Velkommen til min akvarieverden :-) (side 20)

Har et par med sverddragere av arten montezuma på for her hos meg.
Eier hadde et akvarium som lakk,så når han hentet fisker til både meg og seg selv kunne han ikke ta disse med hjem.
Planen er at disse skal gå her i 14 dager før de hentes.
Utrolig flotte er de,men fortsatt bare ungfisker.
Skal få tatt et bilde av disse før de blir hentet.
Isj,julemøte i morgen i Drammen akvarieklubb og jeg kan ikke komme *snusfss*
Håpet i det lengste at det var neste uke men det er som vanlig første torsdagen i måneden.
Enten så er det alt eller ingenting som skjer,og i morgen er det teateret som står for tur.Billettene ble lagt ut en gang i høst,og jeg har hatt med barna hver jul på en forestilling i teateret.Har hatt moro med juleskurken et par år,nå er det Oliver som står på plakaten i Drammen teater.
Og ikke nok med det,det ble plutselig avslutning for minstejenta på skolen-så da skal hun dit med pappaen og jeg tar med eldstejenta i teateret og gjett om hun var henrykt over å få ta med ei venninde og ikke den " teite" lillesøstra....

Jaja,litt nytt på akvariefronten er det jo.
Nå ser det endelig ut til at jeg skal få et par med betta channoides.Har prøvd å få tak i disse en stund nå,så krysser fingrene for at førstkommende tirsdag klaffer det.Regner ikke med at det er kolonnekjøring fra Drammen til oslo

Har flyttet over noen sverddragere til 160 literen fra 85 literen,nå er de store nok til å svømme fritt der blandt noe større fisk.
Sverddragerne liker å svømme litt langdistanse,så 160 liter er perfekt her i huset.
Ellers så blir montazumaene større for hver dag som går,de blir foret på myggiser og artemia og mikroorm og annet snacks.
Har fått inn noen nye brupper med munnrugende bettaer,bl.a betta channoides og betta foerchi.Tror det er slik det staves.

Hadde håpet på å få byttet bort to killier i en dame,da gutta dominerer i killi karet.Det er av arten epiplaty. link

[External Image]

Litt uskarpt bilde av killi hannen.Den er kjempefin,,og med oransje farge under haka så er dette kjennetegnet til hannen
5 søte små cory *red sholder* har flyttet over fra sitt barndoms hjem til det store akvariet der resten av gruppa holder til.
Bildet er av de siste tre som skulle over.De to andre flyttet i forveien.
Denne gruppa har nå et antall på 10 stk cory++

[External Image]
Min bursdags bukett i julefarger.
Nå nærmer det seg jul med stormskritt.Gleder meg :o)

[External Image]

Nå nærmer det seg jul med stormskritt.Gleder meg :o)

Hjeeeelp, er du også en av de hysteriske damene som digger jul Trine? *KNEGG* Jul er bare stress. Stress med masse overtid på jobb, køer hvor enn en skal med bil, køer i butikker.... Trenger jeg si mer... Desverre kuttet varmekolba i karet med Julido... marlieri ut for noen dager siden og 2 av dem tok hjem til himmelen. Så det er kun 5 igjen som går i et kar med et par tre aeneus gold stripe, mossambicus yngel og en palett yngel. De er der til du evnt sier du vil ha dem. Kom med et lavt bud... og de er dine. Ellers går det bra her med oss. Har solgt unna et par kar siste tiden og tenker å bytte ut 350L i stua med et litt mindre møbel kar.
Savnet deg på siste DAK møte;- =)
Digger jul ja,men kan ikke si at jeg er hysterisk
Har akkurat satt igang barna med å lage lussekatter,det skal bli deilig det når kvelden kommer , gule boller med safran.Kanskje litt kakao ved siden av..
Lucia,lussekatter og masse kos !

Jul er tiden for kos,masse julebrus og marsipangriser.
Jadajada,skal på slankern i 2010 men det er jo neste år..

Så to av mine julidoer skal feire jul i fiske-himmelen.Kjedelig med varmekolber som streiker,da blir det fort *brrr* iskaldt rett og slett.
Si hvor mye du ønsker for dem,så blir det cash overføring.5 er nok til en fin gruppe det også

Savnet dere også sist gang,men skal få gjort det godt igjen i januar.
Mmmmm.årets lussekatter :o)

[External Image]
Et bedre bilde av red sholder cory.Kjøpt som det,men som sagt usikkert om det er rett betegnelse.

[External Image]
hei frosken var det du som skulle selge to 060? skulle til å leite opp igjen annonsen nå men den var slettet så husker jeg ikke om det var deg som skulle selge... har fått meg 720 nå så kunne tenkt meg dem
Ja det er meg som har L060 paret.
Fiskene som går i samme karet som mallene har fått yngel,så jeg ønsker ikke å uro de for mye.Derfor tok jeg vekk annonsen
Det er et par med heros rotkeil som har hatt et par bommerter når det gjelder å passe på egg/yngel.Nå har de endelig klart å få frem "hoppende" yngel,som snart blir frittsvømmende.
Det er ca et halvt år siden siste gang,så dette er moro.
ok... men da veit jeg hvem du er så tar kontakt når 720`n er oppe god jul
Ønsker alle en riktig trivelig julefeiring og et hyggelig nytt akvarieår i 2010 !!!

