- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 20)
Tropheus Bilder (side 20)
Postet 03.02.08 kl 21:21
Postet 03.02.08 kl 21:31
Postet 03.02.08 kl 22:05
Postet 03.02.08 kl 22:28
Postet 03.02.08 kl 23:24
Postet 03.02.08 kl 23:26
Postet 04.02.08 kl 13:39
De var virkelig flotte Kristian, hadde ikke vært mulig og knipset et bilde av Pembaene dere hadde med. Jeg har fått prisen ned i 100 kr stk for de Duboisien fra Imazo, er det et sjanse spill. Vil vel tro de kommer fra en eller annen Svensk oppdretter. 3 cm er vel heller ikke all verden, men en plass må man jo begynne. Kan også få Brichardi Red Cheek fra Roger.
Postet 04.02.08 kl 16:21
Endret: 04.02.08 kl 16:22
Mine Brichardi er fra Kabimba eller Canary Cheek om du vil.. Mine er sjøodlede fra brichard's dammoppdrett.. Er meget fornøyd med disse, men de er noen jævler til og sloss.. De er fillete hele gjengen nesten, og tar ikke fem øre for og jage bort en tre ganger så stor kirsebær! De er vel en 5-6 cm store.,
I 720l går det;
27 vf sp.black bulu point
30 so brichardi kabimba
7 so Opthalmotilapia ventralis "orange cap kasanga"
10 vf Tanganicodus irsacae "nyanza lac" (6 stk er vibeke sine
Ellers fikk jeg kjøpe 6 stk viltfangede Xenotilapia papilio sunflower "mpimbwe" som går i 250 literen.. Disse håper jeg kommer til å yngle som bare pokkeren da innpris på f1 yngel i svergie ligger på 350 kr og oppover..
Bengt;
Jeg ville aldri ha betalt 100 kr stk for fX duboisi.. Disse KAN variere veldig i kvalitet, og det er kjipt og bruke ett år på og finne ut av at fiskene nesten ikke har stripe feks..
Red cheekene til roger er MEGET pene.. Gå heller for dem.. Kansje han har litt dubbeyngel til dere også? Roger har en av de siste duboisi "halembe" gruppene som kom fra sjøen..
Er det snakk om flere troffekar i nord eller?
Er meget fornøyd Magnar! Hyggelig at du også slenger deg på tråden
I 720l går det;
27 vf sp.black bulu point
30 so brichardi kabimba
7 so Opthalmotilapia ventralis "orange cap kasanga"
10 vf Tanganicodus irsacae "nyanza lac" (6 stk er vibeke sine
Ellers fikk jeg kjøpe 6 stk viltfangede Xenotilapia papilio sunflower "mpimbwe" som går i 250 literen.. Disse håper jeg kommer til å yngle som bare pokkeren da innpris på f1 yngel i svergie ligger på 350 kr og oppover..
Bengt;
Jeg ville aldri ha betalt 100 kr stk for fX duboisi.. Disse KAN variere veldig i kvalitet, og det er kjipt og bruke ett år på og finne ut av at fiskene nesten ikke har stripe feks..
Red cheekene til roger er MEGET pene.. Gå heller for dem.. Kansje han har litt dubbeyngel til dere også? Roger har en av de siste duboisi "halembe" gruppene som kom fra sjøen..
Er det snakk om flere troffekar i nord eller?
Er meget fornøyd Magnar! Hyggelig at du også slenger deg på tråden
Postet 04.02.08 kl 16:52
Postet 04.02.08 kl 19:27
Postet 04.02.08 kl 20:06
Hei bengt
Duboisi er en fin Tropheus å starte med. De har et litt mildere temperament. De kan derfor holdes i mindre grupper. Duboisi yngel er litt av et syn, svart grunn farge og mange hvite prikker i hele kroppen. Nesten som å se 100 dalmatiner. Ingen tvil den mest popular Tropheus.
