- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Davids våte verden (side 20)
Davids våte verden (side 20)
Inaktiv bruker
i dag har jeg kjpt 2 sebrafisker og 306 klinkekuler så nå skal jeg oppdrete sebrafisk.og jeg har kjøpt meg en agurk og et kålue til ansistruene og en 5 litters vanndkane til å lage en co2 maskin =
Postet 07.11.08 kl 21:21
Oppdrett på sebrafisk ja. Det er ikke bare så lett som å kjøpe 2 stk. De som jeg har lest som har klart oppdrett på sebrafisk har hatt en god stim, etter at en fisk er blitt "feit". Da flytter du Den "feite" og en mann over i et eget kar med klikekuler.
Har lest at sebrafisker må være i stimer på over 7 fisk for å trivest, når det er ikke ofte at fisker yngeler når de ikke trives.
Jer har aldrig prøvd dette før, me etter som jeg har lest, så skal du ha flaks om du klarer det me bare 2 stk.
Har lest at sebrafisker må være i stimer på over 7 fisk for å trivest, når det er ikke ofte at fisker yngeler når de ikke trives.
Jer har aldrig prøvd dette før, me etter som jeg har lest, så skal du ha flaks om du klarer det me bare 2 stk.
Postet 07.11.08 kl 21:44
Inaktiv bruker
jeg kan så køne på di jafal hua er feitere en handen og di leker i solopgang =
ps.hei Fisken Magnus du har nok lest feil vis jeg har flere så kjeder den ene seg sikert og spiseropp egga =
ps.hei Fisken Magnus du har nok lest feil vis jeg har flere så kjeder den ene seg sikert og spiseropp egga =
Postet 07.11.08 kl 21:47
Endret: 07.11.08 kl 21:50
Inaktiv bruker
david gnå netopp opdaget jeg at tarantellaen min moly skal ha et hamskifte og jeg som trode at hu avr ferdig med slike ting.det hele bejynte med at jeg fant hene på rygen og jeg bleg litt urolig for jeg trode hu var dø men når jeg var ner hene med en tanbørste så oppdaget jeg at det var liv i hene og jeg snude hene med tanbørsten og da oppdaget jeg at det var et sted på bakkropen henes som manglet sykt mye hår og da er jeg helt sikert på at det er et hamskifte moly er på vei innd i =:-D ps. jeg har skafet meg 1 diger blå akara som jg skal gi bort til kristiansand dyrepark vis di vil ha hene og en javamose dot som jeg skal behlde selv =:-D jeg tok å 2 bilder av hne når hun lå på rygen sin og sov hele moly bilde er tat oven ifra [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/17515_081105220826_1.jpg[/IMG] ser du di skarpe hogtenene henes [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/17515_081105220829_2.jpg[/IMG]
nå har moly skiftet skalet sit =
det gamle skale til moly
det nye salet til moly
==
Postet 08.11.08 kl 10:12
Endret: 08.11.08 kl 10:17
Inaktiv bruker
et bilde av leksakvariumet for sebrafisk og et bilde av agurk og en hodekål som er ansistrusyngelmat
hele leks akvariumet i støre bilde versjon
ansistrusyngelfor i støre bildevariant
hele leks akvariumet i støre bilde versjon
ansistrusyngelfor i støre bildevariant
Postet 08.11.08 kl 11:06
Endret: 08.11.08 kl 11:10
Inaktiv bruker
nå er jamen meg anistrusynglene for lar hula så nå er det spenenes og se hor mange som vokser opp =
her ser mea magen
her ser man rygen
her ser mea magen
her ser man rygen
Postet 09.11.08 kl 17:48
Endret: 09.11.08 kl 17:51
Postet 09.11.08 kl 21:03
Postet 09.11.08 kl 21:37
Inaktiv bruker
jo jeg har jo tenkt og skafe meg fler eter vert men jeg hade bare råd til å kjøpe 2 når jeg kjøpte dem =
ps.klinkekulene er til å hindre foreldrene fra og spise opp egga sine
ps.klinkekulene er til å hindre foreldrene fra og spise opp egga sine
Postet 10.11.08 kl 09:16
David måten man ofte bruker for å drive oppdrett på sebrafisk er i kar med klinkekuler det har du rett i.
Men man starter med en stim, som man forer opp. Serbrafiskene legger egg hver dag de, selv hvor skrale de gjerne er i butikken. Derfor er det viktig å fore dem opp! Det tar uker..
