Apistogrammet (side 20)

Fant et artig Apistogramma cacatuoides-kar i høy innrednings-klasse her. Geir har gjort en fantastisk jobb!!!
Det var utrolig stilig laget.
Det var utrolig stilig innredet! Jeg tok likesågodt og nominerte karet til Månedens akvarium, og håper flere vil gjøre det samme
Det var lett å følge den oppfordringen! Nominert.
Det har jeg aldri gjort før Mona O! Er vel for fersk til å ha tenkt den tanken før. Jeg henger meg på deg og Sigmund... nominert!
Ja, så har det skjedd. Jeg har vært både oppglød og undrende over Apistogramma rositae. Det som kunne se ut som en egglegging og vokting under ei rot, gikk over til mer undring. Ja ja, det var jo tross alt ungdom jeg fikk. De må lære først, tenkte jeg. Og så med besøkende på plass dukker en skokk med nurker fram . Måtte det bli flere av disse som vokser, det er virkelig en flott Apistogramma

Et bilde av mor (1) og far (2) som jeg har vist før...
Siste oversiktsbilde i kjellern... Har en solid økt med rydding framover, samtidig det skal ordnes på veggen bak akvariene på bilde 1. To kar igjen å starte opp, øverst til venstre i reolen og øverst på den nye reolen... så er det å konsentrere seg om ny fisk framover.

Ja, nå føler jeg at det begynner å nærme seg Cathy! Bare få igang de to siste karene nå, så blir det ei vente/nyte/pusleøkt
Da er de to siste karene satt opp. Sand fra Jula, 30% torvfiltrert vann, 70% vann fra de andre karene med litt slammingstilbehør... husker jeg nevnte til Truls og Loffa at jeg så å si aldri slammer. Dette er et av de øyeblikkene jeg gjør det. Så er de satt opp med powerheads med blåfilterkloss. Så da er det bare å la naturen gå sin gang. Skal bli godt å roe tempoet i akvarierommet et lite knepp. Nå har det gått på høygir i noen dager...

Noen avtale på hva som kommer i disse karene Simen?

Med det samme: Er dette begge hongsloienes første kull med egg/yngel?
Nix and nix... har for første gang ingen idè på hva som skal fylles opp, men kan vel her og nå bekrefte at det blir Apistogramma he he he. So many Apistogammas and so few habitats Leif. Hadde jeg kunnet plukke en art ut av lufta her og nå, ville jeg nok landa på Apistogramma sp. "masken". Men det trur jeg ikke er å oppdrive i VF/F1-form så langt jeg vet. Men jeg kunne også ramsa opp 10 til jeg kunne tatt i stedet for. Når jeg skal fylle opp med arter til etterhvert, bør jeg vel kanskje ha en munnruger i habitatet mitt også. Har vært så opptatt og kjørt med rommet at jeg rett og slett har skjøvet tanken litt fram. Men det kommer med stormskritt nå
Har du en ønskeliste selv foresten?
Da er ny forum-avatar lagt inn. Normalt sett er det de flotte hannene som får all oppmerksomheten. Så nå tenkte jeg at en flott Apistogramma rositae-hunne skulle få lov å pryde mine innlegg. Siden jeg heller ikke prøver å bygge opp noen merke-vare, er det jo bare hyggelig med litt forandring... Ser det tar litt tid før den nye avataren endrer seg, men plutselig er hun der...

S
Som jeg skrev hos Loffa er det noen Apistogrammaer jeg lukter litt på, etter en liten titterunde på nettet igår. En liste jeg ikke regner med å få til, men en del spennende mål - ikke nødvendigvis i en prioritert rekkefølgen heller.

Eller så har lydnivået senket seg et par hakk til med nye powerheads. Har fortsatt en powerhead jeg må bytte ut, men nå er det behagelig...

The List
Apistogramma sp. "Masken"
Apistogramma sp. "Cruzeiro"
Apistogramma sp. "Papagei"
Apistogramma cf. "Huascar"
Apistogramma atahualpa
Apistogramma sp. "Kelleri"
Apistogramma sp. "swarzkehl"
S i m e n
Som jeg skrev hos Loffa er det noen Apistogrammaer jeg lukter litt på, etter en liten titterunde på nettet igår. En liste jeg ikke regner med å få til, men en del spennende mål - ikke nødvendigvis i en prioritert rekkefølgen heller. Eller så har lydnivået senket seg et par hakk til med nye powerheads. Har fortsatt en powerhead jeg må bytte ut, men nå er det behagelig... [B]The List[/B] [I]Apistogramma sp. "Masken"[/I] [I]Apistogramma sp. "Cruzeiro" Apistogramma sp. "Papagei" Apistogramma cf. "Huascar" Apistogramma atahualpa Apistogramma sp. "Kelleri" Apistogramma sp. "swarzkehl" [/I]



Du har her gjort som jeg har gjort siste tiden, stavet den siste apistoen feil. Det skal være Schwarzkehl. Vi har sløyfet c og h. Har egg på mine..... så ingen umulighet Simen.....
LOFFA
[QUOTE=S i m e n]Som jeg skrev hos Loffa er det noen Apistogrammaer jeg lukter litt på, etter en liten titterunde på nettet igår. En liste jeg ikke regner med å få til, men en del spennende mål - ikke nødvendigvis i en prioritert rekkefølgen heller. Eller så har lydnivået senket seg et par hakk til med nye powerheads. Har fortsatt en powerhead jeg må bytte ut, men nå er det behagelig... [B]The List[/B] [I]Apistogramma sp. "Masken"[/I] [I]Apistogramma sp. "Cruzeiro" Apistogramma sp. "Papagei" Apistogramma cf. "Huascar" Apistogramma atahualpa Apistogramma sp. "Kelleri" Apistogramma sp. "swarzkehl" [/I]



Du har her gjort som jeg har gjort siste tiden, stavet den siste apistoen feil. Det skal være Schwarzkehl. Vi har sløyfet c og h. Har egg på mine..... så ingen umulighet Simen.....

Æhh... noen har vært å hakka seg inn og forandra det he he he. Takk for opplysningen, glemte å sjekke navnet gitt. Tenkte jeg skulle gjøre det før jeg posta'n... Men der røyk den... schwarzkehl schwarzkehl schwarzkehl... strafferunde!
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap