Har bestilt noen reker. (side 2)

Et par rekelinker jeg plukket opp. Har ikke lest de selv, så vet ikke noe om innhold.

nr2.
Håvard Støre Andresen
Jeg mistet alle 30 mine:( Venter en liten stund og forsøker på nytt.

Alle humlene??

Og nå du mister de får jo jeg hjerteklapp her..
Jeg har hatt problemer med Humlene, krystallene og tigerekene. Tror det var no pest av et eller annet slag. Venter en stund før jeg forsøker igjen. Må være sikker på at all smitte er borte før jeg kjøper nye.

Jeg har hatt mine "gamle" kirsebærreker lenge.
Har idag bare sett to humler av åtte, men det er masse mose og røtter og slikt de kan krype inn imellom.

Jeg får krysse fingrene
Humlene er visst borte :(

I dag så jeg en eplesnegle kose seg med et humlelik, og jeg har ikke sett noen av de på lenge.
Tipper de er borte.

Av krystallrekene talte jeg 7 av 9 i sted (de er kjappe framme ved foring faktisk), og jeg tror antaller kirsebær er ganske stabilt.

Har en kirsebær full av egg, hadde det jo for en stund siden også men jeg har ikke sett noen rekebabyer.

Tror den ene krystallen har egg, men er usikker.
Er eggene mer gjennomsiktige på disse?
Eggene er svært synlige på krystallrekene.

Se bildet i profilen.

Jeg har nettop investert en liten formue på nye humler, krystaller og tigre. Håper det går bedre denne gang. Det er noe muffens med rekene til Imazo tror jeg. Disse rekene skal ikke være så vanskelige. For å utelukke kobber burde jeg fått testet dette ved anledning. Det finnes vel test for dette?
Det skal gjøre det ja.

Tror ikke copper er ørskan, jeg bruker akvasafe i mine kar og her har det også vært noe muffens med humle og tigerekene.
Inaktiv bruker
Håvard Støre Andresen
Det finnes vel test for dette?

Det finnes test på det, Næringsmiddeltilsynet utfører testen, bare bestill testpakka.
Prisen ligger på ca. 350 kroner, dyr, men vel verdt det. jeg har tatt 7 tester i forb. med saltvann.
Du kan jo også teste det ved å tilsette aquasafe, det fungerte ypperlig som en nøytraliserer, og jeg mistet ikke fisk etter det.
Nå har jeg imidlertid elimert alle brønnvanns problemer ved at jeg har fått i hus et RO anlegg.

Svein
Osmose anlegg er jo finfint, ja Tenker ikke å gå så langt (enda

Huset er fra 1980 og har det opprinnelige røropplegget. Vet ikke om det betyr noe? Det er ikke brønnvann ihvertfall. Uansett... Når det gjelder rekene føler jeg ikke at det er der hunden ligger begravet.

Finnes det ikke noe tetra-test eller lignende?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap