- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Familien stenersæters akva-verden (side 21)
Familien stenersæters akva-verden (side 21)
Idag fikk jeg en hyggelig mail og forespurt om jeg var intressert i noen grenmaller til 120L jeg har her!
Jeg takket jo ja, og for en billig penge får jeg i løpet av uken en liten gjeng med Rineloricaria hasemani! Gleder meg stort! Jeg fikk de nok ganske så billig pga ønske om å spre denne fisken, og det skal jeg jo prøve på så sant jeg får de i lek i løpet av 1års tid
Jeg ble dessuten gjort oppmerksom på en råflott grenmalle: Pseudohemiodon apithanos disse er for å si det mildt; dyre! utprisen ligger langt over 1000lappen og høyt oppe på ønske lista mi!
Jeg takket jo ja, og for en billig penge får jeg i løpet av uken en liten gjeng med Rineloricaria hasemani! Gleder meg stort! Jeg fikk de nok ganske så billig pga ønske om å spre denne fisken, og det skal jeg jo prøve på så sant jeg får de i lek i løpet av 1års tid
Jeg ble dessuten gjort oppmerksom på en råflott grenmalle: Pseudohemiodon apithanos disse er for å si det mildt; dyre! utprisen ligger langt over 1000lappen og høyt oppe på ønske lista mi!
Postet 24.05.11 kl 15:10
Heps da har jeg fått fotografert grenmallen som vokter egg! Jeg har også lest at Farlowella vittata ( gjelder sikkert fler farlowella arter ) hannene har pels på snuten!
Det har jeg aldri sett på mine, men når jeg forstørret nesepartiet endel på et bilde jeg tok, så er det tydelig at det er noe som kan ligne på pels der ja!
Det har jeg aldri sett på mine, men når jeg forstørret nesepartiet endel på et bilde jeg tok, så er det tydelig at det er noe som kan ligne på pels der ja!
Postet 24.05.11 kl 20:27
Endret: 24.05.11 kl 20:28
Postet 25.05.11 kl 12:11
Postet 25.05.11 kl 18:16
Såpass ja, godt det ikke var unaturlig da, så får meg at huene kom til å slite ut den stakkars hannen på sikt gitt
207 egg er det i hvertfall ikke kommet her, totalt etter egglegging over 2dager er det nå 44egg og 1 ubefruktet ser det ut til. Er fornøyd med dette, men har bare en box igjen til eggene, må definitivt kjøpe fler boxer. Man får jo ikke solgt så små yngler som jeg har heller ( dessuten er de fra første kull lovet bort i sør og vest om de vokser litt mer først )
207 egg er det i hvertfall ikke kommet her, totalt etter egglegging over 2dager er det nå 44egg og 1 ubefruktet ser det ut til. Er fornøyd med dette, men har bare en box igjen til eggene, må definitivt kjøpe fler boxer. Man får jo ikke solgt så små yngler som jeg har heller ( dessuten er de fra første kull lovet bort i sør og vest om de vokser litt mer først )
Postet 25.05.11 kl 22:07
Endret: 25.05.11 kl 22:09
Etter den siste eggleggingen fra farlowellaene bestemte jeg meg istad for at det var på tide å bestille flere SF boxer! Så jeg gikk på[URL=http://www.viovet.co.uk/p14071/Super...duct_info.html ][/URL] og bestilte 2 til, da bør det i hvertfall holde en liten stund! Geniale disse ja!
Postet 26.05.11 kl 10:58
Postet 26.05.11 kl 12:04
Postet 26.05.11 kl 13:22
Postet 26.05.11 kl 13:58
Postet 26.05.11 kl 22:20
Black_Flys[QUOTE=Trym81]Takk for info frosken! Litt usikker på hva som var galt, men riktig url er altså: [URLBLOCK1] :)
Bestiller du under £20 for å slippe toll?
Fri frakt over £29, men da kommer toll.
£13 for to bokser og £10 i frakt =£23. hmm lurer på om de kan skrive verdi på £19 feks hehe.
Espen
Frakt regnes ikke som verdi Espen
Postet 26.05.11 kl 22:40
Jeg bestilte 2 stk jeg, da blir det jo med frakta, men totalt blir det jo ca 200kr, og jeg synes det totaltsett er billig det stod ingen verdi ei heller noen papirer fulgte med da jeg mottok pakka.
Om de setter ned verdien vet jeg ikke, de virker rimelig seriøse! Jeg bestilte på morran idag og fikk mail kl 12.00 om at pakken var på vei også fikk jeg sporingsnummer! Disse er raske!
Om de setter ned verdien vet jeg ikke, de virker rimelig seriøse! Jeg bestilte på morran idag og fikk mail kl 12.00 om at pakken var på vei også fikk jeg sporingsnummer! Disse er raske!
Postet 26.05.11 kl 22:41
Postet 26.05.11 kl 22:44
Postet 26.05.11 kl 22:50
Postet 26.05.11 kl 23:14
Endret: 26.05.11 kl 23:16
Hallo Per Gunnar
Titter innom for å fortelle at Barlowiene har hatt seg i natt... hehe. Hula er totalt murt igjen og ikke en mm åpning å se. Så der er det garantert egg inni. Får håpe de begge to lar yngel leve opp og at det blir en stooor familie etterhvert.
Flotte bilder du tar må jeg si, og trangen her for nytt kamera er stigende ;- =)
Titter innom for å fortelle at Barlowiene har hatt seg i natt... hehe. Hula er totalt murt igjen og ikke en mm åpning å se. Så der er det garantert egg inni. Får håpe de begge to lar yngel leve opp og at det blir en stooor familie etterhvert.
Flotte bilder du tar må jeg si, og trangen her for nytt kamera er stigende ;- =)
Postet 27.05.11 kl 10:56
Bra Loffa! da er det bare å vente på at a mor skal komme ut med yngel om noen få dager Godt å se at du bruker slike kokkoshuler som jeg synes er de beste, da får apistoene stengt igjen inngangen akkurat så mye som de vil! = mer trygghet tror jeg.
Takk for skryten av bildene det er alltid like hyggelig
Takk for skryten av bildene det er alltid like hyggelig
Postet 27.05.11 kl 11:37
Postet 27.05.11 kl 14:28
Endret: 27.05.11 kl 14:29
Godt å se de kom fram til tross for at Posten brukte én dag ekstra. Lenge leve Breathing Bag....
Satser på at de vokser seg store og feite i karet ditt slik at du får litt produksjon på disse også... Skal bli artig å få prøve meg på Farlowella vittata når de er store nok for en tur til Vestlandet...
Her er foreldreparet...
Satser på at de vokser seg store og feite i karet ditt slik at du får litt produksjon på disse også... Skal bli artig å få prøve meg på Farlowella vittata når de er store nok for en tur til Vestlandet...
Her er foreldreparet...
Postet 27.05.11 kl 15:20
Postet 27.05.11 kl 15:54