- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Lisa-S sin fiskegalskap. (side 20)
Lisa-S sin fiskegalskap. (side 20)
Hadde nesten glemt av at jeg hadde bestilt meg 3 stk Løvehoder som ankom butikk i dag. Måtte bare plutselig hive meg rundt og dra for å hente krabatene da butikken ringte meg...
De er mye mindre enn jeg hadde håpet på, så de må inntil videre gå sammens med coryene til jeg er sikker på at de er større enn spiselig. :P
Men utrolig søte er de, og den typiske småtøffe løvehodeoppførselen har de alle tre.
To av de har funnet seg til rette øvertst i den innholdsrike rota jeg har som er full av hulrom, den tredje har funnet seg plass nær sandbunnen.
Håpet er nå at minst en av de er av annet kjønn enn Leo slik at h*n kanskje vil danne par med noen. x-e fingrene :P
På tilvenning.
Kommet vel i karet
Superrota som rommer alle som liker huler/gjemmesteder.
De er mye mindre enn jeg hadde håpet på, så de må inntil videre gå sammens med coryene til jeg er sikker på at de er større enn spiselig. :P
Men utrolig søte er de, og den typiske småtøffe løvehodeoppførselen har de alle tre.
To av de har funnet seg til rette øvertst i den innholdsrike rota jeg har som er full av hulrom, den tredje har funnet seg plass nær sandbunnen.
Håpet er nå at minst en av de er av annet kjønn enn Leo slik at h*n kanskje vil danne par med noen. x-e fingrene :P
På tilvenning.
Kommet vel i karet
Superrota som rommer alle som liker huler/gjemmesteder.
Postet 15.09.11 kl 22:00
Endret: 15.09.11 kl 22:02
Postet 15.09.11 kl 22:54
Postet 15.09.11 kl 23:03
Nok en gang gratulerer med nye fisk ^^
Er viftereka di så sky at du ikke får tatt bilde av den? Min bytter på flere godt synlige plasser der den sitter og vifter med armene! Helst oppi høye planter. Jeg har merket at den beregner godt med hensyn på vannstrømmen hvor den skal sitte for å få mest mulig mat, det synes jeg er morsomt!
Jeg synes også det ser ut som en liten guppy du har fått med deg.
Er viftereka di så sky at du ikke får tatt bilde av den? Min bytter på flere godt synlige plasser der den sitter og vifter med armene! Helst oppi høye planter. Jeg har merket at den beregner godt med hensyn på vannstrømmen hvor den skal sitte for å få mest mulig mat, det synes jeg er morsomt!
Jeg synes også det ser ut som en liten guppy du har fått med deg.
Postet 16.09.11 kl 12:49
VannstiNok en gang gratulerer med nye fisk ^^ Er viftereka di så sky at du ikke får tatt bilde av den? Min bytter på flere godt synlige plasser der den sitter og vifter med armene! Helst oppi høye planter. Jeg har merket at den beregner godt med hensyn på vannstrømmen hvor den skal sitte for å få mest mulig mat, det synes jeg er morsomt! Jeg synes også det ser ut som en liten guppy du har fått med deg.
Ja, det var nok en guppy.. Hehe, min første noensinne..
Har to viftereker, den ene ser jeg aldri, men den andre vandrer litt rundt innimellom. Jeg har bare ikke fått noen bra bilder av den, det er alltid slik at mens jeg løper rundt og leter etter kameraet, så finner den ut at den skal flytte seg. :P
Mens jeg passet på dine fisker, så såg jeg reka di hele tiden,
Postet 16.09.11 kl 13:20
Postet 16.09.11 kl 14:01
VannstiEr det grønn eller rød reke du har? Synes det er morsomt å følge med på fargeforandringene deres, i går var den mørk rød. =D
Min er kjøpt som Afrikansk blå kjempeviftereke, men er brun på fargen for tia. Har lest at de evt kan bli blå som godt voksne, men da kun hvis de går på mørk bunn, noe de jo ikke gjør hos meg. :p
Postet 16.09.11 kl 15:45
Postet 16.09.11 kl 15:47
Den er vel ca 6 cm lang nå, kan bli 12-15 såvidt jeg har forstått.
Her er link til de på Akvariereker.no.
Her er link til de på Akvariereker.no.
Postet 16.09.11 kl 15:51
Jeg er en skikkelig fiskenerd, det er det ingen tvil om!!
Her er hva jeg kom hjem med i dag etter en tur til byen:
Scleromystax barbatus
Her er hva jeg kom hjem med i dag etter en tur til byen:
Scleromystax barbatus
Postet 16.09.11 kl 20:52
Endret: 16.09.11 kl 23:01
Postet 16.09.11 kl 20:55
Postet 16.09.11 kl 20:57
Postet 16.09.11 kl 21:17
Postet 16.09.11 kl 22:03
Emil EngøEr vel litt sjeldenere å få tak i spesielle arter i Tromsø enn Oslo. Merker til og med STOR forskjell på Bergen-Oslo. Har nettopp funnet ut at "elegansene" mine mest sannsynlig er de sjeldene coryene C-126 :P Tilfeldigheter.... :)
Ja, jeg har fulgt med på tråden din om identifisering av disse. Spennende.
Jeg får jo tak i, men det koster endel mer enn nede hos dere, da jeg ofte må betale ekstra for flyfrakt. Men er man fiskegal, så er man fiskegal.
Noen fisker er bare verdt det.
Postet 16.09.11 kl 22:08
Postet 16.09.11 kl 22:14
Postet 16.09.11 kl 22:15
Hehe Sølvi. Det er litt sånn jeg og har det når jeg kikker gjennom trådene til andre, så finner jeg plutselig en fisk jeg bare må ha! Det var slik jeg endte opp med og skaffe meg Concolorene mine.
Men disse Scleromystax barbatus som jeg hentet i dag, fant jeg bare tilfeldig bilde av på nettet, og ble helt satt ut av hvor flotte de voksne eksemplarene er, så da måtte jeg bare få fatt i de.
Viftereker må nå hvilken som helst butikk kunne skaffe deg iallefall.
Men disse Scleromystax barbatus som jeg hentet i dag, fant jeg bare tilfeldig bilde av på nettet, og ble helt satt ut av hvor flotte de voksne eksemplarene er, så da måtte jeg bare få fatt i de.
Viftereker må nå hvilken som helst butikk kunne skaffe deg iallefall.
Postet 16.09.11 kl 22:33
Postet 17.09.11 kl 11:53
Endret: 17.09.11 kl 11:54
Postet 18.09.11 kl 00:43