- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Bildetråd - kampfisk (side 21)
Bildetråd - kampfisk (side 21)
Postet 15.03.12 kl 00:01
Endret: 15.03.12 kl 00:06
Postet 15.03.12 kl 00:55
Endret: 15.03.12 kl 00:55
Postet 15.03.12 kl 16:45
Har vært litt på leit etter kampfisk i det siste, blir jo innspirert når jeg ser bilder av alle de flotte kampfiskene her inne. Her i området har utvalget vært labert, men denne uken har jeg vært heldig å endelig få klørne i noen fine CT og kjøpte i dag 1 hanne og 2 huer. Her er noen bilder av den første hua.
Postet 15.03.12 kl 23:30
Fikk besøk mitt i fotograferinga, så får prøve å ta noen bilder av hannen i mårra. Det har vært litt antydning til jaging i karet, så jeg må prøve få tak i noe mere hornblad ett sted, så det blir litt tettere beplantet. Håper det går seg til, for dette var en vakker trio
Her er noen bilder av den andre hua.
Her er noen bilder av den andre hua.
Postet 15.03.12 kl 23:34
Postet 16.03.12 kl 00:16
Postet 16.03.12 kl 00:18
Postet 16.03.12 kl 00:51
Auquagal.
Det kommer helt an på personligheten. Man kan godt ha en hanne og to huer i en 30 l så lenge hoene holder fred og hannen tolerere det. Det kan ofte bli knuffing mellom hoene om gunsten til hannen, har selv sett det og da er det bare å ta ut den svakeste av de. Jeg har også opplevd at alt har vært bare fred og ro og at de har lekt med hannen hver sin gang. Tilslutt måtte jeg bare ta ut de to hoene og la hannen få hvile litt, for det gikk i et kjør husker jeg.
I en 60 liter, eller mer også for den del, kan man ha flere hoer enn bare to. Da vil hannen bry seg kun om den hoa som er leksklar. Dette er det jeg har erfart og er ikke noe fasitsvar på hvordan man bør holde sine kampfisker. Har også opplevd at et par har blitt så knyttet til hverandre at de ikke har godtatt andre partnere enn hverandre. Men god beplantning og masse gjemmesteder er veldig viktig.
Idag måtte jeg le for Jørgen driver og passer på eggene og nå er det like før de blir wigglers. Hoa, altså Åshild hadde fått tak i et egg og ho drev og spytta det oppi vannflata for å prøve å få det til å svømme. Det hadde fått hale osv men det var litt tungt å svømme enda. Stakkars lita så tålmodig som ho er. Håper ho berger den lille yngelen sin...
Det kommer helt an på personligheten. Man kan godt ha en hanne og to huer i en 30 l så lenge hoene holder fred og hannen tolerere det. Det kan ofte bli knuffing mellom hoene om gunsten til hannen, har selv sett det og da er det bare å ta ut den svakeste av de. Jeg har også opplevd at alt har vært bare fred og ro og at de har lekt med hannen hver sin gang. Tilslutt måtte jeg bare ta ut de to hoene og la hannen få hvile litt, for det gikk i et kjør husker jeg.
I en 60 liter, eller mer også for den del, kan man ha flere hoer enn bare to. Da vil hannen bry seg kun om den hoa som er leksklar. Dette er det jeg har erfart og er ikke noe fasitsvar på hvordan man bør holde sine kampfisker. Har også opplevd at et par har blitt så knyttet til hverandre at de ikke har godtatt andre partnere enn hverandre. Men god beplantning og masse gjemmesteder er veldig viktig.
Idag måtte jeg le for Jørgen driver og passer på eggene og nå er det like før de blir wigglers. Hoa, altså Åshild hadde fått tak i et egg og ho drev og spytta det oppi vannflata for å prøve å få det til å svømme. Det hadde fått hale osv men det var litt tungt å svømme enda. Stakkars lita så tålmodig som ho er. Håper ho berger den lille yngelen sin...
Postet 16.03.12 kl 01:09
Postet 16.03.12 kl 01:44
Jeg har nettopp kjøpt dette paret:
<embed src="http://www.youtube.com/v/glXbEcirFQ4?version=3&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
De ankom tidligere i dag, og akklimatiseres for øyeblikket. Får prøve å få tatt noen bildere senere i dag...
Her er linken, i tilfelle videoen ikke lastes slik den skal....
<embed src="http://www.youtube.com/v/glXbEcirFQ4?version=3&hl=en_US" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
De ankom tidligere i dag, og akklimatiseres for øyeblikket. Får prøve å få tatt noen bildere senere i dag...
Her er linken, i tilfelle videoen ikke lastes slik den skal....
Postet 16.03.12 kl 05:06
Endret: 16.03.12 kl 05:09
Sissimor, har jeg ikke lagt ut bilde av henne? Her kommer to i alle fall. Ho er så veldig fin for ho er så fint proporsjonert. Se på det fine ansiktet hvis jeg skal kalle det for det. Syns egentlig ho ikke er sånn typisk "surt betta tryne" som gjør de så utrolig søte på et vis. Det kryr av wigglers i redet til Jørgen i dag...han passer godt på ser jeg og nå er håpet veldig stort for at noen overlever. Det blir en travel dag for Jørgen i dag. Åshild fanger vel opp de ho finner og hjelper til som ho gjorde i går, da ho satt og spytta den ene yngelen gang på gang opp til overflata. Flinke jenta si det.
Postet 16.03.12 kl 08:04
Postet 16.03.12 kl 09:07
Heidi Ingdal[I][B]Auquagal.[/B][/I] Det kommer helt an på personligheten. Man kan godt ha en hanne og to huer i en 30 l så lenge hoene holder fred og hannen tolerere det. Det kan ofte bli knuffing mellom hoene om gunsten til hannen, har selv sett det og da er det bare å ta ut den svakeste av de. Men god beplantning og masse gjemmesteder er veldig viktig.
Hva bruker du som gjemmesteder i kampfiskkarene dine Heidi?
Postet 16.03.12 kl 09:24
Postet 16.03.12 kl 10:29
Postet 16.03.12 kl 12:45
Endret: 16.03.12 kl 13:05
Postet 16.03.12 kl 13:07
Postet 16.03.12 kl 13:10
Postet 16.03.12 kl 13:13
Postet 16.03.12 kl 13:47