gule eplesnegler kontra reker (side 2)

Får ta det når jeg vinner i lotto Akkurat nå har jeg ikke råd til mer enn det jeg *må* ha, totalt pengeforbruk på akvariet ble gaaanske mye mer enn jeg hadde beregnet

Men hva med et sånt bøttefilter? Har du noe å anbefale? Og er det pumper i dem eller må det kjøpes utenom? Evt kan jeg bruke den jeg allerede har?
Pumpa sitter oftes inne i bøttene, som er vanntette. Du kjøper altså vanligvis en hel sats, med bøtte/substrat/filter/slanger og inenbygd pumpe altså.

Angående sae, de er griske ja

Jeg holder noen eplesnegler sammen med kirsebærreker, men eplesneglene bare lukker seg inne i skallet og blir der. De var veldig aktive i starten, men nå lurer jeg på om det er noe galt?
mona o
De spiste jo alger i starten da, de jobbet utrettelig med det så lenge de var små. Men de fikk vel "sansen for det søte liv" etterhvert da, og mere bedagelige og lett tilgjengelige måltider:-)

Når man har mange akvarium, så kan det kanskje ha noe for seg å flytte dem fra kar til kar med jevne mellomrom...? Så blir dem ikke gående i det samme karet lenge nok til at de rekker å bli altfor bedagelige...? Jeg vet ikke, for jeg har aldri hatt SAE før (asiatere i mine kar??)...

Men skal innrømme at jeg av og til har vært fristet av tanken på å kjøpe inn en liten gruppe... Særlig når jeg ser at valisneriaskogen min blir mer og mer svartpelset..... Det er begrenset hvor mye man kan luke bort før man lurer på om det er noe vits mer... :op
Neocaridina sp.
Hvor får man tak i slike egentlig? Kunne jo tenkt meg noe sånne til å hjelpe med alger i mitt akvarium. Men går de sammen med indiske kloreker? Har jo litt flere akvarium, så de går jo ikke i alle. Ser jo ut som de indiske klorekene jeg hadde i 240 literen med salvie ciklider, gullsøm og blå ciklider er borte nå. Men har jo indiske kloreker i 160 literen. Men vurderer jo å kanskje flytte dem da jeg er litt urolig for fisken som skal få noen unger der med tiden hadde jeg håpet på. De tar jo og okkuperer alle huler jeg har i karret.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap