- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins vannvittige vannverden (side 21)
Elins vannvittige vannverden (side 21)
Inger AnneHvordan skiller du de klekte artemiaene fra egg/eggeskall? Hvis du gjør det?
Eggeskallene flyter til toppen og uklekte egg synker. Da er det bare å høste ca. på midten av flaska, og om du lyser en plass på flaska de ti minuttene det tar for egg og skall og reker å skille seg samler artemiaen seg i en fin klynge der du lyser. Med god artemia er det ikke mye bøss (skall og uklekte egg) man får i sila.
Så at PG alt hadde svart så mitt svar ble litt ekstra hehe
Postet 29.03.08 kl 13:45
Endret: 29.03.08 kl 13:47
Postet 29.03.08 kl 14:05
PG[QUOTE=ElinP] [I]Så at PG alt hadde svart så mitt svar ble litt ekstra hehe[/I]
Med korttidshukomelsen min hadde jeg glemt det var din tråd innen jeg kom til spørsmålet, så da svarte jeg.. Svaret ditt var nå uansett mere utfyllende en mitt
Veldig fint at du og alle andre svarer. Jeg setter pris på all god kunnskap som blir spredd jeg
Postet 29.03.08 kl 14:08
Postet 29.03.08 kl 17:39
Inaktiv bruker
Postet 29.03.08 kl 21:33
Postet 29.03.08 kl 21:40
Inaktiv bruker
Jeg jore en tabe unskyl skal ikke jøre den taben ijen
jeg jore en tabe unskyl skal ikke jøre den taben ijen
Postet 29.03.08 kl 21:53
Postet 29.03.08 kl 21:58
Inaktiv bruker
Postet 29.03.08 kl 22:03
Endret: 29.03.08 kl 22:09
Se der var den ene hvertfall David Om du prøver å få litt større bilder og ikke bruker blitz blir det lettere for å se bildene og.
I dag fant jeg 5 guppy yngler hos undersverd guppyene! Jippi. Mor nummer 1 fødet først. hi hi
Fant også borelliyngler.
Alle fikk servert bananmark og nyklekt artemia.
Jeg stappa en varmekolbe i artemiaflaska mi i dag, men det gikk ikke bra. En gammel varmekolbe som jeg ikke har fått testet enda som det ikke går å stille termostaten på. Den ble varm gitt! Så varm at jeg ikke kunne ta på flaska :s Den artemiakulturen ble litt kokt så jeg tømte den i vasken. Nå prøver jeg ut en anna varmekolbe.... Vil jo at det skal gå fort å klekke artemia!
I dag fant jeg 5 guppy yngler hos undersverd guppyene! Jippi. Mor nummer 1 fødet først. hi hi
Fant også borelliyngler.
Alle fikk servert bananmark og nyklekt artemia.
Jeg stappa en varmekolbe i artemiaflaska mi i dag, men det gikk ikke bra. En gammel varmekolbe som jeg ikke har fått testet enda som det ikke går å stille termostaten på. Den ble varm gitt! Så varm at jeg ikke kunne ta på flaska :s Den artemiakulturen ble litt kokt så jeg tømte den i vasken. Nå prøver jeg ut en anna varmekolbe.... Vil jo at det skal gå fort å klekke artemia!
Postet 30.03.08 kl 20:52
Der var ancistrus kullene flytta hjemmefra for denne gangen. Bytta en haug i fem flotte corydoras panda De har kjempeflott høy finne
Her er dagens apistogramma bitaeniata, mamman først og så yngel
Ett bilde av min sjenerte L204
Bilde av kula
Dårlig bilde av dragefinnen. Umulige å ta bilde av disse kjappe fiskene!
Ett av c.davidsandsi
Siste for nå av A. Borelli mamma med yngel
Her er dagens apistogramma bitaeniata, mamman først og så yngel
Ett bilde av min sjenerte L204
Bilde av kula
Dårlig bilde av dragefinnen. Umulige å ta bilde av disse kjappe fiskene!
Ett av c.davidsandsi
Siste for nå av A. Borelli mamma med yngel
Postet 31.03.08 kl 19:32
Postet 01.04.08 kl 21:50
Innkjøpsstop
Og i dag ble avgjørelsen tatt. Innkjøpsstop i akvariene frem til juni! Ikke noe skal kjøpes til akvarier eller fisk frem til juni.
Vurderer også å selge den ene 160 literen. Må bare tenke meg om hvor jeg skal gjøre av ancistrus leksparet. *tenke tenke*
Vurderer også å selge den ene 160 literen. Må bare tenke meg om hvor jeg skal gjøre av ancistrus leksparet. *tenke tenke*
Postet 02.04.08 kl 13:03
Postet 02.04.08 kl 15:08
Postet 02.04.08 kl 16:45
Postet 02.04.08 kl 17:03
Postet 02.04.08 kl 17:53
Ok, men når bil du ha den? Jeg burde vel kanskje starte å lage den snart :p
Hvordan sand/grus har du i karet? Biltema? Gjør det noe om sanden ikke matcher helt? :p
Har du evnt bildet av karet, så jeg kan prøve å få den til å passe inn?
*Edit, du har de vel i mallekaret? Så da kan jeg jo finne et bilde da jo!
Hvordan sand/grus har du i karet? Biltema? Gjør det noe om sanden ikke matcher helt? :p
Har du evnt bildet av karet, så jeg kan prøve å få den til å passe inn?
*Edit, du har de vel i mallekaret? Så da kan jeg jo finne et bilde da jo!
Postet 02.04.08 kl 18:07
Endret: 02.04.08 kl 18:10
Postet 02.04.08 kl 18:59
Postet 03.04.08 kl 22:29