MERRY CHRISTMAS
frosken
Ønsker alle en riktig trivelig julefeiring og et hyggelig nytt akvarieår i 2010 !!! MERRY CHRISTMAS

Ønsker også deg en trivelig jul og et riktig godt nytt år Trine. Takk for alle møter og "dater" gjennom 2009. Takker også for å ha truffet ei så bli jente (les dame) som deg. Lett å bli smittet av ditt blide åsyn og humør. Håper vi sees på klubbmøte i januar!!

Klems fra lille meg ;- =)
Åå,så koselig melding
Stor juleklem tilbake !
Da har jeg endelig fått somlet meg til å aktivere mitt pluss medlemsskap igjen.
Skulle ha gjort det for noen uker tilbake,men med jule forberedelser og alt det der så gikk det litt i glemmeboka.

Ellers så har heros paret fortsatt små yngler de passer på.Stolte foreldre,og de er nå så mørke i kroppen for at ynglene skal følge dem rundt i karet.
Har hatt døgnkontinuerlig lys på,så snart blir det vel en alge oppblomstring kan jeg tenke meg..

Legger ved et bilde av en betta fuscha.De har ikke vist lekstendenser,men jeg har en liten mistanke om at det paret jeg kjøpte hos Dahls ikke er jente og gutt men to av samme kjønn.Hadde to fra før her ,så jeg tror jeg har 4 hanner eller 4 hunner nå tilsammen
Ser andre munnrugende betta arter jeg har her,de er egentlig ikke så vanskelig å be.Så hvorfor skulle disse her være mer vriene?

[External Image]
Et bilde til av betta fuschaene:

[External Image]
En gledelig nyhet,albino ancistrusene har faktisk fått det til
Skulle ta en titt i karene før leggetid,og som dere ser skulle vært for leenge siden..Ble værende på akvarierommet en stund,og tittet rundt.
Det var en bitteliten (sl)yngel som hadde funnet en favorittplass oppe på pumpa.Og det betyr at albino mallene har hatt et kull jeg ikke har visst om,i en av hulene.
Blir spennende å se om dette kullet overlever,da de går i et kar uten yngel sikker pumpe.

I en annen 85 liter,satte jeg en ancistrus hann med et kull for ca en uke tilbake.Disse har nå begynt å forlate hula,og er høyt og lavt i karet.
Planten jeg kjøpte i butikken for en tid tilbake var helt gjenngrodd med brune alger ,og dette har de små beitet på.Nå er plantebladene "gullende "grønne .

Heros yngelen vokser for hver dag.

Ellers så satte jeg over en klo-reke hunn med masse egg under buken over i et separat lite kar i dag.Her kan hun få fred for alle gutta.Vet ikke hvor langt rugingen har kommer,men i løpet av en uke eller to skal hun nok ha sluppet babisene.Da skal hun etter en dag eller to tilbake til stor-karet der resten av gjengen bor.
5 små albino ancistruser ble flyttet over fra pumpa(jeg visste at de hadde svømt inn i den innvendige eheim pumpa)og over til 85 literen med det andre ancistrus kullet.
De lever en liten periode inne i pumpa,men etter en stund dør de.Så nå var jeg litt føre var,og tok de ut mens de fortsatt var levende.
Det er fortsatt noen småttinger igjen i det opprinnelige karet,så må nok sjekke pumpa om noen få dager igjen.De svømmer garantert inn der de også.Kan ikke skjønne hvorfor,men de lukter kanskje mat der inne?

Ellers så har mosen vokst masse i karet med epiplaty-killiene,og det har gitt reultater.
Fant 1 yngel,eller rettere sagt en nesten halv voksen killi som smatt ned i mosen igjen når jeg hadde en opprydning der.Den er for liten til at det er en av gjengen,så endelig har de klart det her hos meg også
Oppturer følges av nedturer.
Fant en L060 død i karet i dag og en julidochromis død i går.

L060-paret vet jeg ikke alder på,men de har bodd hos meg en god stund nå.
En rå og brutal fiske verden,ektemaken til L060 spiste på sin døde ektefelle..
Hadde det vært i en menneskeverden,så hadde det vært en kannibal.

Gruppen på julidochromisene hadde frafall på den miste fisken i en gruppe på 4 stykker.
Vet ikke fordelingen,men det ser ut til at to stykker jobber iherdig bakerst i karet der det er satt inn en ekstra hule med en lavastein foran.Da kan det være et par.
Tanganika fisk er de eneste jeg kan si liker lavastein som innredning i akvarium.Andre fisker bare skraper seg opp,men ikke disse.
Jeg synes de er dekorative,disse lavasteinene så lenge de er uten alger.
Men som sagt,i kar med annen fisk så ødelegger fisken seg.

Har jevnlig økt ph og gh i karet til julidochromisene.De gikk i vannverdier som tilsvarer vanlig kranvann.Nå etter et par uker så titter de frem når det blir bevegelse i rommet,kanskje det kommer noe mat...
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap