Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 20)

Helge Waldeland
Hei Gry. Denne linken viser de forskjellige farge nyansene. http://www.nettaigyo.com/corydoras/encyc/index-e.html


Puster litt mer normalt nå, og satser på at de i Ålesund var "bleke" ;0)
hehe...nå skremmer dere meg her Gry og Mona!!
Først sa hun som jobbet der at det var vanlig metallpansermalle,
men da jeg nektet ringte hun til "fiskespesialisten" der ute,
og han sa det var en melanistus.
Neste gang jeg kom tilbake beklaget hun seg, og sa hun
hadde sagt feil fiskesort igjen.
Det viste seg å være en eques!(:

Ble helt svett i trøya når dere begge reagerte slik dere gjorde,
spesielt da jeg fikk se bildene, for jeg sier deg at SÅÅ pen var de jo ikke Mona!(;
Dessverre altså, ja gry, de var bleke.
Mer som metallpansermaller kanskje, men ganske fine etter min smak da!(:
Skal uansett skaffe meg 5-6 stykker om jeg har råd(hehe..)
og da blir det kanskje bilder uansett da dere!(;
Da er det altså bare å puste lettet ut, store og nydelige var de,
men farger var det lite av!
Ha, ha! Takk for at du beroliger meg. Vi venter uansett spent på bilder, samme hvordan de ser ut ;0)
Noen bilder.
Her kommer noen forskjellige bilder fra mine kar. Kvaliteten er så som så, men dere takler vel det.

Først ut er Melanotaenia. Disse bildene får virkelig ikke frem den nydelige gulfargen på finnene.
PÅ det siste bildet er den ene hunnen. Ho er grunnen til at de nå går i eget kar, for som dere ser så er ho full av egg ;0)
Et bilde av en C. Concolor. Jeg skal forsøke å få tatt bilder av de Concolor-ynglene som er rundt tre måneder litt senere i dag, de er bare blitt helt nydelige.


Neste bildet er av C. Concolor-yngel på ca 4 uker.

De melanotaeniaene var jo bare nydelige, Gry! Jeg begynner å sikle etter dem også, jeg. Jeg må alltid smile når jeg ser så eggtunge corydamer. Hun var litt dryg, ja
For noen nydelige coryer Gry(nokk en gang!!!
Er litt nybegynner her,
men er Melanotaeniaene langsnuta??(:
Nei, de er ikke langsnutet, men de er ganske store, så grevet er litt annerledes å se på enn f.eks Aeneus. Ian Fuller mener det er denne corydorasen som er opphavet til de forskjellige Laser typene.
Dyrehagen
De melanotaeniaene var jo bare nydelige, Gry! Jeg begynner å sikle etter dem også, jeg. Jeg må alltid smile når jeg ser så eggtunge corydamer. Hun var litt dryg, ja ;-)

Dryg er rette ordet :0)

Du skal se dem i helt klart vann, og når lyset treffer riktig; da er de vakre da!!
Bilde er ikke av en corydoras. Men en nær slektning nemlig Scleromystrax Barbatus.

[External Image]

Andreas Bjørvik
De er vakre :0)

Ser ut som ei dame som begynner å bli tung?
Det ser veldig ut som det er en dame med noe på gang, ja! Nydelig fisk!
Gry
Først ut er Melanotaenia. Disse bildene får virkelig ikke frem den nydelige gulfargen på finnene. PÅ det siste bildet er den ene hunnen. Ho er grunnen til at de nå går i eget kar, for som dere ser så er ho full av egg ;0)


Ah, nydelige skapninger!
Har du sett lekstendenser allerede, eller jobber du med saken? Mulig årstiden er litt feil, men ikke alle arter bryr seg så mye om årstidene, mens andre blånekter å finne på noe sånt i sommerhalvåret.

Jeg satt akkurat og spekulerte på om jeg skulle bestille meg disse selv! Jeg synes de ser så utrolig fine ut. De fantes iallefall på listen til den lokale dyrebutikken (som ellers aldri har noe spennende), så jeg lurte veldig..

Gry
Nei, de er ikke langsnutet, men de er ganske store, så grevet er litt annerledes å se på enn f.eks Aeneus. Ian Fuller mener det er denne corydorasen som er opphavet til de forskjellige Laser typene.


åja...så vet jeg det!(:
Fine var de uansett da!;D
mona o
[QUOTE=Gry]Først ut er Melanotaenia. Disse bildene får virkelig ikke frem den nydelige gulfargen på finnene. PÅ det siste bildet er den ene hunnen. Ho er grunnen til at de nå går i eget kar, for som dere ser så er ho full av egg ;0)


Ah, nydelige skapninger!
Har du sett lekstendenser allerede, eller jobber du med saken? Mulig årstiden er litt feil, men ikke alle arter bryr seg så mye om årstidene, mens andre blånekter å finne på noe sånt i sommerhalvåret.

Jeg satt akkurat og spekulerte på om jeg skulle bestille meg disse selv! Jeg synes de ser så utrolig fine ut. De fantes iallefall på listen til den lokale dyrebutikken (som ellers aldri har noe spennende), så jeg lurte veldig..

Jeg kan ikke skryte av at jeg jobber veldig med saken enda. Dety har vært så mye styr i forhold til eksamen, praksis og avslutningen på skolen at mine stakkars fisk har kommet litt i siste rekke. Jeg har som sagt fått dem over i eget lekskar, og har planer om å begynne å fore daglig med myggiser i løpet av denne uka. Jeg har en liten mistanke om at disse er litt trege nå på denne årstiden, men jeg gir dem en liten sjanse.

Sterbaiene har tatt sommerferie. De leker jo hver fjortende dag, nesten etter klokka, men nå har det vært stopp i en måned. Concolorene derimot bryr seg døyten om det er ferietid nå, der er det action ca hver uke-fjorten dager fremdeles. Det samme gjelder gold shoulder (ikke gold laser), men der har jeg enda ikke tatt ut egg, så der får eventuelle yngel klare seg selv en stund.
Corydoras caudimaculatus
De er så utrolig fine

Disse 10 går i 128 literen hos meg, og er ikke i rent artskar. De går sammen med 4 tetraer og 4 Apistogramma trifasciata.



De ligner veldig på Corydoras similis, men C. caudimaculatus skiller man lett ut ved å se på halerotflekken. Den er svart.






[External Image]

[External Image]

[External Image]
så nydelige de var Mona!
Har aldri sett denne sorten før, er den sjelden?
Hvor fikk du den fra??(:
C. polystictus
Fikk igår mine 15 nydelige c. polystictus Her kommer bilder av noen av de
Oh my god!
De var bare helt utrolig vakre!! Få yngler på dem fort!!!
Er de kjønnsmodne?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap