Ett liv under vann. (side 20)

Takker. Er ganske fornøyd med veggen selv og gleder meg til jeg får fylt den opp.
Tok ett par bilder av halvstore korallrød smykketetra yngel igår som jeg syns jeg måtte dele.(har også sendt dem inn i fiskebasen da det ikke er noen bilder av yngler der)
Men her er ett par av vidundrene.
[External Image]

[External Image]
Da er 4 nye 20l bestilt og får dem rundt slutten av neste uke. Skal bli godt for de minste hann kampfiskene å få større plass.

Skal også få bestilt meg 2 sekker med CaribSea aragamax select sand til malawi karet så slipper jeg kanskje å bruke ph/kh+ pulver. Hadde vært godt å slippe pulveret
Idag virvlet det av baby reker i reke karet og det er minst 2 huer til som bærer rundt på egg. Har egentlig ikke noe rekevennlig pumpe, men har aldri hatt noe problem med å øke bestanden med den.
Og mens jeg beundret disse små greiene så får jeg øye på 2 babyer av VF pygme coryer. Kjøpte 4 VF av buskiz for ikke lenge siden og dette er andre kullet dems. Første kullet var det bare 2 som overlevde og jeg vet ikke om det er flere som gjemmer seg rundt denne gangen, men jeg skal la naturen gå sin gang så får vi se hvor mange som overlever. Må vel selge noen av barna og kjøpe noen nye og plassere noen i siste yngelkaret ettersom jeg ikke vil ha noe innavl på fiskene mine.

Ellers venter jeg på aquamanias skal sende mld så jeg kan få hentet de nye akvariumene. Gleder meg til å gå kampfisk reolen ferdig nå.
Her er en som plutselig flyttet hjem til meg igår. Syns ikke fargene kommer veldig godt frem, men vakker er han uansett.
[External Image]

Ene kampfisk hua mi er veldig glad i L129 og elsker å ligge i hulen sammen med dem.
[External Image]
Den nye kampfisken din er virkelig lekker! Fantastisk flotte slør!
Morro med hunnen i mallehulen
Har begynt så smått med testing av farger av kampfiskene jeg allerede har for å se hva som ligger i gene dems. Og har også fått tak i en Gold PK noe jeg hadde veldig lyst på siden jeg har ett par huer som er gulaktig. Å igår satte jeg dem sammen og etter 1 time så var det gjort. Ble ganske mye egg, men idag så jeg at det hadde halvert så enten var mange av dem ubefruktet eller så har hannen kost seg litt, men det er egentlig helt ok da det var veldig mye egg.
Pappan:
[External Image]

[External Image]

Mamman:
[External Image]

Skjønner det er første gangen for hannen da han absolutt ikke er flink med hverken å passe skumrede eller fylle på ettersom det går istykker så vi får se hva som blir ut av denne runden.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

Har valgt å beholde 3 hanner av mine 2 siste oppdrettsrunde inntil videre. Begge fedrene har jeg gitt bort så det er greit å ha noen av ynglene til å føre farger videre.
Broren til royal blue hannen.
[External Image]

Eneste hannen fra PK multicolor hannen jeg hadde.
[External Image]
Dagen etter var eggene klekket.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Måtte ta ett par bilder av ett par av de andre kampfisk hannene da dem endelig var villig til å vise seg frem
[External Image]

[External Image]

Så noen av moskitoene mine.
[External Image]
Helt fantastiske kampfisker! Og fint bilde av moskitoene! Fin fisk!
Takk Grape
Har drevet å lekt meg litt med kamera idag så her er resten av bildene.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Så mange flotte kampfisker du her den golden pk var spesielt nydelig.
Etter en del tull så har jeg endelig fått akvariumene og satt dem opp, iallfall 4 stk av dem. Bestilte 5 stk fra aquamanias og da vi skulle hente dem hadde han bestilt 6 så da ble den med hjem også. Så nå mangler jeg bare 3 stk til å få komplett kampfisk vegg.
Siste skal stå på nederste rad og være til nyfødte kampfisker.
Bilde tatt for 2 dager siden. Karene er delt i 2 med pvc plate imellom med en haug av hull så vannet får sirkulasjon da pumpen står på ene siden.
[External Image]

