Rokke prat- en tråd for oss med lidenskap for disse flotte fiskene (side 20)

Hei en liten update, mine 3 nye barn har det kjempe bra. ble litt action når de kom hjem. den ene hoppet ut av akvariet og landet i et lite 80l på gulve. som jeg ikke såg før 30min etter at jeg hadde endevent boden i et desperat søk etter en savned rokke som jeg forventet å finne død under en fryseboks.... dere kan tro jeg var overlykkelig da jeg oppdaget et hale stikkende ut under en rot i et bittelite kar... sheeeeesh nærmere et hjerteinfart kommer man ikke!!!
Alle spiser hele reker og sei. veldig sosiale. har started en meitemark farm ute i 200l plastfat!!
Så no har jeg bare å støpe tak til den nye fiskeboden min ute "The Ark" så blir det nok et kjempe paradis for rokker der ute!
Veldigt bra! Så kjempeflotte ut, men FRYKTELIG tynne, spesielt den på øverste bilder. Pelvicene bak der stikker godt opp og ut, her er det bare og fore på Tror nok jeg hadde vært lettere nærvevrak jeg også etter en slik leteaksjon, hehe.
:)
2 damer og en hann. ene damen er stor og fin i formen 30cm+ de to andre i underkant av 30cm. De har hatt en lang reise fra Brazil til Sverige og sener til Bergen mye tilvendinger frem og tilbake men endelig. De er ikke stor spisere iforhold til motoroenen mine men de spiser 2-3 store hele reker for dagen, da spiser de rubel og bit, skal ben hode og egg. Den ener er nok veldig tynn ja, det var siste man som begynte å spise.
Men no er dette bildene som var tatt når de kom i hus, de har lagt på seg litt de siste 2 ukene. Til over sommerne tipper jeg de er feite og gode, og i god form til å prøve å rømme karet igjenn
hehe, fantastisk! Veldig flotte rokker, kjenner jeg er noe missunlig Deilig at de allerede spiser rimimat da :p
3 rokker sendt til Oslo på onsdag,alle klarte frakten helt fint! Gleder meg til oppdatering av eier
På tide å slenge ut noen bilder igjen! Mange direkte helræva, men dog...
Sommer = dårlig med rutepuss

Starter med histrixene.
M.rubripinnis, R.lapidifer og et artig bilde av den minste histrix hunnen!
Legge til en liten ting... FY FADER så sære noen av rokkene er i matveien! Hjelper ikke at de blir eksponert for mange forskjellige fôremner hver eneste dag... jeg må spesialfôre halvparten med plantetang Noen elsker reker, ande skyr det. Noen elsker discus bits, andre bryr seg ikke. Mysis er det eneste jeg får absolutt alle til å spise...
OME u got it!! har akkurat samme problem.. den ene skal bare ha reke den andre skal bare har rogn fra reke!! sheeeesh noen spiser bare sei osv.. men mysis er et must for alle... litt av en hobby vi har Leopoldiene er verste sort i matvaner
Her spiser alle Sei, Reke og bits, no difference
Innvollsorm
Hei alle rokke venner, trenger noen gode tips til Leopoldi rokka, har en som jeg er ganske sikker på MÅ ha innvolsorm, den spiser å spiser og blir tynnere og tynnere.
litt gråtonet skygge i øynene også, godt tegn på at noe ikke er som det skal den har appetitt, noen lavere en Motoro rokkene men de er jo reine stuegrisene når det gjelder mat.

PLEASE need tips.. har prøvd det meste av medisier i butikken.
Rokker
Noen som kan tipse meg litt om seriøse steder hvor man får kjøpt rokker?

Noen som har noe for salg?

ikke minst er det andre steder hvor det blir snakket om rokker, this Place sucks!
This place sucks skriver jeg også under på
En kur med praziquantel kan fungere bra hvis det er flatorm. Har du mikroskop eller en god lupe kan du undersøke fersk avføring... søk for eksempel "flatworm microscope" på google for å få opp bilder å sammenligne med!
2late bro, men takk.

Blir nok ikke mer bestilling nei....

Her er det kun handplukking fra grosist som gjelder...



Hei Tor Erik, har du noen flere bilder av stor karet ditt? spes sump oppsett gjennomføringer... holder på å klargjøre prosjekte mitt no !!! 330x200x100 !!!

noen tanker om hv du selv ville gjort anerledes??

Tenker det blir plastfat til sump.. har kjøpt inn 100L med KNS media fordelt på 2x200L fat og 1 fat med lavastein. forfilter med svamp. uv er kjøpt inn 2x15w og ozon behandler.

Sumpen skulle være god for 0,5kg ren bæææææsj i døgnet!
For tiden så kjører jeg ikke sump, jeg har egentli alldri gjort det heller. Jeg bruker et beadfilter som heter powerbead85, er veldig fornøyd med det. Jeg har en 540 liter under karet som jeg bruker som vannbyttereservoar. Jeg kjører 5000 liter i timen gjennom det, 1 gang i døgnet tømmes litt over 400 liter ut av denne, slik at den får mulighet og dryppe seg opp igjen til dagen etter, da repeterer det hele seg.

Grunnen til at jeg har gjort det slik er at jeg mener at dritvann må fysisk bort, for så og tilsette kun rent vann. Om man kun bruker dryp system alene, så vil man jo hele tiden bytte mixvann. Noe jeg tror ikke er like effektivt.

Med tiden skal jeg lage et wetdry tower på returvannet fra storkar til 540 liter for og øke filterkapasisteten noe, men beadfilteret skal holde til en 10 000 liter HEAVY stocked koi dam, så jeg er nok berget med det jeg har også,men det er vel eventuelt den endringen jeg kommer til og gjøre. Jeg har også en del planter som vokser ned i karet som du ser, jeg vet ikke(siden jeg bytter en del vann også), men tror at de gjør en god jobb med nitraten.

Jeg hadde definitivt installert drypsystem, det er helt fantastisk, og veldig stabilt!

Gikk det galt med leopoldiene dine pappafisk?
"Det gikk til Helv"

For å si det sånn... hva har man lært... ikke la andre plukke fisk til deg... spes DYR fisk

med slike summer bør man enten kjøre eller fly selv for å undersøke kvalitet..
Da slipper man ihvertfall unna mye.........

Men men sån er noe livet til en Rokke elsker...
Nå kommer Eltrikkerne i løpet av uken å skal se på instalasjonen til "THE ARK"
Så da blir det bilder av det nye STOOOORE karet.... ene....




PS vist noen er på Facebook så heter jeg Reuben S Palmer

Tor get with the program! FB
Tilfeldig bekjentskap
© Graham Ramsay
Reklame for plussmedlemskap