Liv's vannverden (side 21)

Har lyst å ha thomasi og en munnruger, prøver å finne ut hvilke som er fredelige nok til å gå i et "selskapskar". Søker info på nettet om alle pseudocrenilabrus artene. Av det jeg har lest kan det se ut som multicolor victoriae er den fredeligste - men fortsatt i tvil om det er smart å ha den sammen med thomasi. Hvis en av munnrugerne kan gå i selskapsakvarium, men ikke sammen med andre ciklider så velger jeg bort thomasien. Gøy å gjøre research og søke etter arter
Morsomste delen av hele planleggingen det
Definitivt Legger inn spørsmål om munnrugerne på Ciklider.se nå, mange med kjennskap til afrikanske ciklider der.
Fascinert av asia fiskene
Så gøy å få samlet den, er så mange vakre fisker. Prøver å knipse litt men blir ikke bra nok til å legge i profilen, men kan jo legge litt her. Trøster meg med at øvelse gjør mester så kanskje det blir bedre bilder etter hvert.

Pygme guramiene er fantastisk vakre, sølvglinsende og med knall blå øyne.
Yngelbilder
Måtte knipse litt av lampeøye yngelen min. Alle 7 vokser og trives i rekekaret. Skal få gå der til de har vokst seg store nok til å slippes sammen med de andre. Utrolig enkle fisker å fore opp. Har gitt dem JBL baby 01 og 02. Siden de er relativt store ved klekking og svømmer helt i vannskorpa er de veldig enkle å fore.
Weeeee gule rekebebisser
Massevis antakelig...... talte i alle fall 7-8 som satt rundt på rutene i akvariet Så da er det nok mange. Var 3 gravide hunner der, så det blir nok "reksomt" i karet etter hvert som de vokser til
woo! gratulerer med bebiser
Takk De er jo så små!! Gleder meg til å se dem vokse til litt. Hvordan går det med dine?
vet ikke helt. enten er de sykt gode til å gjemme seg, ellers så har det vært massedød uten min viten. klarer kanskje å se 2-4 reker av gangen de siste dagene.
har bare sett en død reke, og det tok lang tid før eplesneglene tok seg av kadaveret (reka lå sånn til at jeg ikke kom tak i den)
til å begunne med så jeg rundt 8-9 stk reke rundt... mystifiskisk :p men, får bare følge med inntil videre.. er jo masse mose og røtter å gjemme seg i. men de jeg kan se har blitt merkbart større. 3 bilder fikk jeg inn i basen og
Reker er eksperter i å gjemme seg. Har hatt samme følelse som deg noen ganger og snudd litt på ting og tang i akvariet og da dukker de frem fra alle kriker og kroker så det er sikkert ingen grunn til bekymring. Min erfaring er at jo lenger du har hatt dem jo mer robuste blir de og Sett noen med egg ennå eller? Sikkert ikke lenge før det blir flere tenker jeg. Syns litt synd på den enslige blue pearlen jeg har nå. Lyst å kjøpe igjen, men vil være helt sikker på at det ikke kommer flere varmeperioder først. (Ikke at det ser ut som det er stor fare for det ... men... klok av skade)
vel, enkelte begynner å bli store, vet ikke hvor store de er når de blir kjønnsmodne.. var faktisk overasket hvor SMÅ de var, i forskjell fra amanoene mine som er digre beist i forhold. men jeg har sett noen skall fra skallbytte, så det er jo ett godt tegn

vel, den blue pearl'en går vel ikke helt alene i et kar? dog, jeg hadde en enslig neocaridinia reke i selskapskaret mitt, den var blindpassasjer. ble en ganske stor dame etterhvert... har ikke sett henne på en stund, men jeg måtte gjødsle plantene... tror det enten tok henne eller så gjemmer hun seg. men det så ut til at den trivdes greit selv om den var alene
De blir vel rundt 3 cm de også tror jeg, og hannene mindre.

Neida, den er ikke alene - går i en 10 liter med 3 humlereker og en blivende enslig mor av type dvergtigerreke (hadde to, men ene døde - veldig spent på om faren er av samme art eller om det blir en krysning) Har vurdert å slippe den sammen med de blå tigerrekene, men synd å risikere at de blander seg så den får nok heller gå med blue pearl og humler nå. Den kan visstnok ikke krysse seg med noen av dem. Den gikk imidlertid en stund med noen biereker, og der kan det ha blitt krysning.
Den som tømmer akvarier finner....
Jamen var det ikke 6 atropersonatuser i 180 literen og ikke 5 som jeg har trodd i lengre tid
Weeeeeee
Et kull til med gule reker jo, skjønner nå når jeg ser hvor små de er - bare en prikk jo - at de jeg fant sist nok ikke var "nyfødte" Da har nok i alle fall 2 av de "gravide" damene føda
Morsomme reker
Måtte bare legge ut et par bilder av rødneserekene mine Utrolig morsomme skapninger. Har 3 av dem, og de er som regel i nærheten av hverandre. Synd at denne arten ikke formerer seg i akvarium.
"gravid" eller forspist
Denne dvergtannkarpen begynner å se mistenkelig stor ut
oi, det var morsomme reker det! ser jo nesten ut som noen vandrene pinner :p
Oppdaterte bilder
Nå har jeg lagt inn nye hovedbilder på alle akvariene mine. Kommer mer detaljbilder også etter hvert. I morgen blir det prosjekt med å oppdatere hva som er av fisk og planter i alle akvariene
Godt nok til basen?
Syns det er vanskelig å vurdere hva som er gode nok bilder til basen. Prøver å ta bilder av lyrataen min, men noe med lyset i det karet som gjør at det er vanskelig å få fine bilder. Tro om et av disse kan være greit nok?
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap