Underwater world (side 20)

Ancistrusegg in the Flying Luxus Hotel!
Han er ikke særlig god til å passe på de små da, er mye rundt på farten. Jeg lurer på om det har med at han ser ann de andre fiskene og bestemmer seg for at de ikke er en trussel sånn oppe i høyden, eller om han bare ikke vet bedre.
Synes ikke eggene ser så fine ut egentlig, de ser på en måte hardere ut og er ikke så gule som normalt. Men det kan være fordi jeg ikke har sett ancistrusegg like tydelig før. Blir spennende å se om de er befruktet og klekker etterhvert.
Skal legge ut bilder =)


Det som jeg synes er litt morro her er at eggene ligger i en rikule med hull i, selv om det ligger to av de originale skiferhulene i samme kar. Naturlig er best? =)

Hehe, skikkeli moro.
Han var nå heldig og som fikk en rognstinn hunne fra Iris flyttende i karet, og sparte han for masse arbeide og kurtisering.

Det var moro og være hos deg og se hvordan de egentlig gjør det når de legger eggene sine, pussig hvor kjapt det egentlig gikk. :-0

Ja det at de ble lagt i en flytende rot med hull i er jo spesielt, hehe.
De fant hverandre fort ja! Jeg så faktisk ikke at han var intreressert i selve hullet på rota før madammen flyttet inn =p

De holdt på hele kvelden da dere var her, jeg måtte titte i hula etterpå men så ingen egg. De var i hula sammen i går også - men jeg så eggene først i dag! De ligger veldig tydelig i hula =)
Vet ikke helt hvordan det er gått til, han vifta jo allerede da dere var her =P
Vannsti
De fant hverandre fort ja! Jeg så faktisk ikke at han var intreressert i selve hullet på rota før madammen flyttet inn =p De holdt på hele kvelden da dere var her, jeg måtte titte i hula etterpå men så ingen egg. De var i hula sammen i går også - men jeg så eggene først i dag! De ligger veldig tydelig i hula =) Vet ikke helt hvordan det er gått til, han vifta jo allerede da dere var her =P


Kan jo hende det var lagt etpar egg allerede da, men litt skjult for oss.
Du må jo prøve og få bilder tatt så vi får se.
Jeg skal legge ut bilder så snart jeg får liv i kameraet, det døde under photoshooten av rota i mårres :p

Både hun- og han- ancistrusen er litt hvitspetta, han var det fra før av - og hun var jo det også. Kanskje de bare er sånn? Håper nå de trives :p


Jeg har fulgt litt med i 60litern anngående flukes, men har i det siste ikke sett noen tegn til dem.. ikke har jeg sett kløing og ikke har jeg sett parasitter henge fra finnene. Jeg tok jo et vannbytte noen dager etter siste kur, men det må jo ha hengt litt medisin igjen.. ulumskhetene ser ut til å ha gradvis forsvunnet ut over den siste uka.
Jeg funderer i om det er nødvendig å kjøre ny kur. Det er gått over en uke siden forrige gang jeg medisinerte (på torsdag var det akkurat en uke siden). Men jeg vet ikke helt om jeg tør ta sjansen.



Beklager at bildene ikke ble så bra.. det er mye luft i vannet :p
Herlig! Gratulerer.
Jeg vil og ha Ancictrusegg.
Takk, beibiene er jo så søte =)
Har egg i 60literen også, og noen søte små miniatyrancistrus. ^^

Er litt bekymra egentlig på hvordan det skal gå med de i rota da, han vifter ikke så ofte på dem. Det kan jo være at de får nok utbytting av vann naturlig da :p
Lurer på om ungene kanskje blir mye flekkete også, siden foreldrene har så mange flekker :p



Hva tror du, flukeskur eller ikke flukeskur? :S

Det er kanskje litt vanskelig å si uten å ha sett selv.. men hvordan friskmeldte du ditt kar, Lisa?
Blir spennende og følge med på disse eggene.

Ville ha avventet med den kuren hvis du ikke ser noen tegn til flukes mere.
Ja.. det beste er kanskje å vente..
men jeg har jo såå lyst til å få flyttet litt på fisk og planter! Det er jo så trangt i 60litern at jeg nesten frykter for nitritt :s
Vannsti
Det er kanskje litt vanskelig å si uten å ha sett selv.. men hvordan friskmeldte du ditt kar, Lisa?


Ved og ta minst 60 nærbilder av fiskene, og studere alle i forstørret utgave uten og finne en eneste flukes på fiskene.
HEI Nå er det lenge siden jeg har vert her, skulle bare si at jeg har fått akvariet mitt nå. Og nå har jeg fått min initiresse. Guppyer Du kan jo komme å snakke på min personelig tråd som du finner på profilen min Dette var til dere begge










sorry




































ble litt feil


























































sorry






























:P










































































































































































































































































Lisa: Jeg tror nok det blir kur, satte meg ned og studerte de minst sjenerte fiskene nøye.. og på den ene finna så jeg noe lite hvitt flagrende :/
Bleh, vannbytte og ny kur fra imorgen av.


