Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 21)

Ja, de er flotte
Aner desverre ikke om de er kjønnsmodne, kan ikke sånn fryktelig mye om corydoras, men antar det, ut ifra strls (de er nær maks-strls som oppgis her)
Noe annet man kan se dette på, når man ikke vet alder?
Jeg synes det er lettere å skille kjønnene når de nærmer seg kjønnsmoden alder enn det er når de er "unger". Damene begynner å bli kraftigere og rundere rundt brystpartiet og skiller seg fra hannene som holder på den slanke linjen :0) Dersom de er nær max størrelse vil jeg holde en knapp på at de er klare til action. Lykke til, og hold oss oppdatert!
Takk De skal få masse god mat og matmor skal lese seg heftig opp
Gode tips mottas med takk!
Raske tips;
Bunntabletter med masse proteiner, rekesticks, røde, sorte og hvite mygglarver, artemia :0)

Ikke bli skuffet dersom du ikke får dem i lek på en stund. Det er mange arter som ikke leker i disse sommermånedene.

Et tips for å få dem i lek dersom de er trege selv når vi kommer ut i de sene høstmånedene er å holde opp med vannbyttene og kutte ned på foringen i fire-fem uker. Deretter begynner du å fore dem med den tunge kosten jeg nevner over her, og gjør to kraftige vannbytter over tre -fire dager. Da for å få ned tempen i karet til ca 20 grader (dersom du holder den på ca 23-24 til vanlig). Dette får dem gjerne i gang, da dette simulerer regntiden.
Flotte tips, takk
Har lest to gode artikler og nå, så læringsprosessen er igang.
Må inn og se litt på de nå
Er så forelsket at jeg må nesten legge ut noen flere bilder
En liten close-up til slutt
Plussmedlem
Røde merker på corydoras paleatus
Har noen sett slike røde merker på cory'er før?
Oppdaget det i dag. Det er symmetrisk - altså på begge sider av kroppen.
Ser ikke noe tegn på at det plager ham, for han er like vilter og aktiv som
resten av gjengen.
her er noen av mine de er ikke særlig fotogene:P

og jeg har ikke noe godt camra kjøpte dem i dag
Loomis
Har noen sett slike røde merker på cory'er før? Oppdaget det i dag. Det er symmetrisk - altså på begge sider av kroppen. Ser ikke noe tegn på at det plager ham, for han er like vilter og aktiv som resten av gjengen.


Har sett det noen ganger før, har aldri fått greie på hva det er, men det har alltid ført til død!
Så prøv å finn det ut, fort!!:s
Loomis
Har noen sett slike røde merker på cory'er før? Oppdaget det i dag. Det er symmetrisk - altså på begge sider av kroppen. Ser ikke noe tegn på at det plager ham, for han er like vilter og aktiv som resten av gjengen.

Dette kan komme av dårlig vannkavalitet, så jeg vil anbefale deg å gjøre 50% vannbytte nå, og to-tre 30% bytter de nærmeste dagene.

Har du derimot gode bytte rutiner, og vannverdiene er gode så har jeg dessverre ikke noe råd å gi deg.
Siden du skriver at den har det på begge sider av kroppen, er jeg også tilbørlig til å tro at han har kjørt seg fast mellom skarpe stener eller noe i den duren og fått små sår? Vannbytter da også, da sår er god grobunn for infeksjoner.

Håper det går bra :0)

CW - 018
Fanget disse i Dorado,Pacaya Samira September 2006,sammen med Elegans.
Mener det er den som Ian Fuller har gitt betegnelsen CW - 018.
Er dere enige dette?

Foto:Birger

Jørn
Jeg ser Ian mener dette er en Pestai (Birgers bilder på cw), men jeg tør for en gangs skyld å være uenig (uæææ). Synes både mønster og farger på finnene heller mer mot 018. Skal bli artig å høre når han får flere bilder av Birger.
Her er bildene Tom har lagt ut av 018. Må da være samme fisken???
CW - 018
Fikk store bilder av Birger i dag,og jeg tror bestemt det er samme fisken som Tom har bilde av på hjemmesiden sin.Satte bildene ved siden av verandre og så ingen forsjell.

Jørn
Eneste minimale forskjellen jeg kan se, og da er det bare for å være ufattelig pirkete, er at noen av Tom sine ser ut til å ha en flekk på ryggfinnen, men ikke alle. Jeg er rimelig sikker på at dette er samme fisk :0)
CW 018
Jeg la også merke til det,men tror det er varasjoner innenfor samme art,siden han har både med og uten.

Jørn
Jørn Kåsa
Jeg la også merke til det,men tror det er varasjoner innenfor samme art,siden han har både med og uten. Jørn
Enig.
Tilfeldig bekjentskap
© Edward O. Murdy
Reklame for plussmedlemskap