Jippi, yngel på ap. agassiziene mine (side 2)

Ååååå, nå føler jeg virkelig med deg, Remi! Dette var leit!

Jeg har egentlig ingen råd å gi deg, annet enn kanskje prøve å bytte vann daglig, evt annenhver dag til du ikke har utslag på nitritt iallfall.

Kanskje du også burde skjekke fôret du gir dem? Vær spesielt obs på evt mugg i flakfôr (dersom man tar fôr med fuktige fingre), evt frossenfôr som er tint, for så å ha bli frosset igjen.

Har egentlig ingen gode råd å komme med, annet enn at jeg er lei meg på dine vegne!!!
Det lukter jo av sykdom egentlig...
Hvordan har atferden vært forut for dødsfallene? Har du fått tatt ut de døde fiskene i tide før de andre fiskene har begynt å gnafse på dem? Fått noen nye fisker i det siste?
Synes også det tyder på sykdom. Men når fiskene tilsynelatende ser ut til å være i fin form helt til nest siste åndedrag, så er det ikke så enkelt.

De fiskene som omkom i 92-litern rakk jeg ikke å fiske opp før de var omtrent borte, men har ikke dødd flere i DET karet.

I 240-litern har jeg tatt opp fiskene når de har lagt seg for å dø, og puttet de i kokende vann. Vil ikke la de lide unødvendig. Så i dette karet har ingen blitt spist.

Blir nok å bytte vann litt oftere en stund nå, selv om jeg trodde 30% i uka skulle holde.

Nyeste fisken har vært 4 uker her hos meg, men var jo litt rart om den skulle klare å smitte alle tre karene mine.

Bruker jo samme slange for å bytte vann i alle karene, er sikkert mulig at smitte kan flytte seg den veien.
Tilfeldig bekjentskap
© Ivar Simonsen
Reklame for plussmedlemskap