Da er jeg i gang (side 20)

Apistogramma trifasciata yngelen er nå 6 uker gamle.

I dag ble det litt mager produksjon av artemia, så jeg suplementerte med bosmider.
Og endelig ser det ut til at de spiser det . Da blir det litt mindre krise om artemia klekkingen får litt avbrudd av og til.

Åssen går det med Apistogramma trifasciata-yngelen nå Fart66?

Simen
Apistogramma trifasciata
Simen, det går utmerket med A. trifasciata yngelen.
Bruker å ha litt mindte aktivitet på akvaforum om våren/sommeren. Det bare blir slik. Men Fiskene får fortsatt full oppfølgning.

Her er to bilder av Apistogramma trifasciata yngelen, ett der de er 7 uker gamle og ett med 9 uker gammel yngel.

7 Uker gammel Apistogramma trifasciata yngel.
[External Image]

9 ukergammel Apistogramma trifasciata yngel
[External Image]

Har planer om å skaffe fler Otocinclus macrospilus i karet med Apistogramma trifasciata. Det har vært litt frafall av de jeg hadde. Kun tre igjen av de 10.
Kjempegode bilder! Moro å se utviklingen

S
Apistogramma trifasciata
Tok noen bilder av Apistogramma trifasciata yngelen etter vannbytte i dag.
De er nå blitt 11 uker gamle og de største har begynt å få den nederste av de tre stripene de har når de er voksne. Det siste bildet er av en av de 3-5 minste Apistogramma trifasciata yngelen som er mer spraglete i mønster og den svarte midtstripa ikke er så dominerende som hos sine større søsken.

Først et bilde av en av de mellom store
[External Image]

Her er en av de tre største

[External Image]
Og til slutt en av de minste.

[External Image]
Takk for innlegg og svar hos meg! Hvor mange Apistogrammaer har du gående hos deg nå? Så på din side at du har kar med Ap. wangenflekk og Ap. baenschi i tillegg til dine flotte Ap. trifasciata...
S i m e n
Hvor mange Apistogrammaer har du gående hos deg nå? Så på din side at du har kar med [I]Ap. wangenflekk [/I]og [I]Ap. baenschi[/I] i tillegg til dine flotte [I]Ap. trifasciata[/I]...

Hei Simen

Situasjonen hos meg nå med Apistogramma er som du nevner

Apistogramma baenschi ei hue
Apistogramma trifasciata en hel flokk
Apistogramma sp. ´Wangenfleck´ en familie

I tillegg har jeg
A. cf. eunotus (Orangeschwanz/Orange-tail) en hanne
Apistogramma bitaeniata to hanner

Har ikke tid til flere kar, hadde jeg hatt mer tid hadde jeg ville hatt flere Apistogramma.
Kanskje en gang i framtiden

Hilsen
RHD

Apistogramma trifasciata
En video av Apistogramma trifasciata yngelen.

<embed src="http://www.youtube.com/v/NQpPiuBzg-U?version=3&hl=nb_NO" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="375" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>

RHD
Ja du har hatt tilgang til spennende Apistos du også ser jeg! Finnes det jungelvandrere i strøket ditt også? Ellers må jeg si at utrulig morsomt når noen legger ut video-snutter. Og spesielt av apistos . Har sett på den flere ganger, og synes det er actionfilm av høy klasse he he he. Er det fortsatt liv og røre i Apisto-karene dine???

Simen
Det er dessverre ingen jungelvandrere her som jeg kjenner til. Fikk tak i Apistogramma trifasciata da de en kort stund var inne på iamzo sin liste.

Har nå 22 yngel av disse. Utrolig nok ble det flest huer. Og den dominanta hannen av ungene er utrolig mye finere en faren. Skal få tatt noen bilder for å vise det.

Hatt en algeinvasjon i et kar, enorme mengder svevealger. Strevde en stund med det, er litt igjen men har kontroll for øyeblikket.

Ellers har det ikke skjedd mye i sommer.
Det er bra overlevelsesrate RHD! Er det noe jeg har igjen å satse på, så er det helt klart yngel...
... og så gleder meg til bildene kommer! Interessant at det er en overvekt av huer hos deg. Hva slags verdier og temperatur har du kjørt?

S
Yngel er bare en bonus for meg, det jeg synes er mest spennende er apistogrammaenes oppførsel, seg i mellom og med andre fisker.
Jeg driver ikke aktivt med oppdrett. Så normalt er det 0 til 5-6 yngel som overlever.

Med Apistogramma trifasciata døde de voksne rundt og rett etter at ynglen var klekket.
Mora levde lensgt. Tror yngelen var ca 2 uker da hun døde.

Deretter var det kun en flokk Otocinclus macrospilus sammen med dem i karet så det er vel grunnen til at så mange overlevde.

Vannverdiene ved egglegging og oppvekst var
Ph 6.8
temperatur: 25°C
kh: 1

Jeg har en mistanke om at det er en del "sneaker males" hanner som ikke blir like store og flotte før alfa hannen forlater karet.

Opplever dette til stadighet i karet med Apistogramma sp. ´Wangenfleck´.
Der det til enhver tid kun har vært en hanne som er fult utvokst.
Hos Apistogramma sp. ´Wangenfleck´ er det flest hanner av kullene som vokser opp.

Det er liten overlevelses rate i det karet, liten plass og større søsken som foryner seg av ungene.
Det er slik det er her også RHD. Når yngelkarene er på plass, og de siste karene er fylt - har jeg som mål å videreføre noen arter. Alt for trist når sjeldne arter, arter med lokasjon forsvinner til intet. Og så...
En skremmende akva-framtid kan faktisk gi oss import-forbud! Hadde jeg hatt økonomisk frihet, hadde jeg vel fylt opp hele etasjen til randen he he he
S
Bilder av apistogramma trifasciata
Her kommer noen bilder av Apistogramma trifasciata foreldrene og noen av barna.

Først noen bilder av foreldrene
[External Image]
og
[External Image]
Her kommer bilder av ungene. Forskjellen på far og sønn er at sønnen har
rødt ytterst på ryggfinnen. Dette finnes ikke på faren. Og jeg synes faren sin blåfarge på ryggfinnen ikke er like klar som på sønnen.
Jeg lurer på hva årsaken til dette kan være.

[External Image]

[External Image]

Hunne og hanne
[External Image]

Hunne

[External Image]

Nydelige bilder! Når det gjelder fargevariasjonene kan det ser nok ut som far begynner å få grått hår he he he
De ene Apistogramma bitaeniata hannen min har virkelig blitt lekker.

[External Image]
Virkelig en skjønnhet... her snakker vi et blinkskudd til bildebasen!!!
takk for det simen, ikke helt fornøyd med bildet, vil ha med hele halefinne også den er enorm

Hilsen
RHD
Fart66
De ene Apistogramma bitaeniata hannen min har virkelig blitt lekker. [IMG]http://i1138.photobucket.com/albums/n521/rhd6/Apistogramma%20bitaeniata/apistobiat.jpg[/IMG]

Var det disse som var litt gule i fargen når du fikk dem og bare herremenn???
Var vakker denne herremannen ja....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap