Gravid Sverddrager? (side 2)

Jeg ville spandert en ny sprøyte på yngelen, sprøyter koster ett par-tre kroner på apoteket
Er jo kjedelig om det skulle være noen medisinrester igjen, og all yngelen flyter opp ned neste dag...

Du må nesten regne med at den andre hunfisken også er på tjukken, dette er yngelfisk av dimensjoner
Et spørsmål
Yngelen har nå klart seg i to uker og det er bare to ting jeg lurer på...

1. hvor lang tid tar det før yngelen er såpass store at de kan slippes ut blandt de andre fiskene (sverddrager, kampfisker, skivetetra og neontetra) uten å bli åte/fôr?

2. Hvor mange uker/måneder tar det før yngelen blir kjønnsmodene?
Gurami
1. hvor lang tid tar det før yngelen er såpass store at de kan slippes ut blandt de andre fiskene (sverddrager, kampfisker, skivetetra og neontetra) uten å bli åte/fôr?

Vet ikke om du har sluppet dem ut til de andre fiskene enda, det er jo en stund siden du postet innlegget ditt.
Når du har kampfisker så er jeg veldig i tvil. Mine kampfisker (har ikke de lengre) oppførte seg nesten som en katt som jaktet på mus. Lå på lur og slo til. Spesiellt hannen var veldig aktiv.

Vil nesten tro at det gå bra nå. Yngelen er vel nærmere 4 uker. Om du har endel planter og gjemmesteder i akvariet vil nok de sterkeste overleve. De begynner å bli flink å passe på seg selv nå.
Nå er fiskene snart seks uker, de begynner så vidt å få rødfare ytterst på finnene.
De er fremdeles så små at jeg vil holde dem i fødekaret en gof stund til...
Gravid?
Hei.

Jeg har en sverddrager som er ganske feit.
Den har vært sånn lenge, og jeg lurer på om den er gravid.
Den er ofte inni plantene, men hannen kommer ofte etter, og da tror jeg hunnen stresser litt.

Hvis noen vet noe om dette, så vær så snill å svar

Det så litt ut som hun var gravid. selv har jeg bare hatt guppyer som var gravide.
Men det er bare og følge med om magen blir større. Blir den veldig stor, kan du jo prøve og ha hun i et fødekarr. Kan hende hannen stresser henne veldig.
Tilfeldig bekjentskap
© Torstein Johansen
Reklame for plussmedlemskap