Flere gobi- freaker her? (side 2)

MC Darup
bare kaster seg over de og jumper framover med den søte lille kyssemunnen på vidt gap.

Hehehehe god beskrivelse
Var innom Jan Holt i dag, og Lars har bestilt flere flotte goby- typer!
Det er visst ikke alltid like lett å få tak i de man bestiller, men jeg venter spent på å se hva de får inn

Ville bare nevne det for andre goby- entusiaster.
Compressaene dine har alltid fascinert meg, Darup
Du har vel hatt dem en stund nå, kan du ikke være så snill og fortelle litt om dem?
*blafrer innsmigrende med øya*

Kunne tenke meg å holde et par gobyer, etter å ha sett bilder av dine Compressaer.

Er de lette å holde, hvor stor plass bør de ha, lite eller mye sirkulasjon, belysning, mye/lite beplantning, formering (lett/vanskelig), krever de spesielt fôr eller er de greie i kosten?
Det står jo litt info om Compressaen i fiskebasen, men jeg kunne tenke meg litt mer utfyllende Er 100 liter et minimum for denne synes du? Hva har du dine i? Holder du dem i par?

Kan ikke akkurat kalle meg en ekspert, anbefaler deg å stikke innom Jan Holt og snakke med Håvard

Jeg har hatt min gruppe i alt fra 240 liter via 112 liter og nå i en 60 liter.
De krever ikke mye plass, er ikke aggresive.
Hannene "slåss" ved å vise seg fram for hverandre og that's it.

De liker det litt dunkelt, jeg har de med bla nymphea lotus.
Har jo bare hatt egg en gang, da på et lotus blad.
Yngelen er jo sykt små (hunnene kan jo legge opp til 3000 egg!!!), derfor de er vanskelige å drette på.

Mine har tålt mye synes jeg, flytting og sløve vannbytter.
Men til gjengjeld har de ikke farvet ut så mye. Først de siste ukene har jeg sett den herlige oransje farven på hannene.
Jeg har bare fire igjen, to hanne og to hunner.
Tilfeldig bekjentskap
© Kent Evenrud
Reklame for plussmedlemskap