Postet 04.02.08 kl 23:21
Postet 04.02.08 kl 23:39
Bengt FossliBortdett fra Pembaen er det Ikola eller Duboisi som jeg har mest lyst på. Kirsebær er vel kanskje litt vanskelig å få tak i, men har lyst på de også. Blir litt usikker når alle advarer mot "butikk fisk" Har googlet litt på red cheek, men finner ikke mange gode bilder.
Jeg tror det er bare kvalitet som skiller "kresne akvarister" fra "butikkfisk". Brichardi tror jeg er en fisk for spesial interesser. Arten er blant de vanskeligste grunnet temperament. Du må ha et stort kar hvis du vil ha dem. Men Duboisi er både pen og lettere fisk.
Postet 05.02.08 kl 00:08
Jeg er nok ganske kresen selv
Det jeg i alle fall er ute etter med duboisien er jo nettopp kontrasten mellom sort og gult. Ville jo hvert litt kjedelig at det viser seg at de bare er sort når de vokser seg til.
Huff, nå får vi sikket kjeft av Geir Kristianssen) Var innom Nils i formidag. Vi snakket faktisk om at han flyttet Discusen fra 530 literen til 400 literen, og jeg skulle gi mine VF RSG til Geir,slik at jeg kunne fylle 540 literen med Tropheus. Vi er nå ikke der enda da
Det jeg i alle fall er ute etter med duboisien er jo nettopp kontrasten mellom sort og gult. Ville jo hvert litt kjedelig at det viser seg at de bare er sort når de vokser seg til.
Huff, nå får vi sikket kjeft av Geir Kristianssen) Var innom Nils i formidag. Vi snakket faktisk om at han flyttet Discusen fra 530 literen til 400 literen, og jeg skulle gi mine VF RSG til Geir,slik at jeg kunne fylle 540 literen med Tropheus. Vi er nå ikke der enda da
Postet 05.02.08 kl 00:19
Jeg kan love deg at discus blir veeeldig kjedelig når du har fått den første troffegruppa i hus!
Red cheek bilder ;
http://www.ciklidbladet.se/artregister/artreg_visa.asp?ID=897
Her er noen bilder av mine gamle. Rogers er av en bedre kvalitet en disse synes jeg..
Red cheek bilder ;
http://www.ciklidbladet.se/artregister/artreg_visa.asp?ID=897
Her er noen bilder av mine gamle. Rogers er av en bedre kvalitet en disse synes jeg..
Postet 05.02.08 kl 15:40
Jo da, de er fine de også. Er vel i et modus nå hvor jeg synes alle Tropheus er fine.
Roger er en grepa kar. Han skal vist til Sverige igjen i helga. Kanskje dukket det noe opp på veien.
Har bestilt plass på flyet til 2 kasser, regner med jeg får plass. Må vente et døgn før jeg får svar fra SAS(skjelve)
Roger er en grepa kar. Han skal vist til Sverige igjen i helga. Kanskje dukket det noe opp på veien.
Har bestilt plass på flyet til 2 kasser, regner med jeg får plass. Må vente et døgn før jeg får svar fra SAS(skjelve)
Postet 05.02.08 kl 17:29
Endret: 05.02.08 kl 17:30
hmmm.. her trengs det kraftig moderering. Tydelig at noen skriver med feberfantaasier . Bengt ta deg kraftig sammen, discus kontra noen møllspiste afrikanske tropheus.
Det er vist på tide å få satt deg i arbeid slik at du kan få ristet av deg den afrikanske bølgen. Har noen reklameplakater for storauksjonen som skulle ha vært satt ut. En passende straff for den defatismen du har utvist her i tråden.
Hva blir det neste?, fisk i mallekarrene man faktisk kan se .
Postet 05.02.08 kl 18:06
hmmm.. her trengs det kraftig moderering. Tydelig at noen skriver med feberfantaasier . Bengt ta deg kraftig sammen, discus kontra noen møllspiste afrikanske tropheus.
Det er vist på tide å få satt deg i arbeid slik at du kan få ristet av deg den afrikanske bølgen. Har noen reklameplakater for storauksjonen som skulle ha vært satt ut. En passende straff for den defatismen du har utvist her i tråden.
Postet 05.02.08 kl 18:09
Postet 05.02.08 kl 18:24