- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Har bestilt noen reker. (side 2)
Har bestilt noen reker. (side 2)
Postet 25.02.06 kl 03:06
Postet 25.02.06 kl 12:26
Postet 25.02.06 kl 12:51
Postet 25.02.06 kl 23:29
Humlene er visst borte :(
I dag så jeg en eplesnegle kose seg med et humlelik, og jeg har ikke sett noen av de på lenge.
Tipper de er borte.
Av krystallrekene talte jeg 7 av 9 i sted (de er kjappe framme ved foring faktisk), og jeg tror antaller kirsebær er ganske stabilt.
Har en kirsebær full av egg, hadde det jo for en stund siden også men jeg har ikke sett noen rekebabyer.
Tror den ene krystallen har egg, men er usikker.
Er eggene mer gjennomsiktige på disse?
Postet 17.03.06 kl 13:28
Eggene er svært synlige på krystallrekene.
Se bildet i profilen.
Jeg har nettop investert en liten formue på nye humler, krystaller og tigre. Håper det går bedre denne gang. Det er noe muffens med rekene til Imazo tror jeg. Disse rekene skal ikke være så vanskelige. For å utelukke kobber burde jeg fått testet dette ved anledning. Det finnes vel test for dette?
Se bildet i profilen.
Jeg har nettop investert en liten formue på nye humler, krystaller og tigre. Håper det går bedre denne gang. Det er noe muffens med rekene til Imazo tror jeg. Disse rekene skal ikke være så vanskelige. For å utelukke kobber burde jeg fått testet dette ved anledning. Det finnes vel test for dette?
Postet 17.03.06 kl 15:15
Postet 17.03.06 kl 15:24
Inaktiv bruker
Håvard Støre AndresenDet finnes vel test for dette?
Det finnes test på det, Næringsmiddeltilsynet utfører testen, bare bestill testpakka.
Prisen ligger på ca. 350 kroner, dyr, men vel verdt det. jeg har tatt 7 tester i forb. med saltvann.
Du kan jo også teste det ved å tilsette aquasafe, det fungerte ypperlig som en nøytraliserer, og jeg mistet ikke fisk etter det.
Nå har jeg imidlertid elimert alle brønnvanns problemer ved at jeg har fått i hus et RO anlegg.
Svein
Postet 17.03.06 kl 15:27
Osmose anlegg er jo finfint, ja Tenker ikke å gå så langt (enda
Huset er fra 1980 og har det opprinnelige røropplegget. Vet ikke om det betyr noe? Det er ikke brønnvann ihvertfall. Uansett... Når det gjelder rekene føler jeg ikke at det er der hunden ligger begravet.
Finnes det ikke noe tetra-test eller lignende?
Huset er fra 1980 og har det opprinnelige røropplegget. Vet ikke om det betyr noe? Det er ikke brønnvann ihvertfall. Uansett... Når det gjelder rekene føler jeg ikke at det er der hunden ligger begravet.
Finnes det ikke noe tetra-test eller lignende?
Postet 17.03.06 kl 16:11