Så tar man ut 2 hanner og 4 hoer dersom man bare har ett lite kar som du har. Hannene har en gylden farge underst når de er klare og hunnene er ganske feite etterhvert.
Man har da temperert og luftet vannet i beholderen slik at fiskene kommer en god plass. I dette karet skal de kun gå i 2 dager hvor de legger eggene sine på morran. Ikke gi dem mat i dette karet, fordi det er så lett at det blir dårlig vannkvalitet. Eggene slipper de rett ned og du har rett i at klinkekulene redder eggene fra å bli spist. Alle deltar i etegildet om eggene bare havner i akvariesanden til og med hoa som slipper dem.
Etter 2 dager skal fiskene tilbake til stimen sin og først da få mat og masse takk for eggene.
Da tar det opptil 5 dager før du ser ynglene i beholderen, hvor de er bittesmå og henger fast i veggene og klinkekulene. Disse er ikke bare enkle å fore opp. De eter infusorier og de må du ha laget klart. Om du vil kan jeg forklare en enkel måte å lage dette på. Bare spør
Er mye mulig du får til å få yngel på den måten du har gjort det David, men jeg syns litt synd på serbrafiskene som bare er to i en liten klinkekulebeholder... de skal være 6 til 10 stykker for å trivest
Skal ikke kuppe tråden din mere David, men du må huske på at selv om du har aldri så lyst på noen fisker (og ikke har råd til en hel stim eller egentlig plass til dem) er det levende skapninger du driver med og de trenger godt med stell og masse plass. Ha respekt for dyrene dine og ikke bruk dem til å drive forsøk....
Lykke til
Men man starter med en stim, som man forer opp. Serbrafiskene legger egg hver dag de, selv hvor skrale de gjerne er i butikken. Derfor er det viktig å fore dem opp! Det tar uker..
Så tar man ut 2 hanner og 4 hoer dersom man bare har ett lite kar som du har. Hannene har en gylden farge underst når de er klare og hunnene er ganske feite etterhvert.
Man har da temperert og luftet vannet i beholderen slik at fiskene kommer en god plass. I dette karet skal de kun gå i 2 dager hvor de legger eggene sine på morran. Ikke gi dem mat i dette karet, fordi det er så lett at det blir dårlig vannkvalitet. Eggene slipper de rett ned og du har rett i at klinkekulene redder eggene fra å bli spist. Alle deltar i etegildet om eggene bare havner i akvariesanden til og med hoa som slipper dem.
Etter 2 dager skal fiskene tilbake til stimen sin og først da få mat og masse takk for eggene.
Da tar det opptil 5 dager før du ser ynglene i beholderen, hvor de er bittesmå og henger fast i veggene og klinkekulene. Disse er ikke bare enkle å fore opp. De eter infusorier og de må du ha laget klart. Om du vil kan jeg forklare en enkel måte å lage dette på. Bare spør
Er mye mulig du får til å få yngel på den måten du har gjort det David, men jeg syns litt synd på serbrafiskene som bare er to i en liten klinkekulebeholder... de skal være 6 til 10 stykker for å trivest
Skal ikke kuppe tråden din mere David, men du må huske på at selv om du har aldri så lyst på noen fisker (og ikke har råd til en hel stim eller egentlig plass til dem) er det levende skapninger du driver med og de trenger godt med stell og masse plass. Ha respekt for dyrene dine og ikke bruk dem til å drive forsøk....
Lykke til
Postet 10.11.08 kl 13:12
Inaktiv bruker
takk for tips elin =
Postet 10.11.08 kl 18:18
Inaktiv bruker
gleder meg til lørdag for da blir jeg 15 år =
Postet 11.11.08 kl 19:24
Inaktiv bruker
i dag ar jeg kjøpt meg 4 muligens vf Corydoras arcuatuser jeg er utrolig glad for det var di siste i dyrebutiken
foran men et dårligt bilde av mine 4 Corydoras arcuatuser
mens den svømer
mens den svømer over den ene rota
foran men et dårligt bilde av mine 4 Corydoras arcuatuser
mens den svømer
mens den svømer over den ene rota
Postet 13.11.08 kl 18:44
Endret: 13.11.08 kl 18:49
Postet 14.11.08 kl 22:13
Endret: 14.11.08 kl 22:13
Inaktiv bruker
di går i 160 literen