Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 20)

Heisann Heidi Ingdal!
Hva slags kamera har du?Har sett på akvaria dine men det står ingenting om type kam.Det er gode bilder du tar og jeg er på jakt etter nytt kamera.
At jeg ramla inn her,har sin grunn i at jeg vil ha snegler,og her var det jo et mekka i ulike sorter!Har vegret meg mot å ha frivillig innsatt snegler i akv,men nå har jeg snudd.Hadde idag inn sandsnegler i mine kar,og etter å ha vært her og sett og lest,har jeg lyst og prøve meg på noen enkle sorter.Må lese mer om de enkelte og så se om zoo`en kan skaffe.Virkelig mye fint og spennende ,om en kan si at snegler er spennende

Mvh
Hei Ewi. Ja hva heter nå det kameraet da. Jo nikon D40X og du må ikke spørre mer om det for har ikke peiling på kameraer.
Snegler må du ha de er forferdelige morsomme og fine skapninger og de skaper liv i karet det lover jeg. Har også masse bilder av snegler inne på min personlige tråd. Det lønner seg å kjøpe snegler her inne på forumet for de er ikke så gamle og da har du de lenger. Det ligger annonser inne på rubrikk. Lykke til...)
Takker Heidi!Las denne tråden og studerte bilda før jeg skrev noe herJeg slutter meg til koret over hvor artige desse snegla er.Det var bilda med kommentarer,fra dere alle ,som gjorde at jeg snudde.Har bare erf med de sortene som er i hager,men det skal bli andre tider :P
Er litt skummelt også da jeg er redd de skal "ta " over karet,må lese mer for å få oversikt på hvem som er flittigest i produksjon.Må også se etter om det er en tråd som går rent på opplysninger om snegle-typers krav for trivsel og oppdrett.Syntest det var litt lite i sneglebasen,så jeg tråler snegle-tråder.
Våre "linjer" krysses når jeg har fått mer kunnskap

Mvh
Ewi
Takker Heidi!Las denne tråden og studerte bilda før jeg skrev noe her;)Jeg slutter meg til koret over hvor artige desse snegla er.Det var bilda med kommentarer,fra dere alle ,som gjorde at jeg snudde.Har bare erf med de sortene som er i hager,men det skal bli andre tider :P Er litt skummelt også da jeg er redd de skal "ta " over karet,må lese mer for å få oversikt på hvem som er flittigest i produksjon.Må også se etter om det er en tråd som går rent på opplysninger om snegle-typers krav for trivsel og oppdrett.Syntest det var litt lite i sneglebasen,så jeg tråler snegle-tråder. Våre "linjer" krysses når jeg har fått mer kunnskap ;) Mvh

Ok det er bare å spørre hvis du lurer på noe. )
... :)
Jeg bare DIGGER disse sullisene.. hihi.. de kliiner jo også)))
Uansett.. jeg er forelska..
Jeg bare MÅ ha..
Å Heidi, du tar utrolig nydelige bilder!
karianne
Jeg bare DIGGER disse sullisene.. hihi.. de kliiner jo også:)))) Uansett.. jeg er forelska.. :) Jeg bare MÅ ha.. Å Heidi, du tar utrolig nydelige bilder!

Takker Karianne. Imorgen får du se de i live og det er moro det. Gleder meg til du kommer. )
Her er noen nusselige bilder av en kjempe eplesnegle og en liten ancistrus som deler på en liten algetablett.
1. Legg merke til den lille som nærmer seg tabletten som kjempen spiser på.
2. Her deler de broderlig de to.
3. Den lille ancistrusen gir likså godt snegla en liten suss midt på nesen i takknemlighet for at den delte tabletten med den. Er de ikke søte.....
Må bare vise frem min lille grønne sulle. Den ser veldig grønn ut men den er jo også veldig liten enda så det vil blilagt ut flere bilder etterhvert som den vokser.