Martin: Gratulerer med akvarium! Guppyer er fine, jeg har dilla på dem selv =)
Men de er desverre ikke så hardføre som de pleide å være.. de er blitt avlet på så mye at de tåler veldig lite.
Hvor har du gjort av gullfiskene da? Guppy blir nok bare luksusmat for gullfiskene :/
Jeg tror du har rekorden for lengste innlegg i tråden min nå.
hehe, ja pc-min klikka, unnskyld :P Og den ene gullfisken min døde, vet ikke hvorfor, men den spiste ingenting, så den ble så tynn og klarte ikke å svømme. Men den andre lever, blir større, men ser ut till at den ikke vill spise de små guppy ungene.... vet ikke hvorfor :P
Jeg hadde ikke turt å ha gullfisk sammen med guppy iallefall :p

Men Jeg vet ikke hvordan det er med Herbivore fisk generelt, spiser de aldri småfisk? Har aldri hatt sånne, tenker at alle arter spiser alle andre arter om de kan egentlig.. =P

Skal se om jeg ikke får et fint bilde av guppyene mine etterhvert, de er jo kjempevanskelig å få bra bilder av med et dårlig kamera!





Eggene som hannancistrus i 60literen vifter på har blitt wrigglersegg. De sitter fortsatt fast i hula men alle har fått sporfinner =)

Her er bilder av min pusslete hannancistrus i 160literen. Han har fryktelig dårlig med barter, og se hvor gjennomsiktig ryggfinnen hans er! Han har vært sånn siden jeg fikk han for halvannet år siden.
På bildet lenger opp i tråden av 60literen, henger ancistrushoa der på ruta, tjukk og feit. Det er dagen før hun legger eggene som nå er blitt wrigglers =)




Jeg så da jeg bedrev tilvenning av Ancistrushoa jeg nettopp henta, som nå bor i 160literen - at det var noe merkelig med øyet hennes.

Hun har egentlig vært veldig redd og tilbaketrukken, i forhold til hannen så jeg har ikke fått sett så nøye på henne. Men i dag har jeg fått tatt en titt! Jeg tror hun er blind på det ene øyet sitt. Det ser ut til å ha blitt spist, og såret har grodd godt. Jeg mistenker litt Praktbotian i karet hun kom fra?

På det siste bildet gjemmer hun det skadde øyet, noe hun gjorde ofte under denne photoshooten mystisk nok.


Huffda, det var jo trist at hun har et skadet øye.
Vet Iris har planer om og ta ut alt av Ancistrus om etpar uker, kan snakke med henne så får du sikkert byttet hunne om du vil?

Tror ikke et skyldes Praktbotiaene i det karet, de rører ikke noen fisk, hverken smått eller stort, men Ancistrusene i det karet driver jo og kryper mellom akvariet og bakgrunnen, kan være hun har skadet seg mens hun krøp imellom der..
Det kan være.. jeg anklagde botian fordi en venninne for lenge siden viste meg en sverddrager som hadde fått øynene sugd ut av botian hennes. Men kan jo hende det var noe annet også :p

Hvorfor skal Iris ta alle ancistrusene ut?
Ancistrushoa her virker jo frisk og rask ellers, tror hun må ha hatt skaden en stund siden det er så fint grodd igjen. Det andre øyet ser jo helt fint ut, så det går nok bra.
Dessuten har hun jo kommet så godt overrens med hannen der! =)

Vannsti
Det kan være.. jeg anklagde botian fordi en venninne for lenge siden viste meg en sverddrager som hadde fått øynene sugd ut av botian hennes. Men kan jo hende det var noe annet også :p Hvorfor skal Iris ta alle ancistrusene ut? Ancistrushoa her virker jo frisk og rask ellers, tror hun må ha hatt skaden en stund siden det er så fint grodd igjen. Det andre øyet ser jo helt fint ut, så det går nok bra. Dessuten har hun jo kommet så godt overrens med hannen der! =)


Mulig at siden alle fiskene i Iris sitt kar har vært sammens siden de var små uten større tilføring av ny fisk, så er de harmoniske, men botiaen hennes er fredelige og oppfører seg pent mot alle.
Iris skal ta ut og sortere, da hun har så mange Ancistruser at de er i overtall, siden de formerer seg bak bakgrunnen og er vanskelig og få fatt i. Hun blir nok og selge flesteparten når hun tar de ut.

Hvis du synes det er ok, så er jo det flott. Du har jo rett i at hun tydeligvis går godt sammens med den barteløse hannen din, så sånt sett så er de jo et ordentlig orginalt par. hehe
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap