- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins lille hjørne (side 21)
Elins lille hjørne (side 21)
Postet 06.09.08 kl 20:50
Postet 06.09.08 kl 20:53
Postet 06.09.08 kl 20:55
Postet 06.09.08 kl 21:07
Mulig jeg er i overkant skravlete her, nå.. men. Sitter og ser på karet med c. metae. Helt utrolig hvor mye det gjorde å få 3 ekstra oppi der!
Rett og slett stilig å se alle 8 svinse foran glasset. Synes jeg ser økt aktivitet... fristende å måle nitritt igjen nå, men resultatet kan jo "lyve" pga vannbyttet og ikke den ekstra guffa filtret fikk i dag.
Greia var at jeg var så redd for at bakteriene skulle dø, at jeg antageligvis ikke skviste godt nok - prøvde å være for rask rett og slett. Dette er første gang jeg har hatt antydning til nitritt etter å ha kickstartet et filter. Håper at den ekstra guffa i dag gjorde susen. Føler i hvert fall at jeg fikk med massevis i dag
Rett og slett stilig å se alle 8 svinse foran glasset. Synes jeg ser økt aktivitet... fristende å måle nitritt igjen nå, men resultatet kan jo "lyve" pga vannbyttet og ikke den ekstra guffa filtret fikk i dag.
Greia var at jeg var så redd for at bakteriene skulle dø, at jeg antageligvis ikke skviste godt nok - prøvde å være for rask rett og slett. Dette er første gang jeg har hatt antydning til nitritt etter å ha kickstartet et filter. Håper at den ekstra guffa i dag gjorde susen. Føler i hvert fall at jeg fikk med massevis i dag
Postet 06.09.08 kl 21:10
Urk, Sanne! Det er ikke tvil om at det lønner seg. Men - ikke så sikker på om min tålmodighet varer i en time hehe. Jeg har liksom ikke all verden til krav. Kan man se hva det er tatt bilde av er jeg liksom fornøyd. Det vil sikkert endre seg den dagen jeg får tak på et speilrefleks som faktisk har muligheten til å gi bra bilder :p
Postet 06.09.08 kl 21:12
nei, er ikke alltid jeg bruker like mye tid, noen ganger er det bare beskjæring, størrelses endring og endring av kontrast og fargebalanse jeg gidder, de siste er autofunskjoner i et menyvalg og tar minimalt med tid :p
greia er at jeg ikke selv skjønner hvor tida blir av. woosh! og der var en halvtime gått gitt... :p
greia er at jeg ikke selv skjønner hvor tida blir av. woosh! og der var en halvtime gått gitt... :p
Postet 06.09.08 kl 21:23
Postet 06.09.08 kl 21:25
Postet 06.09.08 kl 21:29
Sannehehe, jepp! har alltid likt fotografering og bilderedigering. og mens jeg snakker om ting man liker, synd det er natta i karene, så nettopp ei blue pearl hoe med egg! (lommelykt er fine greier :p) gjett om jeg skal benke meg foran karet med speilrefleksen imorra!
Det er derfor IR-kamera er en fin oppfinnelse
Postet 06.09.08 kl 21:30
Postet 06.09.08 kl 21:31
Ahhh, nå skulle man ha hatt skikkelig kamera! Så plutselig at to av mine P. gertrudae hanner hadde en oppvisning for hverandre. Disse fiskene er bare ubeskrivelig flotte når de spiller ut finnene sine. Tok noen bilder, og et av dem ble da klart nok til at man kan se litt av det. Men klart - det viser overhodet ikke hvor fine de egentlig er.
De svinset så fort rundt hverande i ring, at det var neimen ikke enkelt. Disse fiskene har liksom en orange-aktig stripe øverst på brystfinnene, og når de spiller ut finnene ser disse orange stripene ut som en bue. Nydelig.
De svinset så fort rundt hverande i ring, at det var neimen ikke enkelt. Disse fiskene har liksom en orange-aktig stripe øverst på brystfinnene, og når de spiller ut finnene ser disse orange stripene ut som en bue. Nydelig.
Postet 06.09.08 kl 21:45
Endret: 06.09.08 kl 21:46
Postet 06.09.08 kl 22:19
Postet 06.09.08 kl 22:35
Postet 07.09.08 kl 11:14
Endret: 07.09.08 kl 11:27
*gisp*
lekstendenser hos weitzmani! *puste med magen*
Det er ikke lek enda, men en (regner med at det er en hanne) følger etter to (hunner) og beføler disse med bartene, og legger seg foran dem (oppfordrer til T-posisjon ser det ut til).
*gisp*! Ser jeg tendenser så er det håp om små!
Da skal de få et nytt kaldtvannsbytte i morra og mygglarver to ganger om dagen. Jeg vil ha mini-wetzmanier!
lekstendenser hos weitzmani! *puste med magen*
Det er ikke lek enda, men en (regner med at det er en hanne) følger etter to (hunner) og beføler disse med bartene, og legger seg foran dem (oppfordrer til T-posisjon ser det ut til).
*gisp*! Ser jeg tendenser så er det håp om små!
Da skal de få et nytt kaldtvannsbytte i morra og mygglarver to ganger om dagen. Jeg vil ha mini-wetzmanier!
Postet 07.09.08 kl 18:57
Da er jeg hjemme igjen etter en ganske så lang dag. Ingen egg i noen av karene enda (haha), men dvergguramien har begynt å lage skumrede. Så da er det håp for de to i hvert fall.
Det som er spennende i dag er at jeg har 6 NYDELIGE c. atropersonatus til akklimatisering Etter mye frem og tilbake (på min kappe) fikk jeg endelig hentet dem. Jippi! Så utrolig nydelig fisk. De skal gå sammen med bierekene mine, og forhåpentligvis bestemme seg for å leke en vakker dag.
Det som er spennende i dag er at jeg har 6 NYDELIGE c. atropersonatus til akklimatisering Etter mye frem og tilbake (på min kappe) fikk jeg endelig hentet dem. Jippi! Så utrolig nydelig fisk. De skal gå sammen med bierekene mine, og forhåpentligvis bestemme seg for å leke en vakker dag.
Postet 08.09.08 kl 19:07
Postet 08.09.08 kl 19:12
Helt enig, Mona!
Disse er blant mine absolutte favoritter (det er vanskelig å gradere de jeg synes er absolutt finest), og det er så utrolig moro å ha fått de i hus! Kunne gjerne vært fler, men om jeg kommer over flere så blir det nok ei råd
De har gått i nøyaktig samme vannverdier jeg har her, så akklimatiseringen ble noe kortere enn vanlig. Var mest bare snakk om å forsikre seg om riktig temp.
Noen bilder tatt 1 minutt etter de slapp ut av posene. Nydelige ikke sant?
Atropersonatus nr. 1:
Atropersonatus nr. 2:
Akvariet de skal bo i sammen med bierekene:
Disse er blant mine absolutte favoritter (det er vanskelig å gradere de jeg synes er absolutt finest), og det er så utrolig moro å ha fått de i hus! Kunne gjerne vært fler, men om jeg kommer over flere så blir det nok ei råd
De har gått i nøyaktig samme vannverdier jeg har her, så akklimatiseringen ble noe kortere enn vanlig. Var mest bare snakk om å forsikre seg om riktig temp.
Noen bilder tatt 1 minutt etter de slapp ut av posene. Nydelige ikke sant?
Atropersonatus nr. 1:
Atropersonatus nr. 2:
Akvariet de skal bo i sammen med bierekene:
Postet 08.09.08 kl 19:44
Endret: 08.09.08 kl 19:46
Postet 08.09.08 kl 20:14