2. Her er en nydelig eplesnegle med mange farge gener i seg. Syns bare den er helt nydelig.
3. Her er en nusselig liten orange sulle. Den er så skrukkete og nydelig at jeg får lyst til å trykke på nesen hans.
Hei heidi
Jeg må si at jeg er imponert over alle de fine bildene, og all infoen du legger ut på forumet greit å ha deg for oss som er hekta på snegler og ikke har så lang farts tid.
Men uansett så fant jeg ut at jeg skulle legge ut bilder av noen av sneglene mine,blant annet kjempe eple og marissaen som flytta til Hemne fra Orkanger ;o)
Hei heidi
Må legge ut et bilde jeg tok her for en tid tilbake.
Jeg har en 220 l i kjelleren, sneglekar selvfølgelig Jeg skulle gi de mat, og det er nå som min bedre halvdel sier " du ser ikke helt bra ut nå, du er klar over det" Grunnen til det da, er at det er litt dårlig lys i gangen der, så jeg bruker en hodelykt. Uansett, jeg for ned trappa, med hodelykta, forbokser, lupe,lita lommelykt og fotokamera. Ligna sikkert på en Aukrust figur
Da jeg løfta på lokket så holdt jeg på å gjøre i boksa, for oppå den ene flyteplanten satt det en edderkopp. Er det et kryp jeg ikke liker så er det de krabatene der, så det ble hyling, og samboeren min kom ned trappa og lurt på hva det var, jeg opp trappa i hundre, mens jeg regla ut av meg noen gloser jeg ikke skal repetere her.....ned i kjelleren igjen,tenke,tenke....bilde ja....jeg må ta bilde! Så etter mye om og men,og nøye vurdering av hvor den edderkoppen kunne havne hen dersom han rørte på seg ble det tatt bilde. Det var jo litt artig etterpå da, men ikke akkurat da jeg oppdaget den.
Tror han fikk granatsjokk av blitsen og flytta, har ikke sett den etter hans først og sansynligvis siste foto shoot
Leger også ut av sulawesin min
Først et bilde av en av småbarna - en gulprikkete sulawesisnegle.

[External Image]

Deretter et bilde av en "nesten ordinær" sandnegle. Men denne typen er helt lys, og ser også ut til å bli bittelitt større enn de vanlige mønstrede mørke jeg har.
Jeg ble i alle fall veldig fasinert av lysspillet på foten dens, samt de antennelignende utstikkerne som dekker skallåpningen!

[External Image]

.... Den nesten ordinære sandsneglen.... Er helt nyyydelig )
Ble så fasinert av at foten til sandsnegla glitra sånn jeg!
.... Ja .. det ser jo virkelig ut som om det er glitter i den
Hva?? Ingen nye sneglebilder på et helt døgn? :o Må vel fyre opp kameraet mitt etterpå da.....
Vel.... sneglebilder har det blitt....

Først... et sulawesi-barn.

Deretter to forskjellige fargetyper av sandsnegler jeg har. Virker som den lyseste av dem blir større enn de andre.
Å så nydelige bilder....jeg har ikke tatt noen bilder eller skrevet på flere dager ...har mista litt gnisten...Så stå på og ta masse bilder og legg ut.
men det er ikke bare snegler jeg har invitert inn som er her i huset. I 180-literen, som er L-204'ene sitt artskar, prøver pestsneglene etter beste evne å overta herredømmet.... Det er ikke rent få av dem, det kan jeg love.

Går man litt nærmere innpå dem, så er de egentlig litt pene de også.. i alle fall et artig "ansikt" på dem. (Bilde 2 og 3)
Pestsnegle ..
.. Men de er jo søte!!

..Har tre bittesmå bare jeg ..

..Er det fargeforskjeller på disse egentlig , eller er de i en farge?
Nyanseforskjeller er det i alle fall karianne. Se bare på den lille som ligger foran ansiktet på den store på siste bildet - den er mye mer gylden.
Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap