Leifs verden, del 2 (side 209)

Kjøpte et nytt merke hva angår frossen for i går. Litt mindre kuler enn hva jeg til vanlig bruker også. Mindre arbeid lol
Har du noen anelse på kvaliteten på frossen fôret fra Ocean Nutrition iforhold til fina fisken?

Nydelige bilder av gjengen din Leif
Her går det ned på høykant. Har ikke brukt Fina på en god stund. Blood worms og det andre foret faller iallefall i smak her =) Takk for hyggelig omtale =)
Har tatt ut en del av sp Norte og dorsigera ynglene i kveld fra selskaps karet
Tom C og andre apisto elskere

LOFFA
og til slutt

Bare et lite tips, Leif, men det er mye mer interessant med bildene om du i tillegg legger til navnet på fiskene du viser bilde av Det tror jeg de fleste vil synes er spennende.
Den øverste på siste trippel-bildeposten din må være en hunn av A. panduro, forresten? Lett å kjenne igjen akkurat den da, siden jeg har hatt den selv
Beklager Mona men av og til går det litt fort i svingene. Antar det ikke er så veldig mange som følger annet enn de som er omtrent like apisto avhengige som meg sel =) Iallefall om jeg skal ta utgangspunkt i tilbake meldinger i tråden. Kan ta species navn på de siste innleggene her

ALLE er apistogramma

4166
Bitaeniata han
Bitaeniata hue
Panduro par med yngler

4167
Baenschi hun med yngler
agassizii han
rositae hun

4168
panduro hun
barlowi hun med yngler
sp Nadelstreifen

1+2 Mine apistogramma eremnopyge er håpløse hva angår bilder og i går så jeg dem begge til en forandring. Karet er overfylt av kvist, mose og planter, men greit nok. Skal jeg se dem mer må jeg nok tynne ut litt. Hadde håpet å se yngler med hua i går ettersom jeg vet de har hatt egg. Men det gjore jeg ikke
Siste bildet som jeg er ganske fornøyd med er agassizii fra Anori. Litt mange oppi karet der så blir nok iallefall et par som følger med til auksjonen i februar (Larvik)

LOFFA
Tom C og andre apisto elskere [URLBLOCK1]

Hvorfor ikke holde seg til den vitenskapelige beskrivelsen, i stedet for PFK?
Tom C
[QUOTE=LOFFA]Tom C og andre apisto elskere [URLBLOCK1]

Hvorfor ikke holde seg til den vitenskapelige beskrivelsen, i stedet for PFK?

Tja hvorfor ikke =) Var bare noe jeg "fant"
Veldig fint om du tar med navnene Leif. En fersking som meg har ikke peiling dersom det ikke er navn med bildene.

Har med stor interesse lest igjennom nesten hele tråden din, og må nok skylde på deg og Simen for at jeg har bestemt meg for å skaffe apistogramme når akvariumet er innkjørt om en måneds tid

Håper virkelig at du fortsetter å poste her inne, jeg (og sikkert flere ferskinger)setter ihvertfall stor pris på det.

Torbjørn
Fosser
Veldig fint om du tar med navnene Leif. En fersking som meg har ikke peiling dersom det ikke er navn med bildene. Har med stor interesse lest igjennom nesten hele tråden din, og må nok skylde på deg og Simen for at jeg har bestemt meg for å skaffe apistogramme når akvariumet er innkjørt om en måneds tid :-) Håper virkelig at du fortsetter å poste her inne, jeg (og sikkert flere ferskinger)setter ihvertfall stor pris på det. Torbjørn

Takk Torbjørn. På FB blir jeg beskylt hver dag for at folk bare må skaffe seg apisto. Noe som er greit å bli beskylt for =) Skulle du være i nærheten av Hof når karet ditt er klart skulle en piske dausen meg ikke være umulig at vi skulle finne et par apistoer til deg. Eneste kostnaden blir drivstoffet for deg hit.

En spennende verden å drive med apistogramma og jeg er trygg på at ditt valg er riktig =)
Ja, er vel ikke det verste du kan bli beskyldt for

Takk for generøst tilbud. Ikke umulig jeg sier takk for det når tiden er inne.

Apropo FB, ser det er en som legger ut bilder av noen utrolige fargerike apistoer der. Tror han har et asiatisk liknende navn. Er dette "menneskeskapte" apistoer? kan ikke huske å ha sett bilder av noen slike andre steder.

Torbjørn
Fosser
Ja, er vel ikke det verste du kan bli beskyldt for :-) Takk for generøst tilbud. Ikke umulig jeg sier takk for det når tiden er inne. Apropo FB, ser det er en som legger ut bilder av noen utrolige fargerike apistoer der. Tror han har et asiatisk liknende navn. Er dette "menneskeskapte" apistoer? kan ikke huske å ha sett bilder av noen slike andre steder. Torbjørn

Vet hvem du sikter til da han er medlem i apisto gruppa mi samt Cichlid Keepers som jeg er admin i. My photo shop og dill og dall der desverre. Bildene blir "bra" men forvrenger en god del farger og gjør det egentlig bare latterlig på mange av bildene hans

Her er en link til apistogramma gruppa mi på FB om noen av dere fortsatt ikke er medlem der. Det er forøvrig FBs største rene apisto gruppe med nesten 4000 medlemmer

Og her er link til min egen side som heter Apistogramma planet

Alle er hjertelig velkommen
Min erfaring er at bilder ikke alltid yter Apistogramma rettferd. Når de får de rette forholdene, er det en fryd å se på deres drakter og skiftende fargespill. Det er vanskelig å treffe med slike kodakøyeblikk. Har nå ei nydelig A atahualpa-hue i en glødende sunset-drakt. Selv i dunkelt mørke med et hav av tett flyteplantelag, skinner hu opp for sine yngler... Det har jeg ikke klart å forevige, så jeg har latt vær. Bilder for meg blir litt mer veiledende, man får jo litt inntrykk av farger og mønster mm. Mens den virkelige magien kommer etter tilretteleggingen 8)

Du har helt rett. Fotografen og innstillinger av kameraet er også et clue. Jeg ser ofte inn i karene her på stunning fisk, tar bilder og blir skuffet over bildene. Fisk er best live =)

1. Ivanacara adoketa
2. Apistogramma hongsloi (som jeg ikke har lenger)
3. Apistogramma cacatuoides
Både beinet og hånda mi verket godt i dag og var derfor vanskelig å komme seg ut av senga. Har tatt noen smerte stillende og vannbytter venter nå tablettene har fått virke litt. Hadde vann bytter i et av akvarierommene i går så det er kun et rom stående igjen til i dag. Har da fått gjort litt iallefall i forhold til å begynne å klekke artemia egg. Liters boks med egg+min en halv liter til i fryseren. Skulle bare være å lage et stativ til flaska nå så skulle jeg være i gang igjen. Silikonerte flaske kork/luft slange i går kveld. Nå er det bare å finne igjen lappen med blandingsforholdet med egg hav salt og natron + vann. Jeg er litt av et surre hue så kanskje jeg bruker lenre tid på å finne lappen enn å lage alt det andre lol. Ute blåser det og snør. Dvs at det snør omtrent vannrett. Ha en fortreffelig søndag alle sammen
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap