Mange bøtter vann.. (side 20)

hmmmmm.... syns blue pearl gutta mine er usedvanlig hypre jeg. noe på gang mon tro?

bilde: nye grønne skudd på blyxaene mine
mitt lånte hoppedyr, som blir hentet av sine eiere på lørdag
[External Image]

da får jeg og macro objektivet mitt, blir forhåpentligvis bedre rekebilder da.
hvis jeg ser dem :p er forøvrig minst en gravid hunne nå, som jeg såvidt fikk fested på "film" som vist litt tidligere. og blue pearl gutta er som sagt heeeelt på tuppa idag, fyker rundt som en jojo, vanligvis er det knapt jeg ser dem. da de er flinke til å gjemme seg :p
Da er det nok noe på gang tenker jeg. Har begynt å se en sammenheng med hypre gutter og etterfølgende eggtykke damer
blir spennende :p

har nå ett halvt tonn små epliser, andre klase har klekket, og ser ut som om ett par snegler har trengt seg ut av den tredje. har knapt plass :p skal ta med de store på klubbauksjon og se om noen vil ha dem.. de er ikke fine i skallet, men de yngler godt ihvertfall :p
nå, prøvde med tubifex igjen, null respons. skal ikke det lissom gjøre coryer helt gale? trillene mine bryr seg overhodet ikke. verken de 5 eldste eller de to nye. så funderer sterkt på å selge boksen til noen som har mer glede av den. rekekaret er nå stappa av sneiler, eplesneiler, malayer, skivesnegler og til og med en av mysteriesneilene har sniki seg inn der. er knapt reker der i forhold. og søttern, glømte å kjøpe gurk.

merker at jeg har null energi, jobber nå 50% og merker at det var nok. for å gjøre tilstanden "bedre" har vi utrolig mye å gjøre da vi plutselig fikk en økning på 50% på en ordre... i de månedene hvor vi er 4 som skal på ferie og ikke alle kan gjøre akkurat den jobben.. skal bli spennende å se hva som skjer. av og til lurer jeg på hva folk tenker med, da det var samme person som godkjente ordren og feriene til folk :p
Sanne
merker at jeg har null energi, jobber nå 50% og merker at det var nok. for å gjøre tilstanden "bedre" har vi utrolig mye å gjøre da vi plutselig fikk en økning på 50% på en ordre... i de månedene hvor vi er 4 som skal på ferie og ikke alle kan gjøre akkurat den jobben.. skal bli spennende å se hva som skjer. av og til lurer jeg på hva folk tenker med, da det var samme person som godkjente ordren og feriene til folk :p

Sjefer tenker ikke :P min har plutselig funnet ut at de skal sparke 10-15 stykker, og hjelper visst ikke at man er sykemeldt som meg :P Så du har ihvertfall noe å gjøre God bedring ihvertfall.

Si ifra hvis du vil ha noen jegersneglebabyser da, tror jeg får en god del av dem snart
har jegersnegler, hvertfall 4 tror jeg. har noen mysteriesnegler i storsuppa som er store, men jegerne går ikke etter dem o_O

i rekekaret er det epliser, dem skal jeg nok få solgt eller gitt bort når de blir store nok.. starter med foreldrene :p
har aldri sett jegersneglene mine gjøre annet enn å sove eller lage babyer, så tror ikke de har skjønt at de skal spise de andre sneglene :P
skivesnegler har det blitt merkbart mindre av, og de tok kål på nesten alle malayene. men de store sneglene som ser ut som leveriktesnegl bare i annen farge, de lever i beste velgående.

må se etter 8w t5 rør IGJEN. det blå lyset i armaturet til rekene har gått sin vei, og akkurat den størrelsen har helt irriterende lavt utvalg. hvis man finner noe er det som regel grelle røde planterør...
Sjekk på clas ohlson, de har mange DayWhite rør i forskjellige størrelser. og hvis røret går ofte så er det nok tegn på noe galt :P kjøper du billige tennere til dem? For det kan ha mye å si på levetiden, særlig når lyset blir tent og slukket så ofte som i et akvarium
har ikke skiftet tennere, armaturet er bare noen få måneder gammelt, kjøpt på ebay

første gang rørene går på dette, bare atde rørene er er vanskelige å få tak i, i de fargene jeg vil ha :p
Oja. Prøv å bytt tennere du sammen med lysrøra. koster bare 20-30 kr ekstra uansett.
Men, de har ikke 8w rør til t5 hos clas ohlson ser det ut som :P men men. tennere har de ihvertfall
nei, 8w t5 er ikke enkelt å finne, de fleste t5 rør hos dyrebutikker er som regel juwel sine hilight, eller starter på 24w... men jeg *Vet* at de finnes. et eller annet sted
claserns starter vel på 13w tror jeg
da har hoppedyret blitt henta, og jeg har fått meg ei macrolinse :p

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Sanne
nå, prøvde med tubifex igjen, null respons. skal ikke det lissom gjøre coryer helt gale? trillene mine bryr seg overhodet ikke.


Så rart, mine er veldig glade i tubiex - bruker du de tørka firkanta klumpene?
yep, den jbl frysetørra saken. ikke engang de nye trillene bryr seg noe særlig... dog er de ganske så passive på dagen med mindre det mat å få (tabletter eller myggiser helst)
jaja. skal forsøke igjen senere. som regel så løsner kuben fra glasset og flyter opp før trillene gidder å se om det er mat oO
rare fisker.




og så enda ett bilde tatt med den nye macro linsa. definitivt forskjell fra kitlinsa :p

[External Image]
har du brukt macrolinse før eller, bildene var da så klare og fine
jeg har kun 2 linser: kitlinsa som fulgte med kameraet, det har bildestabilisator. en 18-55mm canon linse.
macro linsa er en 60mm canon linse, uten bildestabilisator så vidt jeg vet. jeg har heller ikke stativ, alle bilder er håndholdt. jeg sitter på en stol, så jeg bruker knær som støtte der det går

er ganske ny på digital speilrefleks, og macrolinsa fikk jeg faktisk idag
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap