Rød Krystallreke - GH og KH i vannet og div.spørsmål:-) (side 2)

Jeg sa at det optimalt var 20-23 du kan gått holde reker over dette.
Har reker i 25-28 grader vi.
Ken Myrseth
Har reker i 25-28 grader vi.
Har det selv jeg i kirsebær karet (oppvarmet av sollys om dagen )
men som sagt, det gikk ikke med tigerekene(begynte sånn smått og frafalle ved 28c) herhos meg.
På vinterstid har visst tigerrekene det ned mot 5-10grader og på sommeren ca20
Jeg har ca.10 røde krystallreker i en 19-liter på kjøkkenbenken. Oppi har jeg en stor rot med masse javamose. Ingen varmekolbe, men et lite filter. Vannet varmes opp av lyspæren. Tilsetter ingen verdens ting, skifter 40-50% av vannet en gang i uka.

Forer primært med Tetra babyfor. Har hatt minimalt med frafall (2 stk, en voksen og en babyreke), og fått yngel en gang. Så i dag at en av de tre voksne er full av rogn igjen, så går det like bra som forrige gang kommer det nok flere snart

Det går noen andre "babyfisk" der også, en mini-ancistrus, en micro SAE og noen Venusfisk - og to humlefisk, verdens søteste. Noen amanoreker deler mosen med krystallrekene, og alle virker som de trives.

Har hørt at Jan Holt og Majorstua har krystallreker inne, tror de er dyre...

Hilsen Kirsti
ja
Jeg sa at det optimalt var 20-23 :) du kan gått holde reker over dette.:)

Åja, det var en liten forskjell der

Men jeg tror jeg skal prøve meg på disse nydelige små Røde Krystall-rekene
De kan faktisk stå i vinduskarmen, der det er kjølig og fint. Det er et nordvendt vindu uten sol, og så kan jeg ha varmekolbe i som gjør at det ikke synker UNDER...tja, 21 C grader. Det kan fort bli ganske kaldt i akkurat det vinduet, det merkes når man sitter i nærheten av det.
Mona, hvordan gik kdet med det rød krystall reke prosjektet ditt for ei god stund siden?

Jeg vil også ha.. jeg har et tomt 12 liters som ejg ser for meg biltema sand, javamose og en minirot oppi. hmm, har hørt noen argumenter mot dette, men kunne tenke meg bittelitt fisk og? Venusfisk?
Men i hovedsak er det reka
Jeg kommer nemlig også til å få høyere tempratur enn 24 skjønenr du...
Linda Jørgensen
Mona, hvordan gik kdet med det rød krystall reke prosjektet ditt for ei god stund siden?

Jeg har flyttet siden den tråden ble startet, men ikke langt (bare 3 hus lenger opp i samme gate).
Er nå eier av 10 fargerike og flotte Røde Krystallreker som bor på akvarierommet mitt Fikk dem for en måneds tid siden. De er i en 19 liter jeg satte opp til dem.

Bestillte dem hos nettbutikken Aquamanias, som også leverer til kunder i kjørbar avstand. Betalte 150 kr for å få bestillingen tilkjørt (det var selvsagt mer enn bare reker, det var fisk og varer også).

Ok, da skal jeg se på akvariebildene dine om jeg ser dem!

Hvordan gikk det med tempraturen?
Har du fisk også oppi der?

Go helg!
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap