha ulike Tropheus i samme kar pga fare for kryssning og derved ødelegge de naturlige lokasjonsvariantene?
Han har f.eks. "Ilangi" og "Bulu point" i samme akvarie.

Så det er ikke fyfy likevel da? Eller...?

Hei Mona
Har vært litt mye jobb i det siste så derfor er responsen litt laber. Troffemicke har nok litt lenger erfaring enn meg, siden jeg ikke er 45 år gammel engang ))))) Nok om det. Du får meg aldri til å anbefale noen noe annet enn å ha en type troffer i hvert akvarium. Jeg er ikke noen utpreget tilhenger av å ta livet av fisk. It may work, or, it may not. It's all statistics. Trives med å ha oddsen på min side Dette kunne jeg skrive avhandlinger om, men lar det være. Noen liker kanskje å gamble.
Hvem du velger å høre på blir 100% opp til deg.

Ilangi og Bulu point vil ikke krysses.

Troffene bruker hele vannvolumet, men arealet på bunnflata er nok det viktigste.

Tusenkroners spm: Jeg har drettet flere tusen troffer over ca. 10 år. Alle jeg har vist bilde av hittil har vært av eget oppdrett

Atle
Tanganyika
Tusenkroners spm: Jeg har drettet flere tusen troffer over ca. 10 år. Alle jeg har vist bilde av hittil har vært av eget oppdrett:-) Atle

*ruller sammen soveposen og gjør seg klar til avreise*

Om du har tid og lyst, del gjerne flere bilder med oss her... ?

Får aldri nok av bilder av Tropheus, både Duboisi og Moorii, og klarer ikke bestemme meg for hvem av dem jeg liker best
mona o
[QUOTE=Tanganyika]Tusenkroners spm: Jeg har drettet flere tusen troffer over ca. 10 år. Alle jeg har vist bilde av hittil har vært av eget oppdrett:-) Atle

*ruller sammen soveposen og gjør seg klar til avreise*

Om du har tid og lyst, del gjerne flere bilder med oss her... ?

Får aldri nok av bilder av Tropheus, både Duboisi og Moorii, og klarer ikke bestemme meg for hvem av dem jeg liker best

Pøh,
jeg vil se bilder av andre fisker enn de derre svære monstrene.

(Er bare litt sur siden jeg ikke har plass til 1000 liter, eller.. jeg vil ikke ha 1000 liter engang)

Ja, Mona- vi bør dra på tur.
Men jeg tror ikke jeg tør før jeg har satt opp karet, det blir bare gråt og tenners gnissel å ikke kunne ta noe med hjem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap