- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden, del 2 (side 207)
Leifs verden, del 2 (side 207)
Postet 04.01.15 kl 04:02
Postet 04.01.15 kl 04:04
Postet 05.01.15 kl 15:00
Åpen dag med auksjon på klubben i går noe som ender ofte for ikke å si alltid med nye fisk. Apistogramma sp Oregon og copella til et av karene nede i apisto kjelleren og kurv ciklide, paletter og gymno sp Norte til tanken i stua som kun tidligere hadde 12 green laser. Ble også en økning med en pose av guppy viltform til et av karene nede
Postet 11.01.15 kl 11:37
Postet 11.01.15 kl 11:42
Postet 11.01.15 kl 18:27
Pål sine fiskerPoecilia obscura er beskrevet som en egen art, så pass på og ikke ha den sammen med poecilia reticulata (guppy). De vil krysses! Ellers følger jeg fortsatt med på tråden din Leif, selv om jeg ikke så ofte legger igjen spor... :) Pål
Hei Pål, lenge siden.
Disse har jeg i artskar som med det meste her i heimen =)
Postet 11.01.15 kl 18:40
Postet 11.01.15 kl 20:51
Apistogramma bitaeniata. Corrientes, Peru
Jeg ante at noe var var på gang eller at noe var gått galt, ettersom jeg ikke hadde sett hua mi på vel en uke. Jeg håpet selvfølgelig på at hun ikke var borte for godt, men skulle dukke opp en dag. Noen skrekkslagne nannostomus har for det meste oppe i et av hjørnene så jeg hadde et håp om at noe var på gang.
I kveld etter klubbmøtet ble det en tur ned i kjelleren og som vanlig titte rundt i karene. Hva fikk jeg se? Jo da frøken fryd tittet frem og jeg måtte glane stort gjennom et forstørrelses glass da jeg så småttinger rundt henne =) Dette ble julaften allerede i januar.
Jeg tok mildt sagt helt av og folk som kjenner meg hvordan jeg da er. Jeg grøss over ryggen og det vibrerte helt ned i stor tåa. Dæven dette var gøy =)
Jeg har drettet de fleste av apisto artene jeg har nå så jeg har satt meg opp et mål om tre prioriterte oppdrett i år
Apistogramma bitaeniata
apistogramma rositae og
Ivanacara anomala
Sistnevnte kan nok bli en tøff utfordring, men hvem skal vel ikke kjempe litt med litt vanskelige arter =) Beklager de dårlige bildene a frøkna, men skal prøve å legge ut noen bedre bilder senere =)
Jeg ante at noe var var på gang eller at noe var gått galt, ettersom jeg ikke hadde sett hua mi på vel en uke. Jeg håpet selvfølgelig på at hun ikke var borte for godt, men skulle dukke opp en dag. Noen skrekkslagne nannostomus har for det meste oppe i et av hjørnene så jeg hadde et håp om at noe var på gang.
I kveld etter klubbmøtet ble det en tur ned i kjelleren og som vanlig titte rundt i karene. Hva fikk jeg se? Jo da frøken fryd tittet frem og jeg måtte glane stort gjennom et forstørrelses glass da jeg så småttinger rundt henne =) Dette ble julaften allerede i januar.
Jeg tok mildt sagt helt av og folk som kjenner meg hvordan jeg da er. Jeg grøss over ryggen og det vibrerte helt ned i stor tåa. Dæven dette var gøy =)
Jeg har drettet de fleste av apisto artene jeg har nå så jeg har satt meg opp et mål om tre prioriterte oppdrett i år
Apistogramma bitaeniata
apistogramma rositae og
Ivanacara anomala
Sistnevnte kan nok bli en tøff utfordring, men hvem skal vel ikke kjempe litt med litt vanskelige arter =) Beklager de dårlige bildene a frøkna, men skal prøve å legge ut noen bedre bilder senere =)
Postet 13.01.15 kl 02:26
Postet 13.01.15 kl 02:33
Postet 13.01.15 kl 02:36
Postet 13.01.15 kl 02:40
Postet 13.01.15 kl 02:43
Postet 13.01.15 kl 02:45
Postet 15.01.15 kl 03:10
A. Bitaeniata fra Corrientes, Peru med yngler. Hun gjemmer ynglene godt under ei rot og eikeblader, men har iallefall sett rundt 20 samtidig. Dette er årets første opptur om jeg får opp noen av disse. En SA dwerg ciklide jeg virkelig har sansen for.
Har nå fått leid 3 kar på klubben hvor det blir å ta med seg 3 apisto arter.
Skal se litt på kjønnsfordelingen av rositae jeg har så mulig det blir en av artene jeg tar med. Da blir det dobbelt mulighet for oppdrett av dem =) Vet ikke helt hva annet det blir enda, men skal iallefall sette opp karene og styre litt der i morgen.
Har nå fått leid 3 kar på klubben hvor det blir å ta med seg 3 apisto arter.
Skal se litt på kjønnsfordelingen av rositae jeg har så mulig det blir en av artene jeg tar med. Da blir det dobbelt mulighet for oppdrett av dem =) Vet ikke helt hva annet det blir enda, men skal iallefall sette opp karene og styre litt der i morgen.
Postet 15.01.15 kl 03:17
Postet 15.01.15 kl 03:55
Postet 17.01.15 kl 12:20
Postet 18.01.15 kl 12:55
Postet 18.01.15 kl 12:56