- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Endelig funnet min drømmemalle (side 2)
Endelig funnet min drømmemalle (side 2)
Postet 17.02.06 kl 10:44
Mystisk, at fisken går fra å være i tilsynelatende toppform, til å ligge stein død på bunnen.
Er nok noe som sviktet i fisken, dette kom for fort til at det skulle være forgiftninger etc.
Vil tro at du får ny fisk. Om butikken "krittiserer" noe, er det at No2 er på 0,1, denne bør\ skal være 0,00. Men 0,1 dreper ikke fisk på kort sikt
Er nok noe som sviktet i fisken, dette kom for fort til at det skulle være forgiftninger etc.
Vil tro at du får ny fisk. Om butikken "krittiserer" noe, er det at No2 er på 0,1, denne bør\ skal være 0,00. Men 0,1 dreper ikke fisk på kort sikt
Postet 17.02.06 kl 11:03
Grunnen er funnet.
Hadde med vannprøve til butikken. Han testet no2 med JBL. Resultat: 0.9. Langt over dødelig dose. Syntes dette var merkelig. Testet igjen hjemme med min Prodac-tester.Resultat: 0.1.Kjørte til en kamerat av meg, og testet med Sera. Resultat: 0.9. Tydeligvis ett eller annet galt med mitt Prodac-sett. Kjørte og byttet det der jeg hadde kjøpt det, og gav dem en del av min nå oppbygde frustrasjon. Fikk nytt sett. denne gangen tetra. Testet hjemme igjen. Resultat: 0.9. Jeg kommer nok aldri til å ta i et produkt det står Prodac på igjen. Har nå tappet ut 80 liter vann (170 liters kar) og fyllt opp med nytt. + tilsatt 30 ml Nutrafin. Har også tilsatt en rik bakterieflora fra et annet kar. Tester igjen i kveld og i morgen. Bare sjeleglad for at de andre fiskene faktisk overlevde dette.
Vil herved sende en advarsel på Prodac No2. Her er det tydeligvis et parti i omløp, som måler totalt feil verdier.
Vil herved sende en advarsel på Prodac No2. Her er det tydeligvis et parti i omløp, som måler totalt feil verdier.
Postet 17.02.06 kl 15:18
Hvordan gikk det med reklameringen på fisken? Om det er samme butikken, burde de jo ha tatt dette på sin egen kappe, da det ikke er din feil at testen viste, mildt sagt, feil.
Hadde nok ikke selv heller satt i gang store tiltak om jeg målte No2 til 0,1...
Bra at du deler erfaringen med prodac-testen, da vet jeg hva jeg ikke skal kjøpe når jeg går tom
Hadde nok ikke selv heller satt i gang store tiltak om jeg målte No2 til 0,1...
Bra at du deler erfaringen med prodac-testen, da vet jeg hva jeg ikke skal kjøpe når jeg går tom
Postet 17.02.06 kl 15:25
Testen og fisken er kjøpt i 2 forskjellige butikker. Han jeg kjøpte fisken av er jo ikke å klandre her. Fikk alikevel en flaske Nutrafin av han da, noe jeg syntes var prisverdig. Desverre var ikke akkurat butikken jeg kjøpte testen i, like medgjørlig. Tok tilbake testen, men måtte betale mellomlegg til den nye testen. Jeg går vel ikke akkurat konkurs av de 30 kronene, men syntes det er litt prinsipp i dette. Røk tross alt med en rimelig dyr og noe skjelden fisk. Handler nok ikke der noe mere......
Sjekket Ph samtidig i stad forresten. 7.1 med Prodac, 7,4 med både Sera og Jbl. Kommer nok ikke til å velge Prodac for ettertiden på noen slags testsett jeg heller.
Sjekket Ph samtidig i stad forresten. 7.1 med Prodac, 7,4 med både Sera og Jbl. Kommer nok ikke til å velge Prodac for ettertiden på noen slags testsett jeg heller.
Postet 17.02.06 kl 15:36