De 2 nederste karene bor det kun baby yngler, reker, jegersnegler og noen pygmer/c125 golden som kan spise opp leftovers ++. Siste karet der har jeg ikke fått tid til å sette opp enda.
[External Image]

Så har jeg tatt en kjemperens av planter i dame kampfisk akvariumet. Det var helt overgrodd med planter.
[External Image]

Trodde også jeg så syner for noen dager siden da jeg så den ene kampfisk hunnen hadde hatt total fargebytte.
Tatt 1 nov 2013
[External Image]

(med blits)
[External Image]

Tatt 4 mai og man tydelig se at hun har fått 2 lyse flekker på finnene.
[External Image]

[External Image]

Tatt 10 mai og hun er total forandret på bare 6 dager t.o.m skiftet fargen på øya fra sorte til blå.
[External Image]

[External Image]

Skal bli spennende å se hvordan unger hun får etterhvert da hun bærer marmor genene.
Kampfisk ynglene vokser og man kan begynne å se litt farger på dem. Ser ut at mesteparten av dem vil bli metalic, noen ser til å bli gull, hvite og ene ser faktisk grønn ut.
Disse er nå 3 uker gamle.
Matvraket står utenfor artemiaklekker'n og venter på nyklekket artemia.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Tok også noen bilder av de andre akvariumene her.
190l akkurat nå.
[External Image]

Reolen med 75l'erne
Toppen
[External Image]

Midten.
[External Image]

Nederst.
[External Image]
Disse 2 flyttet inn idag og jeg er helt forelsket i CT her, håper å finne en perfekt dame til han.
[External Image]

Så en roundtail. Har allerede en dame som jeg tror kan passe han.
[External Image]
Igår kom det ett par å hentet malawiene mine, har fortsatt litt vondt i hjerte at jeg har kvittet meg med dem, men siden jeg skal prøve litt ordentlig på kampfisk oppdrett så måtte jeg ha enda ett kar til noen damer. Korallrød smykketetraene og corydorasene skal få 190l. Siden jeg bare har 5 metae'r så skal jeg doble dem så de blir iallfall 10stk og vurderer å sette inn noen reker da jeg har en drøss i 3 av små karene.

Jeg hadde også en del mystiske dødsfall i topp karet i reolen og mistet alle moskito rasborasene og halvparten av neontetraene. Har fortsatt ikke funnet ut hva som har skjedd, men har ikke mistet noen på 6 dager nå så jeg håper og tror det er over nå.

Til nå har jeg 22 hann kampfisker og 15 damer, 119 yngler som er ca 1,5 mnd gamle og 10 som bare er noen dager gamle.
Kampfisk ungene vokser og vokser. Syns fargene på noen av dem er ganske spesielle og vakre. Kommer nok til å plukke ut ett par huer og en hann av dette kullet for å bygge videre på.
[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Noen nye bilder av kampfisk ynglene.[External Image]

[External Image]

[External Image]

2 av hannene skiller seg ut pga finnene og den ene er mere hvit på kroppen.
[External Image]

[External Image]

Kjøpte også 5 corydoras metae av mette her inne så nå koser dem seg sammen med mine gamle 5 og en gjeng korallrød smykketetra i 75l. Meningen er at dem skal flytte over til 190l når jeg får ph'n stabil.
Hei Cathy, så fint at det gikk bra med c. metaene du kjøpte av meg.
Jeg mørkla 180 literen etter at metaene ble hentet på lørdag, siden jeg
har tenkt å avlutte akvariet. Men da jeg slo på lyset i dag, så suste det små
corydorasyngel rundt omkring i karet, gjett om jeg ble overrasket
Det må enten være c. metae eller c. sp. CW021 yngel, det er visst ikke
meningen at jeg skal tømme 180 literen skjønner jeg
Hehe så spennende da Mine har bare lagt egg, men dem har blitt spist opp/ikke klekket. Ser at mine er langt mindre enn dine så jeg trodde først at kanskje jeg hadde c.melini, men det stemmer ikke med tanke på den sorte streken ikke går over haleroten. De er identiske til dine og har blandet seg i 2 grupper nå. Ordentlig aktive og så herlige

Skal følge med om du får noen til salgs etterhvert for jeg tenke å kanskje ha en gruppe på 15stk
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap