Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 21)

Jaaa.. så det da jeg studerte nærmere ..
hehe ...trodde først det var en skivesnegl som lå der ..
Fa ktisk ..de tre jeg har ser ut til at det er en som er lysere enn de andre, så det blir arti å se når de vokser til
hehe...søtt fjes på denpå bildet.. )
Liz H
men det er ikke bare snegler jeg har invitert inn som er her i huset. I 180-literen, som er L-204'ene sitt artskar, prøver pestsneglene etter beste evne å overta herredømmet.... Det er ikke rent få av dem, det kan jeg love. Går man litt nærmere innpå dem, så er de egentlig litt pene de også.. i alle fall et artig "ansikt" på dem. (Bilde 2 og 3)

Dette er vel damsnegle vel? Syns den er litt ulik den jeg har. Det første bildet er av den svarte og så har den en lys en på ryggen. Ser litt skummel ut her syns jeg.
Det andre er av en turbosnegle. Første gangen jeg ser kroppen på den. Snedig liten snabel han har...
Det tredje er en lilla, men hvis en ser nøye så ser den ut som mørkeblå med lilla striper og nesen er mørk og foten er lys..Så det blir spennende å se hvordan den blir tilslutt...
"Pestsneglene" jeg viste fram her er Lymnea peregra dvs
vanlig damsnegle så vidt jeg kan bedømme.
karianne
Jaaa.. så det da jeg studerte nærmere :) .. hehe ...trodde først det var en skivesnegl som lå der .. Fa ktisk ..de tre jeg har ser ut til at det er en som er lysere enn de andre, så det blir arti å se når de vokser til :) hehe...søtt fjes på denpå bildet.. ;))

Karianne det er de to på første bildet mitt som du fikk med deg...Vanlig damsnegle blir ikke så store som de du fikk. Det er visst leveriktesnegle og blir 2cm store.
1. bildet : her er to gul leppe/antenner som sitter og beundrer den lille lilla snegla de har foran seg. De syns sikkert den har lite hus....
2. Her er det fotvask ....
3. Her er det husvask....
1. Disse to har startet et nytt og bedre liv. De har begynt å trene. Her henger de i en rot og løfter kroppen opp og ned. Det blir det sterke suller av...
2. Her er en liten gul og jammen syns jeg fargen begynner og ligne på pottifars....
3. Han sitter rett under luftboblene og håpte vel på en tur til værs for å hente luft, men han lettet ikke en cm heller, og snabelen er altfor kort. Da er det bare å hoppe utfor og gå den lange veien opp glasset for å trekke luft.
Ser for meg "samtalene" sneglene i mellom her ja

Tøffe bilder, som alltid Heidi.
Pest-leverikte-stor-liten-vanlig-damsnegle.. ;))
Heidi Ingdal
[QUOTE=karianne] QUOTE] Karianne det er de to på første bildet mitt som du fikk med deg...Vanlig damsnegle blir ikke så store som de du fikk. Det er visst leveriktesnegle og blir 2cm store.


hehe.. ja .. det er hos meg det går i surr
Det virker som navnene brukes omhverandre,,
men jeg ser jo pestsnegle er et fellesbegrep..
Og jeg trodde leverikte og vanlig damsnegle var det samme..
Men no tror jeg, at jeg har kontroll på hva er hva )

1. Her er familien blå ut på tur aldri sur....
2. Her er en marisa eplesnegle som er helt stripeløs på den ene siden. Har en stripe mitt etter skallet og ei stripe på den andre siden.
3. En sebra eple som ser ut som den har det travelt. Hvis den ikke graver seg ned så er den på farta hele tiden.
De stripete er så flotte! (Både marisaen og sebraen)
I dag ringte jeg det telefonnummeret som jeg fikk anbefalt å ringe. Ho sa at ho kunne ikke nekte meg å sende pakkene mine pga at ho tror de inneholder snegler. Posten er klar over at sånne sendinger foregår over alt og de kan ikke gjøre noe med det for de har ingen krav på å vite hva som er i pakkene og har heller ikke lov til å åpne dem. Så ho mente at jeg bare måtte poste mine pakker med god sammvittighet og det skal jeg gjøre. Jeg bemerket at det står ingenting i regelverket hva som er levende dyr. Skal det være forbudt så bør de presisere hvilke levende dyr det er forbudt å sende. Så jeg venter selv snegler i posten i dag og etterpå gleder jeg meg til å dra på posten for nå er jeg godt forberedt....fortsettelse følger......
Dette innlegget skulle vært skrevet i min personlige tråd så vi får håpe moderatorene klarer å flytte den.
De to første bildene er av to snegler som tydeligvis har et eller annet problem. Hva de gjør eller prøver på er ikke så godt å si. Ser ikke enkelt ut ihvertfall....
Det siste er av to suller som åpenbart prøver å flytte på en sebra eple. Det var visst ikke helt enkelt det....
Må bare vise frem den lille hvite sullen min for den er jo så nusselig. Den er vel ca 1cm lang nå så de vokser utrolig seint, men kan begynne å se at det kommer litt farger på den.
Jeg må bare vise frem tre bilder jeg tok av en liten perle som hadde bosatt seg på en lilla snegle. Den er jo så søt og så nydelige farger den har. Denne er knapt 1 cm stor så jeg håper den vokser seg stor og fin så det blir bedre bilder.
Hei!
Jeg lurer på hva slags pleie snegler trenger?

Går det ann å ha sandsnegler på grus,
siden dyrebutikken har det?
mongo-fisk
Hei! Jeg lurer på hva slags pleie snegler trenger? Går det ann å ha sandsnegler på grus, siden dyrebutikken har det?

Det viktigste for snegler er at du må ha en ph på 7 eller mer. Så bør gh være fra 6-10. Dette er for at skallet deres ikke skal tæres bort. Så spiser de det meste av grønnsaker og matrester, døde planter, døde fisker, ja stort sett alt. Ha noenlunde samme vanntemperatur når du bytter vann. Snegler og div botia sorter går vanligvis ikke sammen. De er utrolig fasinerende dyr.)
Heidi:
Hva slags snegle er det du kaller perle? Har fått slike i noen av karene mine nå, og de er jo kjempefine
ElinH
Heidi: Hva slags snegle er det du kaller perle? Har fått slike i noen av karene mine nå, og de er jo kjempefine :-)

Det er en leveriktesnegle. Den er veldig lik damsnegle men denne blir større. Har den i svart også som jeg fikk tak i fra tante Astrid. De er bare nydelige begge fargene og så underholdende. De starter propellen bare de møter en annen snegle her hos meg og det var en slik en som kunne fly (svømme). Jeg kaller den perlen fordi den er så fin...
Jeg har studert bilder av både damsnegle og leveriktsnegle og klarer ikke å skjønne forskjellen. Men det er altså størrelsen på de?

Mulig jeg har helt vanlig damsnegle, men de er fine uansett. Ser ut som om de har glitter på kroppen, dessuten har de en pen fasong

Jeg tror jeg bare har lyse, har ikke sett noen svarte her hvert fall
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap